HP printserver på Linksys
Fra : Fam_Nielsen

Dato : 25-02-07 15:13

Hej med jer.
Jeg har lige opsat en linksys wrt54gl med kabel til min stationære pc og med
trådløs til den bærbare. Dt virker fint nok, og vi kan være på nettet
samtidig.

Så har jeg købt en ny HP laserjet 1018 ssom jeg vil sætte på routeren via en
HP175x printserver, men det driller en del. Jeg har haft det til at virke
kortvarigt, men nu vil det ikke igen. Jeg kan se printserveren i min browser
på ip 192.168.1.102 og via printserveren kan jeg se printeren. Men når jeg
vil installere printeren kan xp ikke se den. Har prøvet uden firewall, har
prøvet med HP network printer wizard mv.

Nogle gode ideer ??

mvh. CN

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 25-02-07 16:49

"Fam_Nielsen" <fam.nielsen@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> når jeg vil installere printeren kan xp ikke se den. Har prøvet uden
> firewall, har prøvet med HP network printer wizard mv.

Er printserveren ny eller brugt?
Hvis den er ny så prøv den på en anden pc med en XP stanard tcp/ip port?
Har du prøvet med et crossover kabel?
Hvis den er brugt så tjek indstillingerne i den evt. reset (jegkan ikke lige
huske på stående fod om den kan lave en reset til defaults).
Jeg antager du har prøvet med andet kabel fra printserver til printer.

/Dennis

Fra : Fam_Nielsen

Dato : 25-02-07 17:12

> Er printserveren ny eller brugt?
Den er brugt og fra år 2002

> Hvis den er ny så prøv den på en anden pc med en XP stanard tcp/ip port?

> Har du prøvet med et crossover kabel?
Nej

> Hvis den er brugt så tjek indstillingerne i den evt. reset (jegkan ikke
> lige huske på stående fod om den kan lave en reset til defaults).
Har resat den, og kan se den i min browser når jeg taster ipadressen.

> Jeg antager du har prøvet med andet kabel fra printserver til printer.
Der er ingen problemer når printeren er sat direkte i usb på pc.

Jeg er kommet lidt i tvivl om det kan være fordi printserveren ikke kan
bruges på printeren.
Printserver HP 175x - år 2002
Printer HP 1018 - år 2007

> /Dennis
CN

Fra : Fam_Nielsen

Dato : 25-02-07 18:24

Hmm, jeg har fået det til at virke indtil videre

Jeg satte et krydset kabel direkte imellem pc og printserver. Derefter
lavede jeg reset på printserver.

Genmonterede routeren og kørte network printer wizard igen. Da fandt HP
wizarden printeren på en ny og anden ip end før, og nu virker det.

Jeg tror det har været routeren der via dhcp har givet printserveren en ip
den ikke kunne lide.

Hvad forstand har bønder på agurkesalt

CN