Bredbandsbolaget... i KBH?!?!
Fra : Jesper Brodersen

Dato : 01-07-01 18:39

Er der nogel af jer der har dørt om man kan få en bredbåndsforbindelse
gennem bredbandsbolaget. i københavn nærmere betegnet Nørrebro??
Hvis ja så hvad kommer det til at koste????
Jeg har hørt at det er rimelig dyrt i oprettelse er det rigtig?
og hvad med hastighedderne? er det 10/10 Mbit upstream/downstream???

Hilsen Jesper

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 01-07-01 18:52

In article <9hnn89$68l$1@news.inet.tele.dk>, Jesper Brodersen wrote:

> Er der nogel af jer der har dørt om man kan få en bredbåndsforbindelse
> gennem bredbandsbolaget. i københavn nærmere betegnet Nørrebro??

Så vidt jeg ved installerer bredbandsbolaget ikke flere forbindelser i
København på grund af deres finansielle problemer.

--
Andreas Plesner Jacobsen | But, for my own part, it was Greek to me.

Fra : Charbax

Dato : 01-07-01 19:49

> Så vidt jeg ved installerer bredbandsbolaget ikke flere forbindelser i
> København på grund af deres finansielle problemer.

hvor ved du det fra? Er det noget du tror eller ved du virkeligt?

Fra : Paddy O'furniture

Dato : 01-07-01 19:50

http://www.computerworld.dk/Vis_artikel.asp?ArticleID=11117
http://www.computerworld.dk/Vis_artikel.asp?ArticleID=10870

Fra : Charbax

Dato : 03-07-01 00:58

> http://www.computerworld.dk/Vis_artikel.asp?ArticleID=11117
> http://www.computerworld.dk/Vis_artikel.asp?ArticleID=10870

ingen steder i dine to artikler (som jeg kendte godt) kan jeg se noget om at
der står at de IKKE vil installere bredbånd flere steder i danmark!

Det er f.eks. ikke fordi at amazon.com har 300 milliarder dollars i
underskud at de ikke vil sælge bøger længere.

Som forbruger er jeg lidt ligeglad om selskabet er 1,2 milliarder i minus på
bank kontoen. Hvis jeg får tilbudt 10mbit/10mbit derhjemme for 300 kroner om
måneden så siger jeg: "ja tak for helvede". og hvis jeg skal af med 2000
kroner for installering af lysleder kabler hele vejen fra nede under
fortorvet til en stik eller to i min lejlighed, så syntes jeg også at det er
en go investering. For jeg tror ikke det kan betale sig BBB at tage kablerne
tilbage hvis de skulle til at gå konkurs (dvs. ikke få flere penge inden
september 2001), det er jo bare kabler.. og en switch nede i kælderen..

JEg tror godt at det er en go investering for sådan lysleder i væggen tror
jeg godt man kommer til at kunne bruge indefor snart, så kan man jo være de
første til at være klar med udstyrret ligeså snart at der er en udbyder der
gider at tilbyde vores bolig en båndbredde..

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 03-07-01 09:01

"Charbax" <charbax@lflv.dk> writes:

> [...]
>kroner for installering af lysleder kabler hele vejen fra nede under
>fortorvet til en stik eller to i min lejlighed, så syntes jeg også at det er

Ahem:

Den 1. januar: du betaler 2.000 kroner til et firma.

Den 2. januar: du betaler 300 kroner i abonnement.

Den 3. januar: Firmaet går konkurs, du har tabt 2.300 kroner, og du
har intet Internet fået ud af det.

Er det en god investering?

> [...]
>første til at være klar med udstyrret ligeså snart at der er en udbyder der
>gider at tilbyde vores bolig en båndbredde..

Men det er der nok ikke - for det kan ikke betale sig.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Nostradamus

Dato : 03-07-01 10:01

> [...]
>
>Den 2. januar: du betaler 300 kroner i abonnement.
>
>Den 3. januar: Firmaet går konkurs, du har tabt 2.300 kroner, og du

Nej, selvfølgelig er det ikke en god investering, men beskrivelsen
herover gælder for enhver virksomhed.

