Getmore
Fra : SA

Dato : 27-02-07 03:38

Damm www.Getmore.dk er et latterligt firma, bestilte nogle ram som de havde
på deres hjemmeside stående som lagervare.
Får en mail dagen efter hvor de bestilte ram er udgået!!!
Hvordan kan ram som er på lager på bestillingstidspunktet være udgået!?

Og det er ikke første gang de fusker med lagersituation og fake priser!

Aaaarggg det måtte ud!

Må på det kraftigste advare mod at handle med dette useriøse firma!

Mvh Søren

Fra : Max

Dato : 27-02-07 08:14

Hej Søren

> Må på det kraftigste advare mod at handle med dette useriøse firma!

Må jeg spørge hvorfor du bestilte der ?

Mvh Max

Fra : SA

Dato : 27-02-07 12:36

> Må jeg spørge hvorfor du bestilte der ?

Pga. prisen.

Søren

Fra : Max

Dato : 27-02-07 14:34

Hej

> Pga. prisen.

Leder du efter den laveste pris og forventer service også ?

Mvh Max

Fra : Jesper Laursen

Dato : 27-02-07 15:00

> Hej

> Leder du efter den laveste pris og forventer service også ?

Hvad har en lagerstatus med service at gøre??

Fra : Max

Dato : 27-02-07 15:17

Hej Jesper

> Hvad har en lagerstatus med service at gøre??

Alt.

Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-07 02:05

> Hvad har en lagerstatus med service at gøre??

Lager koster penge, så en af grundende til at have lager er service...

/SWP

Fra : Brian Olesen

Dato : 28-02-07 12:06

"Søren Wagner" <me på/fra cacba snavs dk> skrev i en meddelelse

> Lager koster penge, så en af grundende til at have lager er service...

Men derfor behøver man jo ikke at markedsføre sig uærligt.

Mvh. brian

Fra : Max

Dato : 28-02-07 17:27

Hej Brian

> Men derfor behøver man jo ikke at markedsføre sig uærligt.

Det kræver jo at du kan bevise at det er gjort med forsæt.
Lagerstatus på bl.a. hardwaremarkedet er meget problematiske
i disse år. Det skyldes en lang række faktore. Mange af de
firmaer der sælger på inet har intet fysisk lager, så de trækker
på det samme hovedlager hvor lagerstatus jo af naturlige
grunde kan ændre sig meget hurtigt. Idag ønsker ingen at
have lager, alt hardware falder jo i disse tider i pris, så det
er direkte tilsæt at have ting på lager. Og generelt kan man
også sige at det er en branche hvor indtjeningen er meget
lav, så der er altså ikke plads til den store service. Så når
man vælger leverandør med prisen som den eneste
parameter for valget, så har man selv bedt om problemerne.

--
Mvh Max

Fra : Brian Olesen

Dato : 28-02-07 22:00

> [...]
> man vælger leverandør med prisen som den eneste
> parameter for valget, så har man selv bedt om problemerne.

Men du kan bare ikke snakke dig ud af, at 2 ud af 3 af de mange bestillinger
jeg har foretaget i løbet af de det sidste års tid hos dem inde på
edb-priser har været listet som 1 til 2 dages leveringstid og så har det i 2
/ 3 vist sig, at dette ikke har kunnet holde.

Hvis man trykker prisen for at få lov til at stå øverst på listen og så
samtidig ikke har noget reelt lager, så må det næsten være ren svindel, at
oplyse en anden lagerstatus end den faktiske. Jeg har flere gange i den
sidste tid valgt getmore fra, når det har været tidskritisk at vareren
skulle kunne nå at komme frem næste dag netop af samme grund. Jeg
administrerer også en lille privat liste over, hvor sent man kan bestille
hos de forskellige og om man kan få tilsent tingene ekspress. Dette oplyses
nemlig heller ikke inde på edbprisers side. der skal man også dybt dybt ind
i købeprocessen før dette afsløres. Der burde sgu ikke være så meget Losby
Svendsen over postordrer handel.

