MS Windows
briani 27239
TCP forbindelser
Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 25-02-07 17:21

Hej

Jeg får denne meddelelse i min logbog/system.

"TCP/IP har nået sikkerhedsgrænsen, der er pålagt antallet af samtidige
forsøg på oprettelse af TCP-forbindelser."

Hvordan er det lige jeg får sat grænsen op ?

XP Pro SP 2 + samtlige updates.

Mikkel

Fra : jda

Dato : 25-02-07 17:45

Sun, 25 Feb 2007 17:20:44 +0100 hamrede Jens Mikkel Lausten i tastaturet og
der stod i dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> forsøg på oprettelse af TCP-forbindelser."
>
> Hvordan er det lige jeg får sat grænsen op ?

Det er fordi man ikke må have mere end 10 samtidige forbindelser i XP pro i
følge licensen. Der er dog en mulighed. Du kan hente en modificeret udgave
af tcpip.sys her:
http://unattended.msfn.org/unattended.xp/view/web/65/
nederst på siden, så skal du pakke den ud med kommandoen expand fra en
prompt og udskifte den med den originale
--
Jakob

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 25-02-07 18:29

jda wrote:
> [...]
> nederst på siden, så skal du pakke den ud med kommandoen expand fra en
> prompt og udskifte den med den originale

Hej og tak for hjælpen.

Kan du ikke lige forklare mig lidt nærmere.
Jeg troede expand kommandoen var til ***.cab filer. File jeg har hentet
hedder TCPIP.SY_
Er det ikke muligt bare at kopiere/overskrive TCPIP.SYS (den Nye med mere
end 10 conex) til det pågældende dir.
Jeg kan boote fra en anden disk.
Hvor/dan får jeg fat i den modificerede udgave.

Hilsen Mikkel

Fra : jda

Dato : 25-02-07 23:46

Sun, 25 Feb 2007 18:29:20 +0100 hamrede Jens Mikkel Lausten i tastaturet og
> [...]

> end 10 conex) til det pågældende dir.
> Jeg kan boote fra en anden disk.
> Hvor/dan får jeg fat i den modificerede udgave.

expand kan bruges både til at udtrække filer fra .cap filer (som kan
sammelignes med .rar eller .zip) eller den kan bruges til at dekomprimere
enkelte filer. I dette tilfælde er det det sidste der er tilfældet. Hvis du
har navigeret til samme dir med en prompt og den skal pakkes ud der, så
skal det være

expand tcpip.sy_ tcpip.sys

Hus så også at når du skal lægge den ind så skal den ind 2 eller 3 steder
ret hurtigt efter hinanden, ellers når windows file protection at slette
den og erstatte den med den gamle. Find alle 3 steder, lav en .cmd fil med
3 linier
xcopy /hry
--
Jakob

Fra : jørgen

Dato : 26-02-07 15:50

jda wrote:

> Det er fordi man ikke må have mere end 10 samtidige forbindelser i XP pro i
> følge licensen. Der er dog en mulighed. Du kan hente en modificeret udgave
> af tcpip.sys her:

Det er ikke antallet af samtidige forbindelser til Windows. Men antallet
af udgående tcp forbindelser, som endnu ikke har gennemført handshaket.
Hvis det antal overstiger grænsen, bliver nye forsøg på at oprette
forbindelser sat i kø.

google "eventid 4226"

Fra : jda

Dato : 27-02-07 00:24

Mon, 26 Feb 2007 15:50:26 +0100 hamrede jørgen i tastaturet og der stod i
dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> af udgående tcp forbindelser, som endnu ikke har gennemført handshaket.
> Hvis det antal overstiger grænsen, bliver nye forsøg på at oprette

ja well, men man må stadig ikke have mere end 10 samtidige forbindelser på
en XP pro. Og man må ikke have mere end 5 samtidige forbindelser på en XP
home. Sådan er verden indrettet.
--
Jakob

Fra : jørgen

Dato : 27-02-07 00:30

jda wrote:

> ja well, men man må stadig ikke have mere end 10 samtidige forbindelser på
> en XP pro. Og man må ikke have mere end 5 samtidige forbindelser på en XP
> home. Sådan er verden indrettet.

Det er to forskellige ting vi snakker om. Licensen sætter ingen
begrænsning på antallet af udgående tcp forbindelser.

Det licensen siger er, at man f.eks. ikke kan oprette mere end 10
forbindelser til et et delt drev på XP

Fra : jda

Dato : 28-02-07 21:42

Tue, 27 Feb 2007 00:30:16 +0100 hamrede jørgen i tastaturet og der stod i
dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> begrænsning på antallet af udgående tcp forbindelser.
>
> Det licensen siger er, at man f.eks. ikke kan oprette mere end 10

OK, der fik du mig. Du har ret i at licensen snakker om NTFS forbindelser.
Men man skal stadig have en hacket udgave af tcpip.sys for overhovet af få
mere end 10 forbindelser, ligemeget hvor de går hen.
--
Jakob

Fra : jørgen

Dato : 28-02-07 22:08

jda wrote:

> Men man skal stadig have en hacket udgave af tcpip.sys for overhovet af få
> mere end 10 forbindelser, ligemeget hvor de går hen.

Nej, det er ikke rigtigt. Jeg sidder med en original SP2 tcpip.sys, og
kan sagtens oprette flere end 10 samtidige tcp forbindelser til andre
computere

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-03-07 08:57

On Wed, 28 Feb 2007 21:41:47 +0100, jda <wh@tever.not> wrote:

>OK, der fik du mig. Du har ret i at licensen snakker om NTFS forbindelser.
>Men man skal stadig have en hacket udgave af tcpip.sys for overhovet af få
>mere end 10 forbindelser, ligemeget hvor de går hen.

Det har man vist glemt at fortælle min bittorrent client - For den
åbner dæleme noget mere end 10 samtidige forbindelser

<mlr>