AMD cpu 57 grader ?
Fra : VET

Dato : 26-02-07 20:39

Min bekendt har en cpu der kører med 57-58 grader celcius i windows.
Det er en amd 2600.

Computeren genstarter ofte uden varsel. Kan det skyldes at cpuen er for varm
?

Fra : Dr.Phil

Dato : 26-02-07 20:52

"VET" <nejtil@spam> skrev i en meddelelse
> Min bekendt har en cpu der kører med 57-58 grader celcius i windows.
> Det er en amd 2600.
>
> Computeren genstarter ofte uden varsel. Kan det skyldes at cpuen er for
> varm ?

Det kunne være et godt bud. Prøv at pille siden af og kør med det et stykke
tid.Hvis den holder op med at genstarte,så er det et varmeproblem.

I kan osse kigge i bios,der kan man typisk sætte temp. for nedlukning af pc.
Den kunne I måske hæve lidt.
Det har jeg gjort,når det gik heftigt til med spilleri på LAN parties og
den begyndte at sige som en brandbil ;)
Jeg har selv en XP2600+

Fra : VET

Dato : 26-02-07 21:06

Man kunne aflæse temperatur og fan frekvens men man kan ikke indstille noget
i bios.

Fra : J. E.

Dato : 06-03-07 00:30

"Dr.Phil" <321@123.dk> skrev i en meddelelse news:9SGEh.77$9i5.50@news.get2net.dk...

> Det kunne være et godt bud. Prøv at pille siden af og kør med det et stykke tid.Hvis den holder
> op med at genstarte,så er det et varmeproblem.

I bedste fald har det sjældent nogen effekt at pille siden af en PC og det er
jo i øvrigt ikke sikkert det vil have nogen indvirkning på hvad der måtte
være problemet.
På de fleste PC-er kan man via software aflæse temperatur på processor.

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 26-02-07 23:16

> [...]
> Det er en amd 2600.
>
> Computeren genstarter ofte uden varsel. Kan det skyldes at cpuen er for

Ja, både det, og at der i kabinettet er for varmt, så kan rammen nemlig også
crashe.

Køb den billigste Zalman køler
eller lign., samt smid noget godt kølepasta på.

Forøvrigt har i checket for støv i compen? Hvis den har kørt OK før i tiden,
kan
der sagtens være groet en masse sjove ting fast mellem køleribberne.