Men som sagt tidligere har jeg endnu ikke oplevet at deres varer var
fejlbehæftet når de så endelig nåede frem og det må jeg sige tæller kraftigt
på plussiden. At skal i gang med en rma-sag inden man har fået gang i sit
nye produkt er bare mere end træls, for at sige det på godt jysk!

Edb-priser skulle dog på en eller anden måde automatisere et chec på, om
folk modtager et t&t nummer samme dag, eller senest dagen efter man
bestiller.

Nu er det ikke sådan, at getmore er de eneste der lover guld og grønne
skove. Pc-huset.dk har skam benyttet samme trick overfor et par stykker mig
inklusive her på usenet.

Jeg har da også prøvet det samme hos shg en enkelt gang, men når det hos
getmore nærmest er undtagelsen fra reglen, at varen når frem til tiden, så
er de for langt ude og bør have et vink med en vognstang.

Mvh. brian

Fra : Gamle

Dato : 28-02-07 22:24

Brian Olesen wrote:

> [...]
> dem inde på edb-priser har været listet som 1 til 2 dages
> leveringstid og så har det i 2 / 3 vist sig, at dette ikke har kunnet

Hej.

22/8 kl 23.58 bestilte jeg en bærbar hos Getmore. 6500,00 kr. 23/8 kl. 08.32
fik jeg besked om at den var pakket til Postvæsenet. Den 24/8 modtog
computeren. Der var alt tilbehør og det hele var iorden og er det stadig.
Så min varmeste anbefaling til Getmore.

Mvh.
Torben

Fra : Max

Dato : 01-03-07 08:09

Hej Brian

> Men du kan bare ikke snakke dig ud af, at 2 ud af 3 af de mange
> bestillinger jeg har foretaget i løbet af de det sidste års tid hos

Jeg kontrolerede lige mine handler med Getmore og ingen kan se at
jeg aldrig har haft leveringsproblemer med dem.

> svindel, at oplyse en anden lagerstatus end den faktiske. Jeg har
> flere gange i den sidste tid valgt getmore fra, når det har været

Hvis man tror det er den faktiske, ja så er det jo ikke svindel.

> Nu er det ikke sådan, at getmore er de eneste der lover guld og grønne
> skove. Pc-huset.dk har skam benyttet samme trick overfor et par
> stykker mig inklusive her på usenet.

Du har helt ret, jeg prøver såmændt heller ikke at sige at Getmore er
hverken bedre eller ringere end så mange andre i branchen. Jeg
prøver at sige at det koncept der ligger til baggrund for den form
for forretninger ikke rigtig passer til det klientel der driver den
slags forretninger.

Mvh Max

Fra : Brian Olesen

Dato : 01-03-07 11:15

> [...]
> prøver at sige at det koncept der ligger til baggrund for den form
> for forretninger ikke rigtig passer til det klientel der driver den

Og det har du så nok helt ret i.

Mvh. Brian

Fra : XXX

Dato : 03-03-07 10:39

Jeg har oplevet samme fup og fidus med getmores lagerstatus.Og dette var på
trods af jeg var i telefonisk kontakt med dem 1 min før jeg bestilte og
sælgeren sagde der var masser på lager.

Jeg skrev til dem og gjorde opmærksom på at dette er en måde at ødelægge en
ellers så glimrende e-handel ide.
de svarede ik med andet end at sende deres generelle handels betingelser og
ikke engang en beklagelse af deres lagersystem ik fungere eller lign.

så hellere brække en arm end at handle der igen

Fra : Brian Olesen

Dato : 04-03-07 14:54

Hejsa
Snip en oplevelse med Getmore:

I øvrigt har de i løbet af denne uge ændret på visningerne så der på de
fleste varer nu står 2-3 dages leveringstid og ikke 1 til 2 dage.
Det er sguda en pæn fremgang!

Brian

Fra : Per Nielsen

Dato : 04-03-07 17:00

Brian Olesen wrote:
> [...]
>
> I øvrigt har de i løbet af denne uge ændret på visningerne så der på
> de fleste varer nu står 2-3 dages leveringstid og ikke 1 til 2 dage.

De læser i nyhedsgrupperne...

