AMD Athlon XP @1733 64 grader
Fra : VET

Dato : 26-02-07 21:10

Min egen AMD kører med 64-65 grader.
Jeg har aldrig haft problemer med computeren.

PC wizard skriver:
CPU Throttle Temperature : 100°C
CPU Shutdown Temperature : 100°C

Bør jeg få temperaturen ned ?

Fra : René Lønstrup

Dato : 26-02-07 22:28

VET wrote:
> Min egen AMD kører med 64-65 grader.
> Jeg har aldrig haft problemer med computeren.

> [...]

Hvis den kører stabilt og du heller ikke har problemer en varm sommerdag,
kan jeg ikke se nogen grund til at gøre det store ud af det. Den høje
temperatur nedsætter givet levetiden, - men den er alligevel så forholdsvis
lang, at inden du når at få "slidt" processoren ned, skal den nok være
blevet forældet forlængst.

Jeg har selv en XP 3200+ overclocket til 2.4 ghz, som har kørt klippestabil
de sidste 3 år med en arbejdstemperatur på mellem 57 og 63 grader. Før den
havde jeg en XP 2000+ der konsekvent lå omkring 67 grader. Den havde det
svært om sommeren, men ellers var der ingen problemer. Den er vel omkring 5
år gammel nu, men fungerer stadig glimrende.

Det er IMO vigtigere at holde harddisken kølig, da de typisk er mere sarte
overfor varme (det påstås ihvertfald). Så hvis den ligger over 40 grader,
bør du overveje at sætte en blæse til at puste på den.

--
Mvh René Lønstrup
web: http://rene.loenstrup.net?r=usenet

Fra : J. E.

Dato : 06-03-07 00:34

"VET" <nejtil@spam> skrev i en meddelelse news:45e33e83$0$140$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Min egen AMD kører med 64-65 grader.
> Jeg har aldrig haft problemer med computeren.

> [...]

100 grader er meget at byde den inden den skal tage nogen forholdsregler.
Til orientering er ovenstående ikke temperaturer på din CPU, men temperaturer
hvor PC-en skal henholdsvis sænke hastigheden eller lukke ned. De bør vel
i øvrigt ikke være ens.