Sincerely Yours,
Nostradamus

"Be nice to your children, because they are the ones who will choose your rest home"

Fra : Peter B. Juul

Dato : 03-07-01 10:11

Nostradamus <me@privacy.net> writes:

> Nej, selvfølgelig er det ikke en god investering, men beskrivelsen
> herover gælder for enhver virksomhed.

Ja, men sammenlign f.eks. TDC med Bredbandsbolaget. Hvilket af de to
firmaer er det mest sandsynligt går konkurs 3. januar?

Fra : Nostradamus

Dato : 03-07-01 10:23

>Ja, men sammenlign f.eks. TDC med Bredbandsbolaget. Hvilket af de to
>firmaer er det mest sandsynligt går konkurs 3. januar?
>--

Det tør jeg ikke gætte på, men sandsyligt er det et TDC bliver opkøbt
om det så vil fortsætte under samme navn skal jeg undlade at gætte
på.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 03-07-01 10:24

In article <aj33kts63kir86mm4ctiv7cjaerrmlcbqe@4ax.com>, Nostradamus wrote:

> Det tør jeg ikke gætte på, men sandsyligt er det et TDC bliver opkøbt
> om det så vil fortsætte under samme navn skal jeg undlade at gætte
> på.

TDC blev opkøbt for længe siden, de er ejet af SBC.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Stone's Law:

Fra : Ivar Madsen

Dato : 03-07-01 19:15

On Tue, 3 Jul 2001 09:23:42 +0000 (UTC), apj@daarligstil.dk (Andreas
Plesner Jacobsen) wrote:

>TDC blev opkøbt for længe siden, de er ejet af SBC.

Som nu er interseret i at sælge alle Europiske aktiviteter, herunder
TDC,,,

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 03-07-01 19:27

In article <vs24kt8gfg5v7n5j73surjdvhvtef67m5l@4ax.com>, Ivar Madsen wrote:

> Som nu er interseret i at sælge alle Europiske aktiviteter, herunder
> TDC,,,

Det er jo noget andet end at blive opkøbt.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Taxes are not levied for the benefit of the taxed.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 03-07-01 21:34

On Tue, 3 Jul 2001 18:27:09 +0000 (UTC), apj@daarligstil.dk (Andreas
Plesner Jacobsen) wrote:

>Det er jo noget andet end at blive opkøbt.

Man kan da godt sige, atfor at kunne sige at TDC bliver opkøbt, så skal
SBC opkøbes, da det er moderselskabet, men er meningen ikke bare at TDC
skifter ejer engang mere?

Fra : Ivar Madsen

Dato : 03-07-01 19:15

On 03 Jul 2001 11:11:06 +0200, pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
wrote:

>Ja, men sammenlign f.eks. TDC med Bredbandsbolaget. Hvilket af de to
>firmaer er det mest sandsynligt går konkurs 3. januar?

Det tror jeg bliver TDC, af den simple grund at jeg ikke tror på at BB
lever til 3. januar, og der derfor i sagens natur ikke er ander i den
gruppe du nævner der har mulighed for at gå konkurs 3. januar

Ja, ja, men jeg kunne ikke lade være,,,

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 03-07-01 10:13

In article <0d23kt8akt6mug1s0e1b8po8d7utr5kb76@4ax.com>, Nostradamus wrote:

> Nej, selvfølgelig er det ikke en god investering, men beskrivelsen
> herover gælder for enhver virksomhed.

Nu vil jeg kalde det en fordel, hvis firmaet har positiv egenkapital, og
endnu mere, hvis det har positivt kapitalflow og en sund businessplan.

--
Andreas Plesner Jacobsen | I'm not laughing with you, I'm laughing at you.