Fra : Aagaard

Dato : 27-02-07 08:15

"SA" <dingledotir@hotmail.com> skrev:
> [...]
>
> Aaaarggg det måtte ud!
>
> Må på det kraftigste advare mod at handle med dette useriøse firma!

Jeg har selv handlet med Getmore adskellige gange, og har aldrig oplevet
problemer.
Kig også lige på deres bedømmelse på edbpriser.dk. 8,6 ud af 10 mulige og
5100 bedømmelser.
Du har været uheldig, men uanset hvor god en forhandler er, så kan det ikke
undgås at der sker fejl. I dit tilfælde har en lagerliste ikke været
opdateret. Det er da ærgerligt, men det berettiger ikke til at advare mod
Getmore.
Hvis du har håndfaste beviser for at de fusker med lagersituationen og
priser, så kom frem med dem. Hvis ikke, så hold det for dig selv!
--
Aagaard

Fra : SA

Dato : 27-02-07 12:53

> Hvis du har håndfaste beviser for at de fusker med lagersituationen og
> priser, så kom frem med dem. Hvis ikke, så hold det for dig selv!
> --
Håndfaste beviser...

Da ipod 4Gb lige kom frem, (en del år tilbage) bestilte jeg en sammen med en
del andet hardware hos Getmore. Ingen andre havde den på lager undtaget
Getmore - fint tænkte jeg og bestilte.
Der gik uger hvor jeg fik mails om at den snart kom, dvs. mails hvor der
stod at den var forventet på lager om en uge, og derefter mail om at
leveringsdato var ukendt, det gentog sig nogle gange. Efter en måned havde
jeg fået nok og afbestilte. I denne måned skiftedes de forskellige farver af
ipod til at være på lager hos Getmore, selvom de ingen ipods havde, jeg
ringede sågar og bad dem ændre min ordre til den farve der den pågældende
dag var på lager, de havde selvfølgelig ingen på lager. Jeg bad om en
forklaring, og en sang om fejl i lagersystemet.

Kan så konstatere at den fejl endnu ikke er rettet...., Altså at Getmore
stadig fusker med lagervare status.
Jeg formoder at de fusker med lager/pris for at få folk til at lægge en
ordre, mange gider ikke bøvle med at afbestille andre varer som de har lagt
på samme ordre. På den måde får Getmore et salg.

Søren

Fra : KH

Dato : 27-02-07 19:16

Jeg har også handlet der. Jeg bestilte et externt kabinet til min HD. Max. 8
dage stod der. Der gik over 2 mdr. før de fik den hjem. En anden gang
bestilte jeg et bundkort som var lagervare dog uden de havde den. Denne gang
afbestilte jeg dog med det samme og har ikke handlet der siden.

Fra : Brian Olesen

Dato : 28-02-07 00:17

> [...]
> Hvis du har håndfaste beviser for at de fusker med lagersituationen og
> priser, så kom frem med dem. Hvis ikke, så hold det for dig selv!

Arh jeg kan nu ved hjælp af adskillige vi kan desværre ikke... mails fra
getmore.dk godt understøtte Sørens påstand.
Desuden kan jeg ikke finde dem i listen over firmaer man kan bedømme inde på
edb-priser. Skummelt.

Mvh. brian

Fra : Aagaard

Dato : 28-02-07 04:45

> [...]
> getmore.dk godt understøtte Sørens påstand.
> Desuden kan jeg ikke finde dem i listen over firmaer man kan bedømme inde

Bedøm Getmore (og det er ikke så skummelt):
http://www.edbpriser.dk/Dealer/bedomdeal.asp?ID=287
.... og så kom der lige en track & trace i aftes på en bestilling fra
Getmore, som først skulle have været leveret i morgen pga. restordre, men
som altså kommer 1 dag tidligere.
Mon ikke alle de tilfredse kunder holder sig væk fra denne lidt triste tråd.
Getmore har trods alt stadig 8,6 ud af 10 point på edbpriser.
--
Aagaard

Fra : Nicolai

Dato : 27-02-07 12:17

> på deres hjemmeside stående som lagervare.
> Får en mail dagen efter hvor de bestilte ram er udgået!!!

