Teledanmark ADSL
Fra : Mads Frandsen

Dato : 01-07-01 15:19

Hey

Måske er det indløg lidt fejlplaceret, men i overlever vel nok...
Jeg har set at de nye ADSL kunder ikke skal bruge de der dumme ATM
kort når de skal forbinde deres PC til internettet, men i stedet bare
bruger et alm. netværkskort...

Kan man som gammel kune også bruge alm. netværkskort - i så fald
hvordan??

mvh
Mads

Fra : Søren Aaholm Møller

Dato : 01-07-01 15:49

> ... indløg ...

Løg?

....minder mig om OC af hvidløg i dk.edb.hardware.overclocking...

=)

// Søren

Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 01-07-01 15:49

In article <3b3f30fa.18310244@news.tele.dk>, Mads Frandsen wrote:
> [...]
> bruger et alm. netværkskort...
>
> Kan man som gammel kune også bruge alm. netværkskort - i så fald
Det kræver en anden router. Prøv at kontakte TDC og spørg om du kan få
ombyttet den. De kan højst sandsynligt gøre det, men det er nok ikke gratis
(hos WOL/Tiscali koster det 450 kr.)...

Mvh. Jonas

--
Have you saved your rainforest today?
- http://www.therainforestsite.com

Fra : Karsten Borchers

Dato : 01-07-01 23:03

Hvis du har Netexpress ATM25 løsningen nu, kan du konveretes til router
løsningen for et et gebyr der svare til halvdelen af det du giver for
nuværende linie pr. måned.
Med routeren kobler du bare du PC'en netkort til routeren og router videre
til modem. Skal du have flere PC'ere på, sætter du en Hub/Swicth imellem
PC'ere og router. Dog må Hub'en ikke være ren 100Mbit da routeren ikke kan
finde ud af det, og du får crappy up og download.

Spørg eller læs evt i nyhedsgruppen tele.internet.adsl
Der er mange kompetente folk derinde, der hurtigt kan besvare din spørgsmål.
Men læs tilbage i gruppen og du vil sikkert finde svar på det meste ;)

Jeg gav feks. 349,- for at konvetere min 1Mbit linie.
Har dog konveteret tilbage til ATM25 da routeren er pis elendig til at hoste
game servere på, hvilket er en total vigtig faktor for mig. Men at joine
gameservere, download/upload og ren surf er linien ligeså god til som ATM25.
Ingen probs der. TDC var igennem nogle problemer med kapaciten her for kort
tid siden, men de blev rettet.

Karsten Borchers
www.simracing.dk

Fra : Mads Frandsen

Dato : 02-07-01 17:39

OK, mange tak for de fine svar!!
Jeg tror lige jeg skal have fat i TDC eller måske hellere skifte til
Cybercity eller WOL - de skulle levere bedre linier...

mvh
Mads