Fra : Charbax

Dato : 06-07-01 06:13

> [...]
>
> Den 2. januar: du betaler 300 kroner i abonnement.
>
> Den 3. januar: Firmaet går konkurs, du har tabt 2.300 kroner, og du

Den 3. januar har firmaet jo installeret lysleder kabler i min bygning som
er forbundet til nogle lysleder nede i fortovet.

det er syntes jeg billigt 2300 kroner for at få sådan en lysleder stik i
væggen. Selvom man ikke kan bruge den til noget lige med det samme.. HVis
altså Bredbåndsbolaget er det eneste selskab i danmark der kan levere
internet over lysleder.

Men mit problem er nok overbevise alle mine naboer at det er en go
investering.. for hvis de føler sig snydt den. 3 Januar, så kommer de nok
efter mig for at have overbevist dem om at det var en go ide, og så kan mit
liv måske være i fare.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-07-01 11:24

Charbax skrev:

>Den 3. januar har firmaet jo installeret lysleder kabler i min bygning som
>er forbundet til nogle lysleder nede i fortovet.

Det må være verdens hurtigste firma. Og de får verdens største
sagsanlæg fordi de brugte penge mens det var klart at de var på
vej ud i en konkurs.

--
Bertel
Min usenetstatistik er blevet opdateret. Se min

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 01-07-01 19:55

In article <9hnr6g$16uh$1@news.cybercity.dk>, Charbax wrote:

> hvor ved du det fra? Er det noget du tror eller ved du virkeligt?

Branchesladder, og det er nogle rimelig troværdige kilder.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Look before you leap.

Fra : Søren Blom

Dato : 01-07-01 20:39

"Charbax" <charbax@lflv.dk> skrev
> hvor ved du det fra? Er det noget du tror eller ved du virkeligt?

Den er god nok og ikke den store nyhed/hemmelighed, Bredbandsbolaget er i
dyb økonomisk krise, så sent som 20. Juni, kunne man på
http://www.computerworld.dk/Vis_artikel.asp?ArticleID=11117 læse at de akut
mangler 1,2 milliarder kroner for at kunne overleve.

God sommer
--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 01-07-01 20:45

In article <9hnu7r$ada$1@news.inet.tele.dk>, Søren Blom wrote:

> [...]
> http://www.computerworld.dk/Vis_artikel.asp?ArticleID=11117 læse at de akut
> mangler 1,2 milliarder kroner for at kunne overleve.

Jeg tror godt vi kan indse at facts ikke stopper charbax, han skal nok
finde en måde at tro.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Live free or die.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 02-07-01 09:43

apj@daarligstil.dk (Andreas Plesner Jacobsen) writes:

> Jeg tror godt vi kan indse at facts ikke stopper charbax, han skal nok
> finde en måde at tro.

Grundopfattelsen er som bekendt

1: Alle udbydere er nogle griske svin. (med udbyder X som en mulig undtagelse)
2: Griske svin skraber alle de penge til sig som de kan

Hvoraf følger

3: Alle udbydere skraber alle de penge til sig som de kan

1-3 er faktisk ikke helt ved siden af. Problemet opstår, når visse
mennesker tilføjer antagelserne

4: Det er praktisk taget gratis for udbyderne at levere access.
5: Udbyderne har en stiltiende aftale om at holde priserne kunstigt
højt (med udbyder X, som er en frisk og kæk rebel, som en mulig
undtagelse)

Og derfra konkluderer

6: Der _vil_ komme en udbyder X snart, som kan se hvor smart det er at
bryde kartellet og vil være en folkehelt.

Bredbandsbolaget var en fuser. Lad os se, hvad der sker med Dixa. Jeg
flytter ikke lige nu...

4-5 er hul i hovedet og bygger alene på ønsketænkning og drømme om en
verden hvor alting er gratis. Så konklusionen 6 er falsk.

Men hvad er det egentlig folk klager sig over?

Jeg kan i dag få ca. 2 Mbps direkte IP-tilslutning for omtrent de
samme penge som en 2400 bps terminaltilslutning kostede mig i 1993, så
mængden af båndbredde pr. krone er (i mit tilfælde) fordoblet ca. 10
gange i mellemtiden, og hvis udviklingen fortsætter _vil_ det være
praktisk taget gratis at købe access om nogle år. Hvorefter folk vil
klage sig over et eller andet andet åndssvagt.