Fin hurtig respons og klar besked. Det andet må være et kiks.

> Hvordan kan ram som er på lager på bestillingstidspunktet være udgået!?

Fejl sker.

> Og det er ikke første gang de fusker med lagersituation og fake priser!

Hehe sikke fuskere ;)

> Aaaarggg det måtte ud!

Skal jeg love for

> Må på det kraftigste advare mod at handle med dette useriøse firma!

Hvad sker der i dit lille hoved? De har ikke snydt dig for en krone,
tværtimod har de hurtigt meldt ud er varen er udgået og dermed givet dig
chancen for at handle andetsteds.

Jeg er meget tilfreds getmore kunde for et større beløb - tag dog en kiks?

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-07 02:09

> Hvad sker der i dit lille hoved? De har ikke snydt dig for en krone

Nej, men tid, problemer og skuffelse.

De har svigagtigt lokket kunder til at ligge en ordre, med deres korte
leveringstid, som de VED de ikke kan holde.

/SWP

Fra : ck

Dato : 27-02-07 14:09

> Må på det kraftigste advare mod at handle med dette useriøse firma!
>
> Mvh Søren

Jeg har ikke haft problemer når jeg har handlet der, men jeg forstår ikke,
når du har været utilfreds før med firmaet, at du handler der igen

CK

Fra : SA

Dato : 27-02-07 14:13

> Jeg har ikke haft problemer når jeg har handlet der, men jeg forstår ikke,
> når du har været utilfreds før med firmaet, at du handler der igen

Da det er en del år siden jeg handlede der sidst, gav jeg det en chance, men
kan så bare konstatere at der ikke er sket forbedring.

Søren

Fra : Gamle

Dato : 27-02-07 15:24

"SA" <dingledotir@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

Hvorfor lyve?

Gav det en chance!

Nej du handlede dér fordi de var billigst!! Ikke for at gi' dem en chance.

Mvh.
Torben

Fra : Mads

Dato : 27-02-07 15:55

On Tue, 27 Feb 2007 14:09:27 +0100, "ck" <sibm@SLETofir.dk> wrote:

>Jeg har ikke haft problemer når jeg har handlet der, men jeg forstår ikke,
>når du har været utilfreds før med firmaet, at du handler der igen

Jeg har også kun gode erfaringer med Getmore.
Har handlet der mange gange, både småting og
større ting som printer og fladskærm.
Hver gang er varerne ankommet til tiden og har
været i orden.

Alle firmaer laver da fejl en gang imellem. De er
jo også kun mennesker.

mvh Mads

Fra : Ralph Køster

Dato : 27-02-07 17:52

Jeg har også haft store problemer med Getmore men fik mine penge tilbage
efter at have truet dem med både advokater og DR1 Kontant.

Nu handler jeg kun hos SHG men der er der sikkeret en anden der har en
dårlig erfaring med dem.

Men jeg er tilfreds nu.

Ralph.

Fra : Max

Dato : 27-02-07 17:58

Hej Ralph

> Nu handler jeg kun hos SHG men der er der sikkeret en anden der har en
> dårlig erfaring med dem.

Det skulle såmændt ikke undre mig at den lagerfejl der var hos
Getmore egentlig stammer fra SHG. SHG levere til mange af
de der netbutiker der intet fysisk lager har selv. Jeg handler
med SHG proffesionelt og kan såmændt sige at de hverken
er ringere eller bedre end gennemsnittet for den branche.

--
Mvh Max

Fra : Brian Olesen

Dato : 28-02-07 00:19

"Ralph Køster" <No-Em@il-To-see.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> efter at have truet dem med både advokater og DR1 Kontant.
>
> Nu handler jeg kun hos SHG men der er der sikkeret en anden der har en

Shg styrer!!! thombs up for dem!

Mvh. brian

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 28-02-07 20:15

Brian Olesen wrote:
> "Ralph Køster" <No-Em@il-To-see.dk> skrev i en meddelelse

> Shg styrer!!! thombs up for dem!

