Dato fra filer ??
Fra : Is

Dato : 26-02-07 09:59

Hej

Høre det hjemmer her ??

På en hjemmeside lægger jeg nogle .pdf filer ud, som man så kan åbne
med et klik på et pdf logo.

Men for at brugerne kan vide hvornår filerne er fra, har jeg under
hvert sat dato for hvornår filen er lavet.

Kan man lave noget, så fra .pdf filen henter "senest gemt den"

Det er ikke godt nok med dato for opload, da jeg måske også oploader
gamle filer.

Når jeg oploader ny, gemmer jeg med samme navn, så koden skal ikke
ændres fra gang til gang.

Jeg anvender .asp

filen og siden der linkes fra er i samme mappe

kan det lade sig gøre, sådan uden det helt vilde kodeskrivning ???

(Jeg vil ikke lægge link til siden, da den er privat, og beskyttet af
login)

Erik Isager

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-07 22:28

"Is" skrev
> [...]

> Kan man lave noget, så fra .pdf filen henter "senest gemt den"
>
> Det er ikke godt nok med dato for opload, da jeg måske også oploader

Du kan måske hente lidt inspiration her:
http://www.w3schools.com/asp/asp_ref_file.asp

/Erling

Fra : Is

Dato : 26-02-07 22:48

> Du kan måske hente lidt inspiration her:
> http://www.w3schools.com/asp/asp_ref_file.asp

Det er jeg ret sikker på, det ser ud som om denne kan tilpasses:

<%
dim fs, f
set fs=Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
set f=fs.GetFile(Server.MapPath("testread.txt"))
Response.Write("The file testread.txt was last modified on: " &
f.DateLastModified)
set f=nothing
set fs=nothing
%>

Takker

Erik Isager

Fra : Is

Dato : 27-02-07 00:53

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse2@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:45e3557c$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...

> Det er jeg ret sikker på...

Og jo det virker bare godt

' Finder senest gemt dato fra filerne

dim tempF
set tempF=Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

' Medlemsliste
set datoTempMedlemslisten =
tempF.GetFile(Server.MapPath("medlemsliste.pdf"))
datoTempMedlemslisten = datoTempMedlemslisten.DateLastModified
datoMedlemslisten = FormatDateTime(datoTempMedlemslisten,
vbShortDate)
' Response.Write(" medlemsliste " & datoMedlemslisten)

Tak for linket

Erik Isager

Fra : Is

Dato : 27-02-07 10:55

> [...]
> vbShortDate)
> ' Response.Write(" medlemsliste " & datoMedlemslisten)

meeeen ??

Det virker når jeg tester det lokalt, så finder den dato for sidst
ændret.

Men når jeg så oploader det hele - så ændres datoen på senest gemt til
den dag jeg oploader. Og så er det den dag jeg har oploaded filen der
vises, og det var jo netop det jeg ikke var intereseret i.

Hvordan kan jeg undgå at denne "senest gemt" dato ændres ved
opload.???

Jeg anvender en ældre Windows Comander til formålet.

Erik Isager

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-07 00:12

"Is" skrev

> [...]
> den dag jeg oploader. Og så er det den dag jeg har oploaded filen der
> vises, og det var jo netop det jeg ikke var intereseret i.

Jeg kan godt se dit formål, tror jeg ;)
Men den information du henter ud er info om den fil som ligger på serveren.
Attributerne (datoer mm.) på denne fil lever sit eget liv, uafhængig af de
attributter der er på den lokale kopi på din PC.
Hvis du uploader en fil til serveren som ikke eksisterer i forvejen, vil
serveren betragte denne som en ny fil, og vil dermed skrive den aktuelle tid
på.
På "min" server ud til at dato for oprettelse af filer bliver bevaret hvis
jeg overskriver en eksisterende fil på serveren med FTP

Jeg tror desværre ikke du kan ændre på dette, medmindre du altså har adgang
til at logge på webserveren direkte.
Hvis ikke nedenstående kodestump kan opfylde dine ønsker, tror jeg ikke dit
problem kan løses med FileSystemObject.
/Erling

<%
dim fs, f, filename
filename = "DinFil"
set fs=Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
set f=fs.GetFile(Server.MapPath(filename))
Response.Write("The file " & filename & " was last modified on: " &
f.DateLastModified)
response.write "<br>"
Response.Write("The file " & filename & " was created on: " & f.DateCreated)
set f=nothing
set fs=nothing
%>

Fra : Is

Dato : 28-02-07 21:39

> [...]
adgang
> til at logge på webserveren direkte.
> Hvis ikke nedenstående kodestump kan opfylde dine ønsker, tror jeg

Nej, det kan jeg ikke. Jeg har også spurgt ved mit webhotel, og man
kan ikke komme uden om at filen får d.d. når den oploades.

men det betyder jo også at det i de fleste tilfælde virker, da jeg
normalt oploader straks jeg har lavet filen. Så er det kun når jeg en
sjælden gang lægger en gammel fil ud, at jeg lige må skrive dato
manuelt.

