Fejl ved checkbox og foreach()
Fra : Janus

Dato : 26-02-07 00:29

Jeg har fundet brugbar viden herinde til at få gang i min brug af
checboxe.

Det jeg skriver for at lave checkboxe ender med at se sådan ud i HTML:

<input type='checkbox' name='funk[0]' value='1'>Knap1<BR>
<input type='checkbox' name='funk[1]' value='2'>Knap2<BR>
<input type='checkbox' name='funk[2]' value='3'>Knap3<BR>

Så bliver det sendt til videre behandling i PHP:

<?
foreach($funk AS $key => $value)
{
if($value)
{
echo "Tallet er sat til $value<br>\n";
}
}
?>

Det virker i første omgang perfekt.
Når man trykker på 1 og 3 står der

Tallet er sat til 1
Tallet er sat til 3

Helt som det skal.

Men hvis jeg slet ikke markerer nogen checkbokse, kommer der en
fejlmeddelelse:

"Warning: Invalid argument supplied for foreach() in sti\til\fil on
line 2"

Fra : bonfils

Dato : 26-02-07 07:57

On 25 Feb 2007 15:28:56 -0800, "Janus" <newsgroup@hjerteknuser.dk>
wrote:

> [...]
>fejlmeddelelse:
>
>"Warning: Invalid argument supplied for foreach() in sti\til\fil on

Prøv at tjekke om array'et overhovedet eksisterer, før du starter
løkken.

if (isset($funk))
   {
//   Indsæt din løkke her
   }

--
bonfils
http://kim.bonfils.com

Fra : Janus

Dato : 26-02-07 09:47

On 26 Feb., 07:57, bonfils <k...@bonfils.my.underwear.com> wrote:

> Prøv at tjekke om array'et overhovedet eksisterer, før du starter
> løkken.

Det lader til at virke. Tak.