Komprimere meddelser
Fra : John V.

Dato : 26-02-07 15:27

Outlook Express bliver ved med at foreslå at den kan komprimere meddelser.
Da den jo sletter nogle af dem, vil jeg gerne have den funktion slået fra.
Hvordan gør man det?

John

www.taform.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-02-07 15:59

Den 26-02-07 15.26 skrev John V. følgende:
> Outlook Express bliver ved med at foreslå at den kan komprimere meddelser.
> Da den jo sletter nogle af dem, vil jeg gerne have den funktion slået fra.

Komprimeringen sletter kun de mails, du selv har slettet. Det vil være
dumt at slå funktionen fra (hvis det kan lade sig gøre), for så vil du
netop risikere at få slettet mails - også dem du ikke selv har slettet.
Uden komprimering risikerer du, at mailfilen går i udu, og så kan du
risikere at miste en del eller alle dine mails i filen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gule huskesedler med alarmfunktion, så du aldrig glemmer en aftale.

Fra : John V.

Dato : 26-02-07 16:05

> [...]
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Gule huskesedler med alarmfunktion, så du aldrig glemmer en aftale.

Ok, så kan jeg altså bare slette alle de "slettede" mails.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-02-07 16:36

Den 26-02-07 16.05 skrev John V. følgende:

> Ok, så kan jeg altså bare slette alle de "slettede" mails.

Du kan ikke selv slette de slettede mails. Selvom de flyttes fra
indbakken eller andre mapper (som papirkurven), så slettes de reelt ikke
før mailmapperne bliver komprimeret. Det er derfor, det er vigtigt at
komprimere mailmapperne. Ellers vil alle de slettede mails ligge og
fylde op, indtil OE ikke længere kan håndtere mailfilen, og så mister du
for alvor data.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om verdens første webcam og en ekstrem dyr kaffemaskine.

Fra : L.E.P.

Dato : 26-02-07 17:02

Mon, 26 Feb 2007 16:05:10 +0100, skrev "John V."
<nyhedsgrupper.sparm@loveletters.dk> :

>"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i en meddelelse

>Ok, så kan jeg altså bare slette alle de "slettede" mails.

Kim har måske forklaret det på en måde som kan misforstås.

Når du sletter en mail, bliver den ikke slettet rent fysisk, men kun
markeret som slettet. Du kan ikke se dem, men de ligger stadig i
dbx-filerne.

Det komprimeringen gør er fysisk at fjerne de mails der er markeret
som slettet. Så hvis man ikke med jævne mellemrum komprimerer
mapperne, vil filerne vokse sig større og større. Og jo større filerne
er, desto større er risikoen for at de bliver ødelagt med varigt tab
af mails til følge

Hvis din OE er fuldt opdateret, kan du i Papirkurven efter
komprimeringen se en kopi af mapperne fra før de blev komprimeret.
Prøv at sammenligne størrelserne før og efter komprimeringen. Jeg tror
du vil blive overrasket over forskellen - specielt hvis det er længe
siden de sidst blev komprimeret.

Hilsen Lars

Fra : ThomasD \(dk\)

Dato : 26-02-07 16:27

John V. skrev

> Outlook Express bliver ved med at foreslå at den kan komprimere
> meddelser. Da den jo sletter nogle af dem, vil jeg gerne have den
> funktion slået fra. Hvordan gør man det?

OE tilbyder komprimering hver gang programmet har været lukket 100
gange, funktionen kan ikke slås fra, men tælleren kan nulstilles
manuelt i registret, eller du kan installere et lille værktøj, OE
Tools, som automatisk blandt mange andre ting kan komprimere og
nulstille tælleren (knap nr. 14), se
http://www.insideoe.com/faqs/why.htm#compact

Hvis du accepterer komprimeringen må du under ingen omstændigheder
afbryde den eller foretage dig noget på maskinen overhovedet, mens den
foregår. Ellers risikerer du korruption i dbx-filerne med tab af mails
til følge.

Du bør f.ø. komprimere manuelt flere gange inden gang nr. 100. Og brug
ikke OE-mapperne som lagermapper (lav undermapper)
thomas
--
En smuk sang
http://www.meditationsferie.net/festsang/03%20Pista%203.wma