Bundkort til Intel T5500
Fra : Ukendt

Dato : 25-02-07 19:37

Hej ng,

Efter at have søgt i nogen tid uden held håber jeg på lidt hjælp her.

Jeg søger et mATX bundkort med support for Intel T5500 core 2 dou mobile cpu
(socket 479) med plads til pcie x16 grafikkort og gerne 2 x alm. pci og
optisk lyd ud (spdif). Setup'et skal bruges til htpc (mce).

Nogen der har nogen gode forslag ?

På forhånd tak!

/Steen

Fra : PA

Dato : 25-02-07 19:50

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=197597#

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-07 21:20

>http://global.aopen.com.tw/products/mb/i945GTm-VHL.htm
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=197597#

Tak, men to mindre problemer - pris på bundkortet og de særlige SO-DIM ram
kredse der skal bruges.

På EDB priser vises spdif stikkene ikke :( det må vist være årsagen til at
jeg har forkastet det ;)

Flere gode forslag ?

/Steen

Fra : PA

Dato : 26-02-07 10:22

> [...]
> (socket 479) med plads til pcie x16 grafikkort og gerne 2 x alm. pci og
> optisk lyd ud (spdif). Setup'et skal bruges til htpc (mce).

hej Steen

Du har ikke mange at vælge imellem.
Du kan kun bruge 945 cipset på socket479.
Det skal desuden være nyeste bios.
915 cipset duer ikke til core2
Asus N4l-VM DH har jeg selv.
Den kører ,men er ikke god til HTPC.
Den er ASUS ikke stolt af .
Læs selv på asus forum.

MVH PA

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-07 20:23

> hej Steen
>
> Du har ikke mange at vælge imellem.
> Du kan kun bruge 945 cipset på socket479.
> [...]

Tak for dit input. Så vidt jeg kan læse det på Asus hjemme side understøtter
dette kort ikke Intel core 2 duo (T5500) CPU'er, så det er næppe relevant.

Det eneste forløbigt mulige er Aopen - i945GTm-VHL, som du nævnte - hmm det
bliver dyrere end beregnet. Måske skulle jeg bare droppe dette energi spare
pjat igen og køre med en alm. E6300 i stedet for.

/Steen