<AI-sig>
--
Peter B. Juul, o.-.o "Welcome to Usenet. Please don't feed the trolls."
The RockBear. ((^))

Fra : Jakob Wolffhechel

Dato : 02-07-01 17:13

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message
> apj@daarligstil.dk (Andreas Plesner Jacobsen) writes:

[SNIP EN MASSE GULDKORN]

> [...]
> praktisk taget gratis at købe access om nogle år. Hvorefter folk vil
> klage sig over et eller andet andet åndssvagt.

amen, reverend... preach on. i hear you...

/jakob
--
"when a finger points to the moon a fool looks at the finger"

Fra : Charbax

Dato : 03-07-01 00:50

> [...]
> praktisk taget gratis at købe access om nogle år. Hvorefter folk vil
> klage sig over et eller andet andet åndssvagt.

hehe, det lyder sjovt, men Birthe Weiss danmarks IT-chef (eller
forsknings-ministre eller hvad hun er)

hun siger at 2mbit ADSL, selv om det er fedt der er så mange der udbyder det
og "konkurrere" så godt de kan selv om TDC er nogle griske svin,

hun siger at 2mbit ADSL er for dyrt.

Jeg ved godt at hun er en idiot, men det kan godt være afligevel at sådanne
idioter kan presse et eller andet 8mbit/s ud af ADSL istedet for kun 2mbit/s
eller kan få Bredbåndsbolaget til at installeret lysleder flere steder
selvom de skylder 1,2 milliarder til nogle investorer..

Fra : Peter B. Juul

Dato : 03-07-01 06:47

"Charbax" <charbax@lflv.dk> writes:

> hun siger at 2mbit ADSL er for dyrt.

Nå. Og?

Hendes kollega, trafikministeren, siger, at det er for billigt at køre
bil.

Begge siger det, som de håber giver dem og deres parti
stemmer. Virkeligheden har de for længst opgivet at bekymre sig om.

--
Peter B. Juul, o.-.o "This was bad grammar of course, but that is how beavers
The RockBear. ((^)) talk when they are excited; I mean, in Narnia - in our

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 03-07-01 08:59

"Charbax" <charbax@lflv.dk> writes:

>Jeg ved godt at hun er en idiot, men det kan godt være afligevel at sådanne
>idioter kan presse et eller andet 8mbit/s ud af ADSL istedet for kun 2mbit/s

Ja, hvis de samtidig accepterer, at telefonsystemet i Danmark bryder
sammen, og at oppetiden på en 8 Mbps ADSL er 2-3 timer om dagen i
bedste fald, er det vel heller ikke noget problem.

>eller kan få Bredbåndsbolaget til at installeret lysleder flere steder
>selvom de skylder 1,2 milliarder til nogle investorer..

Når de ingen penge har, hvor får de så lyslederne fra?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Jensen

Dato : 01-07-01 19:08

"Jesper Brodersen" <Akasut@kvalme.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg har hørt at det er rimelig dyrt i oprettelse er det rigtig?
> og hvad med hastighedderne? er det 10/10 Mbit upstream/downstream???

Der er i lundtoftegade og i advedøre..det er pilotprojekter og det har ikke
kostet andet end 400 i oprettelse og derefter 385 kr om måneden.....

Hastighedden..tjaaa....den er for vild

Jensen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-07-01 19:00

Jesper Brodersen skrev:

>og hvad med hastighedderne? er det 10/10 Mbit upstream/downstream?

De laver et internt netværk med 10/10, men de vil ikke oplyse
hvor stort hullet er til det rigtige internet.

Hvis 200 brugere hver skal have 10 Mbit, kræver det en linje med
2Gbit. Det er vist ret meget.

--
Bertel

Fra : Charbax

Dato : 01-07-01 19:48

> De laver et internt netværk med 10/10, men de vil ikke oplyse
> hvor stort hullet er til det rigtige internet.

prøv at spørg TDC eller CyberCity hvor stort deres hul er til det rigtige
internet, der får du heller ikke nogen svar. Sådan noget er en business
hemmelighed.