Mange tak for hjælpen.

Erik Isager

Fra : Jørn Andersen

Dato : 01-03-07 04:31

On Mon, 26 Feb 2007 09:58:39 +0100, "Is"
<detteerminnewsgruppemailadresse2@get2net.dk> wrote:

> [...]
>hvert sat dato for hvornår filen er lavet.
>
>Kan man lave noget, så fra .pdf filen henter "senest gemt den"

Det er det, der hedder PDF'ens Metadata, og de ligger gemt i PDF-filen.

Problemet er, at PDF'er kan være genereret af mange forskellige
applikationer - og i mange forskellige versioner. Og Meta-data kan have
forskellige formater.

Jeg har kigget på nogle forskellige PDF-filer, jeg har liggende, ved at
at åbne dem med en ASCII-viewer - og får fx:
1)
Genereret fra PageMaker 7.0:
<xap:CreateDate>2007-02-19T02:02:49+01:00</xap:CreateDate>
<xap:CreatorTool>PageMaker 7.0</xap:CreatorTool>
<xap:ModifyDate>2007-02-19T02:02:49+01:00</xap:ModifyDate>

2)
Genereret af en "PDF-printer" fra Word:
/CreationDate (D:20030814231448)

3)
Genereret af et ASP-script:
/CreationDate (D:200721425722)
- altså samme format

Tager jeg så det sidste dokument og gemmer det fra Acrobat, får jeg
tilføjet en række ekstra Metadata i forskellige formater:
11 0 obj
/CreationDate(D:200721425722)
/CreationDate--Text(D:200721425722)

17 0 obj
<pdf:CreationDate--Text>D:200721425722</pdf:CreationDate--Text>
<xap:ModifyDate>2007-03-01T03:47:37+01:00</xap:ModifyDate>
<xap:MetadataDate>2007-03-01T03:47:37+01:00</xap:MetadataDate>

- de nederste er i et eller andet XML-format

4)
Endnu et dokument
13 0 obj
/CreationDate(D:20072143312)
/CreationDate--Text(D:20072143312)
/ModDate(D:20070301033034+01'00')

<pdf:CreationDate--Text>D:20072143312</pdf:CreationDate--Text>
<xap:ModifyDate>2007-03-01T03:30:34+01:00</xap:ModifyDate>
<xap:CreateDate>2007-03-01T03:29:31+01:00</xap:CreateDate>

Så det ser ud til, at der er mindst 3 "grundformater":
a) /CreationDate(D:20072143312)
b) /ModDate(D:20070301033034+01'00')
c) Det XML-baserede

Jeg kan ikke umiddelbart gennemskue formatet for:
/CreationDate (D:20030814231448)
- mens
/ModDate(D:20070301033034+01'00')
og
<xap:ModifyDate>2007-03-01T03:30:34+01:00</xap:ModifyDate>
er lige til at læse.

Så hvis alle dine PDF-filer har /ModDate eller :ModifyDate i "læsbart"
format, kan du nemt hente dem ved at indlæse PDF-filen med FSO og så
hente strengen med alm. streng-funktioner. Herfra kan du nemt uddrage
din dato/tid.

Jeg vil dog advare mod at hente dem hver eneste gang en bruger tilgår
siden, da det formentlig vil tage tid.
Men du kunne gemme denne info (fx i en Application-variabel), hver gang
du opdaterer, og/eller fx en gang i døgnet (eller oftere/sjældnere,
afhængigt af dit behov).

Good luck,
Jørn

--
Jørn Andersen, Brønshøj
ALLE danske tropper HJEM fra Irak, NU

Fra : Is

Dato : 01-03-07 15:58

> Jeg har kigget på nogle forskellige PDF-filer, jeg har liggende, ved
at
> at åbne dem med en ASCII-viewer - og får fx:

Hvad er en "ASCII-viewer"

Jeg siger mange tak for oplysningerne.

Normalt er det en gang om måneden jeg lægger nye .pdf filer ud, og der
virker det fint nok. Det er kun når jeg en sjælden gang lægger en
gammel fil ud at det driller - men så skriver jeg bare dato manuelt.

Tak.

Erik Isager

Fra : Jørn Andersen

Dato : 01-03-07 17:47

On Thu, 1 Mar 2007 15:58:01 +0100, "Is"

>at
>

>Hvad er en "ASCII-viewer"

Tryk F3 i din Windows Commander / Total Commander. Det kalder programmet
"Lister", som er en Ascii-viewer. Ellers er NotePad etc. også. Lister
kan bare vise flere formater.

Mvh. Jørn

Fra : Is

Dato : 01-03-07 19:25

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
programmet
> "Lister", som er en Ascii-viewer. Ellers er NotePad etc. også.

ok

der står så b.la.:
(Win2PDF http://www.daneprairie.com) /CreationDate (D:20070301154318)
og det er ååååmmddttmmss.

Men da det er sjællent jeg har brug fra data derfra gør jeg ikke mere
ved det.

Takker !

Erik Isager