MS Windows
briani 27239
Hardware konflikt Win 98
Fra : Carsten Ottosen

Dato : 25-02-07 15:32

Hej
Jeg har en maskine med styresystemet win98. Jeg har et netkort og et lydkort
SB Live Player 1024. Når jeg installerer lydkortet holder netforbindelsen op
med at virke. Windows siger at der ikke er nogen konflikter, og jeg kan
heller ikke se nogle. Der er netkort på IRQ 10 og lydkort på 9 og 11, (valgt
af windows). Er der nogen der kan komme med en løsning.
mvh. Carsten

Fra : Jubii

Dato : 25-02-07 15:58

Carsten Ottosen formulerede:
> [...]
> konflikter, og jeg kan heller ikke se nogle. Der er netkort på IRQ 10
> og lydkort på 9 og 11, (valgt af windows). Er der nogen der kan komme

Brug et andet slot til et af kortene eller
byt om på dem

Fra : Carsten Ottosen

Dato : 25-02-07 17:59

Tak for svaret, men det har vi forsøgt. Det virker som om det måske er et
problem med lydkortet. Hvis vi afinstallerer lydkortet, virker netkortet
igen.
mvh. Carsten

Fra : Allan Vebel

Dato : 26-02-07 04:08

Carsten Ottosen skrev:

> Jeg har en maskine med styresystemet win98.
> Jeg har et netkort og ...

Jeg ville ikke gå på nettet med en maskine der ikke
bliver opdateret mere, men det er du vel klar over?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jubii

Dato : 26-02-07 09:24

Allan Vebel formulerede:

> Jeg ville ikke gå på nettet med en maskine der ikke
> bliver opdateret mere, men det er du vel klar over?

Det er muligt du lider af paranoia, men der
er nu ikke noget der gør det mere usikker
at bruge 98/ME end det var før MS stoppede
med opdateringer.