Men jeg vil nok tro at de enten allerede har adgang til mange hundrede
mbytes/s.. og det kan sikkert være nok for det er langt fra alle der
overhovedet kan finde ud af at oploade eller downloade med 10mbit/s

> Hvis 200 brugere hver skal have 10 Mbit, kræver det en linje med
> 2Gbit. Det er vist ret meget.

Sådan fungere det ikke nogen steder. CyberCity har jo heller ikke 20
GygaBits/s båndbredde hvis de har 10 tusind 2mbit/s kunder.

Jeg vil tro at 100-200 mbit/s er rigeligt eller for meget for at dække 200
10mbit/s brugere.

Fra : Anders Larsen

Dato : 01-07-01 20:13

"Charbax" <charbax@lflv.dk> wrote in message
> prøv at spørg TDC eller CyberCity hvor stort deres hul er til det rigtige
> internet, der får du heller ikke nogen svar. Sådan noget er en business
> hemmelighed.

Hey jeg klager da ikke når jeg kan hente med ca. 1100kb/s fra diverse
hjemmesider/servere!!!

Anders Larsen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 01-07-01 21:31

On Sun, 1 Jul 2001 20:48:03 +0200, "Charbax" <charbax@lflv.dk> wrote:

>prøv at spørg TDC eller CyberCity hvor stort deres hul er til det rigtige
>internet, der får du heller ikke nogen svar. Sådan noget er en business
>hemmelighed.

Jeg har spurgt om TDC's båndbrede til centralerne, OG fået svar, kan dog
ikke huske det, men det er at finde på usenettet, eller også så var det
TDC's interne grupper det forgik i.

CC ved jeg ikke om, men ImageScandinavia lagde ikke skjul på det, det
var en offentlig hemmelighed, hvis det var en hemmelighed, ved ikke
hvordan det er med WOL om de ænderede på politikken, og slet ikke
T....... hvad det nu er de kalder sig idag,,,

Telia, Orange, Tele2 m.fl. æner jeg intet om hvad de vil ud med,,,

Fra : Michael Legart

Dato : 01-07-01 22:24

On Sun, 01 Jul 2001 22:30:53 +0200, Ivar Madsen <news-12-04-01@nemo.dyndns.dk> wrote:
> var en offentlig hemmelighed, hvis det var en hemmelighed, ved ikke
> hvordan det er med WOL om de ænderede på politikken, og slet ikke

Tiscali har stadig statistikker for linier ud af huset offentligt
tilgaengelige paa http://phoenix.image.dk/

--
Michael
Arbejder for Tiscali, men taler for sig selv.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-07-01 23:26

Charbax skrev:

>prøv at spørg TDC eller CyberCity hvor stort deres hul er til det rigtige
>internet, der får du heller ikke nogen svar.

Jeg har da ved mindst 5 forskellige lejligheder fået data for de
danske udbyderes netkanaler, men jeg har ikke hæftet mig ved
tallene for det har ikke været vigtigt for mig at huske dem.

>Sådan fungere det ikke nogen steder.

Hvorfor er Bredbåndsbolaget så det eneste firma der er bange for
at snakke om deres netforbindelse?

--
Bertel

Fra : Peter Brodersen

Dato : 02-07-01 00:27

On Mon, 02 Jul 2001 00:26:20 +0200, Bertel Lund Hansen
<nospamto@lundhansen.dk> wrote:

>Hvorfor er Bredbåndsbolaget så det eneste firma der er bange for
>at snakke om deres netforbindelse?

De fleste udbydere er da "bange" for at snakke om deres
netforbindelse... (erstat evt. "bange" med "forretningshemmelighed")

En ADSL-bruger har næppe mulighed for at få informationer om hvor
meget, der er fra hans lokale central og videre i udbyderens net. Som
oftest er det heller ikke noget problem, bare det for den betydelige
del af tiden er "nok".

