vil jeg kunne mærke 512 Mb ekstra RAM?
Fra : alten

Dato : 23-02-07 12:57

Jeg overvejer at købe 512 Mb ekstra RAM til min PC

Min maskine:
CPU: Athlon XP 2,6 Gz
RAM: 512 Mb PC2100, 266 MHz, CL 2.5, 2.5 volt
Grafikkort Ti-4200
Harddisk: Ny Seagate ATA 320 Gb
Der er 3 RAM slots i mit motherboard. Nu sidder der 2x256 MB RAM i.
Windows XP

Jeg bruger PC'en til lidt video- og billedredigering. Spiller ikke ret
meget.

Vil jeg kunne mærke de ekstra 512 MB RAM?

mvh,
Henrik

Fra : Schultz

Dato : 23-02-07 13:04

"alten" <antispam@edew.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> meget.
>
> Vil jeg kunne mærke de ekstra 512 MB RAM?

Typisk er det ved spil der kræver meget, det kan mærkes...

XP kræver en del hukommelse, så det lyder som en god ide at investere i
noget mere hukommelse.
Hvis det er "tunge" billeder du arbejder med, vil du sikker kunne mærke
det..

Nicolai

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-07 13:04

alten skrev:
> Jeg overvejer at købe 512 Mb ekstra RAM til min PC

Klip

> Jeg bruger PC'en til lidt video- og billedredigering. Spiller ikke ret
> meget.
>
> Vil jeg kunne mærke de ekstra 512 MB RAM?

Det vil jeg mene. Både applikationer som photoshop og premiere eller
tilsvarende billed/video redigeringsprogrammer er meget afhængige af
ram. Men det er selvfølgelig lidt afhængig af hvor store filer filer du
arbejder med og hvordan du gør det.

> mvh,
> Henrik

/jon

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 23-02-07 13:06

"alten" <antispam@edew.dk> crashed Echelon writing

> Jeg bruger PC'en til lidt video- og billedredigering. Spiller ikke ret
> meget.
>
> Vil jeg kunne mærke de ekstra 512 MB RAM?

Hvor meget fri ram har din maskine at lege med når du arbejder? Brug evt
job listen (task manager) til at holde øje med forbruget.

--
Bjarke Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-07 00:25

Bjarke Andersen wrote:
> Hvor meget fri ram har din maskine at lege med når du arbejder? Brug
> evt job listen (task manager) til at holde øje med forbruget.

Det vil jeg også sige.
Jeg havde samme "problematik" som dig for 1 år siden, og opgraderede. Men
det var nu ikke de 350 kr. værd, synes jeg. 9 ud af ti gange kører systemet
som det plejer. De få gange der virkelig er knap på da hjælper det måske
lidt, men så er harddisken for langsom. Så jeg har ikke haft så meget ud af
min opgradering fra 512 til 1024 Mb ram som jeg forventede. Jeg kører dem
endda i dual channel og pc2700.

Fra : Ole Laursen

Dato : 23-02-07 15:26

"alten" <antispam@edew.dk> writes:

> Vil jeg kunne mærke de ekstra 512 MB RAM?

Du kan evt. prøve at holde lidt øje med lyset til harddisken eller
lytte til når den grynter. Hvis computeren nogle gange er lidt tung i
det og i de situationer bruger harddisken, vil mere RAM formodentlig
hjælpe.

--
Ole Laursen
http://people.iola.dk/olau/

Fra : Kim S

Dato : 25-02-07 17:10

"alten" <antispam@edew.dk> skrev i meddelelsen
> Jeg overvejer at købe 512 Mb ekstra RAM til min PC
>
> Jeg bruger PC'en til lidt video- og billedredigering. Spiller ikke ret
> meget.
>
> Vil jeg kunne mærke de ekstra 512 MB RAM?

Bestemt. Til XP er 1Gb nok det ideelle. Alt under er for lidt,
og alt over giver ikke det store kick.

Mvh, Kim