1024mb ram til windows ME?
Fra : Tom Kjær

Dato : 01-07-01 19:33

Jeg har købt en ekstra 512mb PQI ramblok så jeg har 2 af disse. Den 1. jeg
købte kører fin fin på mit soltek 75 kav bundkort. Men med den nye sat i ved
siden af, kan jeg ikke komme ind i windows. Jeg tror faktisk at min nye ram
er istykker, for hvis jeg sætter den i alene kan computeren ikke starte op
overhovedet. Men det er ikke det værste, det der bekymrer mig er at da jeg
ringede til PRC data fortæller de mig at Windows ME ikke understøtter 1024mb
ram, kun 512mb.......Kan det virkelig passe????? Er der nogen derude der
kører Windows ME med 1024mb ram....

Tom

Fra : Madsen

Dato : 01-07-01 19:59

"Tom Kjær" <tom.kjar@vip.cybercity.dk> skrev:

> [...]
> ram, kun 512mb.......Kan det virkelig passe????? Er der nogen derude der

PRC Data har til dels ret. Så vidt jeg ved så gælder det samme for
ME som for Win9x og det er, at den ikke kan starte med 1024 Mb.
Det kunne min Win98SE i hvert tilfælde ikke da jeg prøvede.
Eneste måde jeg kunne få den i gang på var at starte i fejlsikret og så
via msconfig tvinge den til kun at se de 512 af dem. Muligvis kan du
gå højere op, men det lykkedes ikke for mig at gøre det.

Se evt. dette link:
<http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q253/9/12.ASP?LN=EN-US&SD=gn&FR=0&qry=max%20RAM&rnk=34&src=DHCS_MSPSS_gn_SRCH&SPR=W98>

Eneste løsning der duede hos mig var denne:
<http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q181/9/66.ASP>
(Limit Memory to <x> MB:)

Selvfølgelig skal den starte når du udelukkende har den ene nye
RAM-blok i, så noget tyder vel på at den er defekt, så den skal de
bytte. (Du er ikke den første der har oplevet defekt PQI-RAM.)

Hvis du vil bruge 1024 Mb. så er du efter min mening nødt til at
skifte til WinNT eller Win2000.

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 01-07-01 20:08

"Tom Kjær" <tom.kjar@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
1024mb
> ram, kun 512mb.......Kan det virkelig passe????? Er der nogen derude der

Hvis PC'en ikke starter med den nye klods alene, så er ram'en defekt.

Læs om grænsen i 98/ME, og work-around'en her:

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q253/9/12.ASP?LN=EN-US&SD=g
n&FR=0&qry=RAM&rnk=28&src=DHCS_MSPSS_gn_SRCH&SPR=W98

Peter Brandt Jørgensen
peterbj@peterbj.dk
www.peterbj.dk (Nu over 700 vitser!!!)

Fra : -=Madsen=-

Dato : 01-07-01 23:35

så må tom jo lige prøve om den nye stang ram kan køre alene, mon ikke den ka
det ?

Fra : Anders Lund

Dato : 02-07-01 00:30

"-=Madsen=-" <kem@SoftHome.net> wrote in message
> så må tom jo lige prøve om den nye stang ram kan køre alene, mon ikke den
ka
> det ?
Sitat fra tom's første indlæg:
"Jeg tror faktisk at min nye ram
er istykker, for hvis jeg sætter den i alene kan computeren ikke starte op
overhovedet. "

Det taler vist for sig selv!!

mvh
Anders lund

Fra : Thomas

Dato : 02-07-01 00:27

-=Madsen=- <kem@SoftHome.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9ho8ec$1r5i$1@news.cybercity.dk...
> så må tom jo lige prøve om den nye stang ram kan køre alene, mon ikke den
ka
> det ?

Øeeh, det er jo det han har prøvet!!!

Fra : -=Madsen=-

Dato : 02-07-01 01:01

Sorry

Fra : news.inet.tele.dk

Dato : 02-07-01 02:59

Når den nu heller ikke virker alene hvorfor sender du så ikke blokken retur.
Den er jo defekt..

MVH
Jesper

PS
Kør Windows 200 istedet - det kan da klare 1024

Fra : Rx

Dato : 02-07-01 04:21

"> ringede til PRC data fortæller de mig at Windows ME ikke understøtter
1024mb
> ram, kun 512mb.......Kan det virkelig passe????

NEJ

> Er der nogen derude der kører Windows ME med 1024mb ram....

Ja og det kører helt fint !!

Microsoft Windows Me build 3.90.3000

Opsætning som følger

AMD 900Mhz OC 1050 Mhz

Asus A7V bundkort

Matrox G400 32Mb RAM Dualhead

2x 512 Mb RAM PQI

3 Hdd ATA 100 IBM GXP
DeskStar 75GXP 30GB 2MB / 8,5ms / 7200RPM / IDE100
DeskStar 75GXP 45GB 2MB / 8,5ms / 7200RPM / IDE100
DeskStar 75GXP 75GB 2MB / 8,5ms / 7200RPM / IDE100

1 stk Creative CD
1stk Liteon 12x10x32 brænder
1 stk Creatice DVD 12x

Benyttes nyeste drivere til alt.

M.v.h.

Rx

Fra : Simon

Dato : 02-07-01 07:46

ja det er vidst rigtigt nok, mit windows 98 understøttede vidst også kun 512
eller 768mb, det kunne godt nok godt starte op, men det kørte Af h...t..
brug win2000pro det kører perfekt, og rigtigt stabilt..... og det bliver
vidst gladere jo flere ram det får :)

mvh.Simon