Nok power i strømforsyning???
Fra : Torben Davidsen

Dato : 26-02-07 17:47

Vil den medfølgende strømforsyning på Antec Lifestyle Sonata II / Quiet
Miditower / 450W kunne ''trække'' et Geforce 8800 GTS Grafikkort. På Antec's
hjemmeside står der at strømforsyningen leverer 15Amp på Rail1 og 17Amp på
rail2....

Er det nok ved følgende setup?:

Asus P5W DH Deluxe / Intel 975X Express / Socket 775

Intel Core 2 Duo / E6600 / 2.4GHz / 1066FSB / 4MB / LGA-775 / In-A-Box

DDR-II-RAM PC-6400/800 - 2GB KIT - Corsair XMS / Twin2X2048-6400C4

Western Digital Caviar SE16 WD3200KS / 320GB / 16MB / SATA-II

Scythe Ninja PLUS SCNJ-1100P Rev. B CPU Cooler

Plus diverse (DVD Brænder og Diskettedrev)

Eventuelt...ASUS EN8800GTS/HTDP

Mvh. Torben..

Fra : Taba

Dato : 26-02-07 23:49

> [...]
> Miditower / 450W kunne ''trække'' et Geforce 8800 GTS Grafikkort. På
> Antec's hjemmeside står der at strømforsyningen leverer 15Amp på Rail1 og

Ja - det er det. Godt nok er det et stort grafikkort og en stor CPU du har
rent ydelsesmæssigt men strøm-mæssigt er det ikke så slemt som man skulle
tro (specielt CPUen er venlig ved miljøet). Det eneste single CPU, single
GFX kort system jeg har set der har trukket over 300W ved full oad er mit
eget system beståpende af en P4 3,3GHz og et ATI Radeon X800GTO. Min nabos
setup som ligner dit ret meget kommer op på ca. 180W.

Antec er kendt for at lave rigtige gode strømforsyninger så jeg har fuld
iltro til at den sagtens kan trække dit system.

--
/Taba - www.ITzonen.dk - Anmeldelser, Nyheder og Forum

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 27-02-07 23:29

"Taba" <all.spammers@die.die.die> wrote in

> [...]
> full oad er mit eget system beståpende af en P4 3,3GHz og et ATI
> Radeon X800GTO. Min nabos setup som ligner dit ret meget kommer op på

Nu er det ikke så væsentligt for stabiliteten hvor mange watt en
strømforsyning kan levere, men derimod hvor mange ampere.

Tit og ofte leverer en strømforsyning med flere watt, også flere ampere,
men det er ikke en universel lov.

Fra : Taba

Dato : 28-02-07 10:44

> Nu er det ikke så væsentligt for stabiliteten hvor mange watt en
> strømforsyning kan levere, men derimod hvor mange ampere.

Ja og der hvor jeg kommer fra kender vi en formel der hedder Watt = Spænding
x Strøm, dvs. Watt = Volt x Ampere og i og med at spændingen er nogenlunde
konstant på 220V-230V er Watt afhængig af Ampere'en.

> Tit og ofte leverer en strømforsyning med flere watt, også flere ampere,
> men det er ikke en universel lov.

Jeg har endnu til gode at se det omvendte

--
/Taba - www.ITzonen.dk - Anmeldelser, Nyheder og Forum

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 01-03-07 18:56

> [...]
> er nogenlunde konstant på 220V-230V er Watt afhængig af Ampere'en.

> Jeg har endnu til gode at se det omvendte

Kan godt se min præcise pointe ikke trådte helt tydeligt frem:

Tit og ofte leverer en strømforsyning med flere watt, også flere ampere på
alle strømlinier, men det er ikke en universel lov.

Jeg har således en Enermax 230W PSU der leverede flere ampere på +12V end
den noname 300W PSU den afløste. Nonamen kunne ikke trække en Athlon CPU
stabilt ved OC, men det kunne Enermaxen. Den trækker faktisk idag et dual
P3 1 Ghz system.

Fra : Taba

Dato : 03-03-07 18:11

> [...]
> stabilt ved OC, men det kunne Enermaxen. Den trækker faktisk idag et dual

Okay ja det kan jeg godt se. Men jeg tror bare ikke på de Watt/Ampere
opgivelser som noname PSU¨'er skriver på deres hardare så dem holder jeg mig
langt fra

--
/Taba - www.ITzonen.dk - Anmeldelser, Nyheder og Forum

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 04-03-07 20:53

> Okay ja det kan jeg godt se. Men jeg tror bare ikke på de Watt/Ampere
> opgivelser som noname PSU¨'er skriver på deres hardare så dem holder
> jeg mig langt fra

Watt har jeg aldrig målt på, men Ampere oplysninger har altid ligget
indenfor tolerancerne på de PSU'er jeg har haft fingrene i.

Et større problem har været at de billige PSU'er ofte svingede ret meget,
og det er dælme ikke godt hvis man vil have en stabil maskine