? Select bokse m.m. i ASP -> RTF dokument
Fra : Ukendt

Dato : 26-02-07 16:04

Jeg blev kraftigt inspireret af tråden 'Sidehoved og sidefod i .doc fil' og
har med Jørns kode skrevet en test side.
Jeg har søgt en mulighed for at konvertere et database opslag til et Word
dokument og det fungerer med ASP -> RTF.

Mine evner rækker ikke til at indsætte 'Select boksene' med RTF koden, kan
nogen i gruppe hjælpe med at få indsat select bokse i koden så min ASP ->
RTF side http://www.fladbrovej.dk/rtf-test/test.asp bliver som word
dokumentet http://www.fladbrovej.dk/rtf-test/test.doc ?

På siden http://www.fladbrovej.dk/rtf-test/rtf_test.htm findes 3 filer:
test.asp filen skal erstatte dokumentet test.doc og filen rtf_test.txt er
ASP -> RTF koden.

Det undrer mig undrer at jeg skal bruge 2 x \par\page for at få et sideskift
mellem mine 2 tabeller jeg er nødt til at bruge koden:

MyFile.WriteLine("\par\page")
MyFile.WriteLine("\par\page")

For at få sideskift.

Kender nogen i gruppen koden for at lodret centrering af tekst i en RTF
tabel celle?

M.v.h.
Henning

Fra : Jørn Andersen

Dato : 27-02-07 06:36

On Mon, 26 Feb 2007 16:04:22 +0100, "Henning Smed" <henning snabela
smeds.dk> wrote:

>Kender nogen i gruppen koden for at lodret centrering af tekst i en RTF
>tabel celle?

\clvertalt - top (default)
\clvertalb - bund
\clvertalc - centreret

Skal så vidt jeg kan se sættes de, når du definerer cellebredde i
rækken:

{\rtf1\ansi\deff0
\trowd\trgaph72\trrh1200
\clvertalb\cellx1500
\clvertalt\cellx3000
\clvertalc\cellx4500
celle 1.1\intbl\cell
celle 1.2\intbl\cell
celle 1.3\intbl\cell
\row
\trowd\trgaph72\trrh1200
\clvertalb\cellx1500
\clvertalt\cellx3000
\clvertalc\cellx4500
\ql celle 2.1\intbl\cell
\qr celle 2.2\intbl\cell
\qc celle 2.3\intbl\cell
\row
}

Kolonne 1 er bund-justeret, kol. 2 top, kol3 center
I række 2 er det kombineret med horisontal justering: venstre, højre,
center.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen, Brønshøj
ALLE danske tropper HJEM fra Irak, NU

Fra : Jørn Andersen

Dato : 27-02-07 06:55

smeds.dk> wrote:

> [...]
>
>På siden http://www.fladbrovej.dk/rtf-test/rtf_test.htm findes 3 filer:
>test.asp filen skal erstatte dokumentet test.doc og filen rtf_test.txt er

Det kan jeg desværre ikke hælpe med - jeg har ikke arbejdet mere med RTF
end dig. Men måske et af disse to forslag kan bringe dig videre:

1. Gem dit Word-dokument som RTF. Åbn den med en tekst-editor og søg
frem til strengen "Proceed with". Så vil du finde koden.
Problemet er, at Word sætter en masse ekstra koder - fx bliver din
imagetest.doc på 7kB til 30kB - så det kan være svært at gennemskue
koden.
Måske kan du finde en anden tekst-behandler en Word, som sætter simplere
kode (WordPad dur ikke, da den ikke forstår dine checkboxe).

2. Spørg i tekst-gruppen - det er egentlig dér, den slags spørgsmål
hører hjemme. Om der er bid er svært at sige, da mange af de aktive i
tekst-gruppen arbejder med LaTex og den slags. Men prøv:
dk.edb.tekst
eller
dk.edb.tekst.ms-word

Good luck,
Jørn

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-07 07:56

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> wrote in message

> [...]
> hører hjemme. Om der er bid er svært at sige, da mange af de aktive i
> tekst-gruppen arbejder med LaTex og den slags. Men prøv:

Hej Jørn,

Tak for dine svar, jeg har forsøgt at gemme en Word checkboks som RTF og
åbne filen i notepad, men jeg kan ikke overskue hvilke dele af koden jeg
skal bruge, men jeg vil forsøge med en anden editor.

M.v.h.
Henning