MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
backupprogram(mer)
Fra : Peter

Dato : 26-02-07 16:31

Hey der

Man har sat mig til at lede efter et system der kan backe firmaets klienter
op. Vi er ikke så mange - højst 10 klienter, og en Windows 2003 i midten.
Jeg har aldrig gjort så meget i backups så derfor spørger jeg her.

Pointen er jo selvfølige at det er Windows 2003'ern der står som
backup-server og sluger data fra klienterne.
Egentlig så er backup et lidt forkert ord - eller det er som man tager det -
pointen er at dataen skal spejles, så er det mindre vigtigt at der ligger
store backups-filer i arkivet.
Så hvis den såkaldte spejling kunne finde sted hver gang der fx kom en ny
fil i en mappe som er sat til at blive overvåget af serveren. Måske lidt i
stil med SVN/CVS

Er der nogen med nogen ideer til software? evt trials... (pt sidder jeg og
leger med Dantz Retrospect - fint nok men monitor-spejls-funktionen mangler)

// peter

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-02-07 18:22

Den 26-02-07 16.30 skrev Peter følgende:

> Egentlig så er backup et lidt forkert ord - eller det er som man tager det -
> pointen er at dataen skal spejles, så er det mindre vigtigt at der ligger
> store backups-filer i arkivet.

Tag et kig på AllwaySync. Det koster 30 dollar (gratis til privatbrug),
og kan afprøves i 30 dage:
http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-allwaysync.html

Det er oversat til dansk, men efter opsætningen betyder det nu ikke så
meget.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Instant Converter lader dig omregne forskellige måleenheder, for

Fra : Peter

Dato : 27-02-07 10:25

[CUT]
> [...]
> http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-allwaysync.html
>
> Det er oversat til dansk, men efter opsætningen betyder det nu ikke så
[CUT]

Reelt set så ser Allway Sync ud til at kunne løfte opgaven (og at det er
dansk er lidt ligemeget :) ).
Og jeg kan se at Allway Sync selv anbefaler at man bruger NetDrive hvis man
vil sync'e over nettet - fin løsning også men NetDrive virker ikke i Vista
så nyt spørgsmål: Alternativer til NetDrive?

Fra : jda

Dato : 27-02-07 00:40

Mon, 26 Feb 2007 16:30:50 +0100 hamrede Peter i tastaturet og der stod i
dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> leger med Dantz Retrospect - fint nok men monitor-spejls-funktionen mangler)

Det er selvfølgeligt lidt afhængigt af værdien af dine data. Men en cyklus
med bånd i et brændsikkert skab vil være fint. Du kan starte med at sprøge
ledelsen om hvad data er værd, og så bagefter holde dem op på det når du
skal købe tapestreamer og bånd til din server.
--
Jakob

Fra : Peter

Dato : 27-02-07 10:26

[CUT]
> [...]
> ledelsen om hvad data er værd, og så bagefter holde dem op på det når du
> skal købe tapestreamer og bånd til din server.

På den måde er backup ikke så vigtig igen - der er ingen grund til at vi har
backups liggende for flere uger. I øjeblikket er det en spejling der er
relevant at lede efter og så kan der evt kobles et backupprogram af den
spejling på senere. Men spejling først og Allway Sync ser ud til at kunne
bruges :)

// peter

Fra : Rado

Dato : 27-02-07 15:37

On Mon, 26 Feb 2007 16:30:50 +0100, "Peter" <wont@tell.you> wrote:

>Er der nogen med nogen ideer til software? evt trials... (pt sidder jeg og
>leger med Dantz Retrospect - fint nok men monitor-spejls-funktionen mangler)

Kig evt. på Second Copy

http://centered.com/

--
Rado

"The obvious is that which is never seen
until someone expresses it simply."
- Christian Morgenstern