De gad ikke og sende mine varer sidst jeg bestilte der. De står stadig som
uafsendt her 14 dage efter jeg har fået pengene tilbage. Det tog i øvrigt 14
dage at få pengene tilbage og de ville ikke sende nye vare før de havde
fundet ud af hvad der var sket med første sending, så på det grundlag var
jeg nødt til at annullerer ordren, da jeg ikke gad og vente i ubestemt lang
tid.

Jeg har handlet mange gange hos Getmore og de har aldrig overholdt
leveringstiden. Men de levere dog og det er jo så mere end SHG!
--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.recordere.dk
DVD mediets historie: http://kortlink.dk/3kfs
www.gromit.dk/dvd

Fra : Brian Olesen

Dato : 28-02-07 22:00

"Michael Lund Sørensen" <duer-ikke@gromit.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg har handlet mange gange hos Getmore og de har aldrig overholdt
> leveringstiden. Men de levere dog og det er jo så mere end SHG!

heheh fair nok.
Jeg håber du har disset dem grundigt i din vurdering?

Mvh. brian

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-02-07 21:29

"SA" <dingledotir@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Får en mail dagen efter hvor de bestilte ram er udgået!!!
> Hvordan kan ram som er på lager på bestillingstidspunktet være udgået!?

Ja de snyder vist noget med leveringstiden...

Har også lige bestilt noget, hvor der stod levering 3-4 dage... efter ordren
er det ligepludselig forlænget til 14dage.

Fra : Brian Olesen

Dato : 28-02-07 00:15

> [...]
>
> Aaaarggg det måtte ud!
>
> Må på det kraftigste advare mod at handle med dette useriøse firma!

Tja både og.
Jeg har 4 eller 5 gange været ude for præcis det samme, men bliver sgu nok
ved med at handle med dem alligevel.
Når de endelig får fat på varen, så er det altid ok kvalivarer de sender af
sted synes jeg.

Men det er godt nok noget værre klamp at edb-priser ikke sørger for, at
sætte de firmaer på plads, der fusker med netop lagerstatus.
De gør det jo på den måde, at de er blandt de billigste på næsten alle varer
og så satser de på, at man bare finder sig i, at skulle vente op til flere
ekstra dage på det man nu har bestilt.

Men der fra og så til at advarer imod dem er der efter min mening alligevel
et stykke.
Man får jo trods alt sin varer hen ad vejen.

Mvh. bRian

Fra : P.L.

Dato : 28-02-07 05:04

On Tue, 27 Feb 2007 03:37:47 +0100, SA wrote:

> [...]
>
> Aaaarggg det måtte ud!
>
> Må på det kraftigste advare mod at handle med dette useriøse firma!

Du er ikke den eneste med dårlig erfaring, bare man googler lidt kan man
danne sig et billede.

http://www.google.com/search?q=getmore+klage

Fra : Steen

Dato : 01-03-07 00:50

"SA" <dingledotir@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Og det er ikke første gang de fusker med lagersituation og fake priser!
>
> Må på det kraftigste advare mod at handle med dette useriøse firma!

Tænk, jeg er godt tilfreds med at handle med Getmore. Jeg har endda oplevet,
at varerne kom FØR lagerstatus angav.

/Steen

Fra : Michael Frandsen

Dato : 01-03-07 20:47

jeg har også handlet mange ting gennem getmore og de er altid kommet som
lovet, og det er nok det firma jeg kender som sender flest status mail i
forbindelse med handlen. og det eneste som skriver til en når man har
modtaget pakken om man er tilfreds

mvh
Michael

Fra : Flemming

Dato : 02-03-07 11:59

> [...]
>
> Aaaarggg det måtte ud!
>
> Må på det kraftigste advare mod at handle med dette useriøse firma!

Det er meget normalt med Getmore, køber da også kun der når jeg ikke sådan
lige skal bruge varen.

Min erfaringer siger at de skal have mindst en uge til at levere varen,
nogen gange er de dog lidt hurtigere, og nogen gange påstår de at
postarbejderne stjæler pakkerne.