--
- Pede
Professionel nørd

Tilhørsforhold/disclaimer: http://www.ter.dk/disclaimer/

Fra : Peter B. Juul

Dato : 02-07-01 09:54

Peter Brodersen <professionel@nerd.dk> writes:

> [...]
> meget, der er fra hans lokale central og videre i udbyderens net. Som
> oftest er det heller ikke noget problem, bare det for den betydelige

Hvis han er TDC-kunde står det klart angivet i reverse-DNS-opslaget,
når han tracerouter.

Flere andre udbydere leverer gode hints om hastigheden samme sted.

--
Peter B. Juul, o.-.o If PacMan had affected us as kids we'd be running
The RockBear. ((^)) around in dark rooms, munching pills and listening

Fra : Anders Larsen

Dato : 01-07-01 20:03

Hej Jesper!!

Jeg har nu haft Bredbånd fra bredbandsbolaget i avedøre i 1 måneds tid...

det er rigtigt at det også bliver installeret på nørrebro (lundtofgade)

forbindelsen koster herude i avedøre 295,- pr. måned og 0,- i oprettelse

forbindelsen er en 10mbit up/downstream ( kanon fedt og skide hurtigt)

--

Mvh:

Anders Larsen

Fra : Jensen

Dato : 01-07-01 20:23

"Anders Larsen" <anders-larsen@b2mail.dk> wrote in message
> [...]
>
> forbindelsen koster herude i avedøre 295,- pr. måned og 0,- i oprettelse
>
> forbindelsen er en 10mbit up/downstream ( kanon fedt og skide hurtigt)

Den er blevet installeret i lundtoftegade i nogle måneder, og der er da ikke
mere end end måned siden at de tilbød faste ip addresser dog til en pris af
1495 (tror jeg nok) om måneden

Her kostede det så 450 i oprettelse og 385 pr måned

og jo det er hamrende hurtigt

Jensen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 01-07-01 21:33

On Sun, 1 Jul 2001 21:22:48 +0200, "Jensen" <nn@nn.nn> wrote:

>og jo det er hamrende hurtigt

Når i henter fra store server rundtomkring på nettet, hvad er så max
hastidheden?

Fra : Jensen

Dato : 01-07-01 21:57

"Ivar Madsen" <news-12-04-01@nemo.dyndns.dk> wrote in message

> Når i henter fra store server rundtomkring på nettet, hvad er så max
> hastidheden?

STATUS:> Connect: Sunday 22:56:00 07-01-2001
STATUS:> Connecting to ftptest1.tele.dk
STATUS:> Connecting to ftptest1.tele.dk (ip = 193.162.146.38)
STATUS:> Socket connected. Waiting for welcome message...
220 FTP server ready
STATUS:> Connected. Authenticating...
COMMAND:> USER anonymous
331 Anonymous login ok, send your complete email address as your password.
COMMAND:> PASS ********
230-
You can now change to the directory /pub and download any of the
testfiles.
Or go to /pub/upload and upload a file.

Further details at http://ftptest1.tele.dk/

Transactions on this server are logged.

230 Anonymous access granted, restrictions apply.
STATUS:> Login successful
COMMAND:> TYPE I
200 Type set to I.
COMMAND:> pwd
257 "/" is current directory.
COMMAND:> TYPE A
200 Type set to A.
STATUS:> Retrieving directory listing...
COMMAND:> PORT 192,168,0,21,10,16
200 PORT command successful.
COMMAND:> LIST
150 Opening ASCII mode data connection for file list.
226 Transfer complete.
STATUS:> Received 120 bytes Ok.
STATUS:> Time: 0:00:01, Efficiency: 0.12 KBytes/s (120 bytes/s)
STATUS:> Done.
COMMAND:> CWD pub
250 CWD command successful.
COMMAND:> pwd
257 "/pub" is current directory.
COMMAND:> TYPE A
200 Type set to A.
STATUS:> Retrieving directory listing...
COMMAND:> PORT 192,168,0,21,10,17
200 PORT command successful.
COMMAND:> LIST
150 Opening ASCII mode data connection for file list.
226 Transfer complete.
STATUS:> Received 2770 bytes Ok.
STATUS:> Time: 0:00:01, Efficiency: 2.71 KBytes/s (2770 bytes/s)
STATUS:> Done.
COMMAND:> TYPE I
200 Type set to I.
STATUS:> Receiving: 1Mtest --> c:\my documents\1Mtest
COMMAND:> PORT 192,168,0,21,10,18
200 PORT command successful.
COMMAND:> RETR 1Mtest
150 Opening BINARY mode data connection for 1Mtest (1048576 bytes).
226 Transfer complete.
STATUS:> Received 1048576 bytes Ok.
STATUS:> Time: 0:00:01, Efficiency: 1024.00 KBytes/s (1048576 bytes/s)
STATUS:> Successfully received 1Mtest

