Langsomt internettet via WRT54GL m. DD-WRT
Fra : Mikkel Jørgensen

Dato : 27-02-07 23:49

Hej,

Jeg har fornylig opstillet en Linksys WRT54GL router med DD-WRT
firmwaren (VoIP-versionen) installeret.

Mit spørgsmål til gruppen er - kan det være rigtigt at internettet skal
køre ekstremt langsomt, og få lange svar tider bare pga. man bruger en
lidt uoriginal firmware?

Med venlig hilsen

Mikkel Jørgensen

Fra : Jens G

Dato : 27-02-07 17:00

On Tue, 27 Feb 2007 23:48:33 +0100, Mikkel Jørgensen
<mikkel_post@marj.dk> wrote:

> [...]
>
>Mit spørgsmål til gruppen er - kan det være rigtigt at internettet skal
>køre ekstremt langsomt, og få lange svar tider bare pga. man bruger en

Internettet bliver ikke langsommere af at du får en anden firmware i
din router, men det kan da være din forbindelse til det er blevet
langsommere

Lavede du reset efter du flashede, som man skal?

Har du sat en hel masse ting op i routeren, så CPU'en er på
overarbejde?

Har du brug for VOIP versionen?

Et godt sted at søge information er i
http://www.dd-wrt.com/phpBB2/index.php

--
Jens G
Jeg har IP telefoni hos http://www.everlove.dk

Fra : Mikkel Jørgensen

Dato : 28-02-07 21:03

Jens G skrev:

> [...]
> langsommere
>
> Lavede du reset efter du flashede, som man skal?
>
> Har du sat en hel masse ting op i routeren, så CPU'en er på

Hej igen,

Hehe nej okay, en lille formuleringsfejl omkring hastigheden af
internettet

Ja, den blev reset efter flash

Jeg har ændret noget i konfigurationen, men en masse vil jeg dog ikke
kalde det - ikke mere end hvad den burde kunne holde til.

Jeg leger lidt med VoIP funktionen, men decideret brug for den nej.