Mvh. Flemming

Fra : Affrinard

Dato : 07-06-07 22:07

Jeg havde også samme problem med Getmore for et par år tilbage. Bestilte
en harddisk som på hjemmesiden stod som værende på lager, men den
følgende dag meldte Getmore tilbage, at de først fik den på lager på en
dato knap to uger fra bestillingen.
Det kan ske at forsendelsen bliver skubbet en dag eller to engang i
mellem, men så lang tid synes jeg er lidt useriøst, når der reklameres
med, at varen er på lager. Så burde der annonceres med ukendt
leveringstid i stedet.

Udover ovennævnte situation så købte jeg også en printer hos Getmore for
nogle år siden. Et år efter købet begyndte den at melde fejl. Ved
kontakt med Getmore var de ikke meget for at tage den ind til
reparation, men blev i stedet ved med at henvise til producentens
hjemmeside.
Hvis ikke jeg tager meget fejl, så skal forhandleren tage imod produktet
i sådan en situation, når der stadig er reklamationsret på varen.

Så med mindre jeg søger et produkt, som kun Getmore har på lager i
nærmeste fremtiden, undgår jeg helst at handle hos dem.

Det skal dog for god ordens skyld siges, at Getmore langt fra er det
eneste firma, jeg har haft problemer med ved handel på nettet.

Hvad angår serviceniveauet generelt ved reparation, kan der ikke
lovprises meget, i hvert fald ikke i forhold til, hvad jeg har oplevet
ved handel med hardware på nettet.

Fra : Thunder \(4920 Sølle~

Dato : 09-06-07 15:16

De laver de numre meget tit, men er desværre også tit de billigste på
markedet. Men jeg har bestemt mig til at jeg hellere vil betale lidt mere og
få bedre service end athandle hos dem igen.

Jan Johansson

Fra : Per Nielsen

Dato : 10-06-07 08:30

"Thunder (4920 Søllested)" <thunderFJERN@pc.dk> skrev i en meddelelse
> De laver de numre meget tit, men er desværre også tit de billigste på
> markedet. Men jeg har bestemt mig til at jeg hellere vil betale lidt mere
> og få bedre service end athandle hos dem igen.

Jeg har ikke selv haft problemer med dem, men med alt det jeg har læst om
andres problemer, handler jeg der heller ikke mere. Det er hvad de får ud af
det Mine venner er begyndt at tænke på samme måde. Heller give lidt mere
et sted, hvor man har erfaring med at servicen er i orden, hvis der opstår
problemer.

Fra : Kurt pedersen

Dato : 12-06-07 20:55

Hej NG
Hvad er jeres problemer med Getmore?
Hvis man handler gennem EdbPriser vil man kunne se at Getmore har 2 grønne
stjerner det betyder bl.a. at de " Der ydes support på de solgte produkter
per e-mail
indenfor 8 arbejdstimer". Gør de så det? Er der andre
ting som de ikke gør men som har været med til at give
dem en eller flere stjerner. Ja som må de jo af med en
stjerne. Det er jo så jeres opgave at sørge for det, i det I
jo skal meddele "EdbPriser" hvis der forekommer urigtige oplysninger.
Om de yder support? Jo da de henviser da til andre og det er vel også en
slags support. Hvis man har købt flere varer kan man endda afbestille en
enkelt hvis det nu ikke lige var den man ville have, man bliver endog
godskrevet den pågældende vares pris. meeen det gebyr (forsendelsesgebyr
etc.) som varen var med til at beregne den for man ikke godskrevet.
Skriv evt. til getmore's bestyrels f. eks. til Asif Mahmood eller til
Fazal Ahmed eller Sagib Hussain det kan jo være at de kan ændre noget.
mvh Kurt

> [...]
>
> Hvad angår serviceniveauet generelt ved reparation, kan der ikke
> lovprises meget, i hvert fald ikke i forhold til, hvad jeg har oplevet

begin 666 Icon_yes.gif
M+ `````,``P```,@&+K<3L0M,D21U,:6RX91]PV#)TZ"57E<FK*M)@7@;"<`
!.P``
`