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-07-01 23:29

Jensen skrev:

>STATUS:> Connect: Sunday 22:56:00 07-01-2001
>STATUS:> Time: 0:00:01, Efficiency: 1024.00 KBytes/s (1048576 bytes/s)

De to linjer havde været nok.

--
Bertel

Fra : Karsten Andersen

Dato : 02-07-01 07:44

Sun, 1 Jul 2001 22:57:11 +0200, skrev Jensen, på 77 linier, i
<9ho2fa$qu0$1@sunsite.dk>, :

>STATUS:> Connecting to ftptest1.tele.dk
Ja der er sgu nogen der kan komme der ind

Karsten
Http://www.jyde.org
ICQ: 14948433

Fra : Anders Lund

Dato : 02-07-01 21:00

"Jensen" <nn@nn.nn> wrote in message news:9ho2fa$qu0$1@sunsite.dk...

> [...]
> COMMAND:> TYPE I
> 200 Type set to I.
> STATUS:> Receiving: 1Mtest --> c:\my documents\1Mtest
Prøv at dl 100Mtest.rnd det vil give et lift mere klart billed af din
hastighed. For jeg tror den er højre end 1024 Kbyte/s

Fra : Rea721

Dato : 02-07-01 21:14

"Anders Lund" <webmaster@123grin.dk> skrev

> Prøv at dl 100Mtest.rnd det vil give et lift mere klart billed af din
> hastighed. For jeg tror den er højre end 1024 Kbyte/s

-cut- næsten 70 liniers unødvendig citering.

Vil du være så rar at klippe det væk du ikke svare på....der er ingen
grund til at man skal scrolle 70 linier for at se dine 2.

Fut dk.admin.netikette...og det er ikke en straf...kun fordi debatten
høre hjemme i den gruppe.

--
rea721@fabel.dk (AKA) Leon Andrea. Bevar Flyvestation Værløse..
Den sidste Operative Flyvestation øst for Storebælt.

Fra : Charbax

Dato : 03-07-01 01:29

> Prøv at dl 100Mtest.rnd det vil give et lift mere klart billed af din
> hastighed. For jeg tror den er højre end 1024 Kbyte/s

er du nogensinde blevet skældt ud for at oploade for meget, eller har hørt
om nogen naboer der er blevet skælt ud for f.eks. at hoste en ftp server som
konstant oploadede på fuld tryk til en masse ADSL brugere?

Fra : Jensen

Dato : 06-07-01 06:40

> [...]

igen fra ftptest hos TDC

150 Opening BINARY mode data connection for 100Mtest.rnd (104857600 bytes).
STATUS:> Received 104857600 bytes Ok.
STATUS:> Time: 0:02:57, Efficiency: 578.53 KBytes/s (592415 bytes/s)
226 Transfer complete.
STATUS:> Successfully received 100Mtest.rnd

> [...]
som
> konstant oploadede på fuld tryk til en masse ADSL brugere?

Jo jeg er blevet skældt ud engang....der døde hans adsl fuldstændigt.... he
he..

hvor om alting er så har man vel ikke noget at bruge en så stor forbindelse
til ved eks. surfing
men er det kun en 4 mbit eller en 1 mbit...jamen så synes jeg stadig at kr.
385 er iorden for forbindelsen

jensen