Logitech Mouseman Wheel på Win2k
Fra : Henrik

Dato : 01-07-01 13:11

Hejsa

Jeg har en MouseMan Wheel, og jeg kører med Win2k.. Jeg er lige kommet fra
Win98, hvor min dobbelt klik knap virkede godt nok..

Men efter jeg har installeret Win2k finder den min mus som en Hjulmus..
Meget irreterende, for så virker min dobbelt klik knap ikke.

Er der andre, som har samme problem, og som har fundet en måde at løse det
på???

M.v.h.

Henrik

Fra : Madsen

Dato : 01-07-01 13:32

"Henrik" <destroyer@pc.dk> skrev:

> [...]
> Meget irreterende, for så virker min dobbelt klik knap ikke.
>
> Er der andre, som har samme problem, og som har fundet en måde at løse det

Installer den rigtig driver.
<http://www.logitech.com/cf/support/mousefiles_w2000.cfm>

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.

Fra : Henrik

Dato : 01-07-01 13:54

> Installer den rigtig driver.
> <http://www.logitech.com/cf/support/mousefiles_w2000.cfm>

Det har jeg skam gjort du. Og jeg har også SP2 inde...

M.v.h.

Henrik

Fra : Madsen

Dato : 01-07-01 14:01

> Det har jeg skam gjort du. Og jeg har også SP2 inde...

Mystisk.

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 01-07-01 14:19

On Sun, 1 Jul 2001 15:01:11 +0200, "Madsen" <madsens@whomail.dk>
wrote:

>Mystisk.
Jeg har samme problem. Den bliver endda vist som forkerte mus i
konfigurationsprogrammet?

Morten Bowman Hansen
bowman@mail1.stofanet.dk

Fra : Henrik

Dato : 01-07-01 14:25

> Jeg har samme problem. Den bliver endda vist som forkerte mus i
> konfigurationsprogrammet?

Nøjagtig samme problem som mig, og det er pisse træls.

En af mine venner lavede den ved at installeret SP2, men det hjalp ikke ved
mig..

Kan man ikke tvinge den til at det skal være en Mouseman Wheel?? Jeg har
prøvet på at tvinge den til at køre med Mouseman Wheel driveren i
enhedshåndtering, men det hjalp ikke spor.

M.v.h.

Henrik

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 01-07-01 14:29

On Sun, 1 Jul 2001 15:24:31 +0200, "Henrik" <destroyer@pc.dk> wrote:

> [...]
>prøvet på at tvinge den til at køre med Mouseman Wheel driveren i
>enhedshåndtering, men det hjalp ikke spor.

Nope jeg har også prøve alt. Jeg har sendt en mail til Logitech -
måske de kan hjæpe

Morten Bowman Hansen
bowman@mail1.stofanet.dk

Fra : Henrik

Dato : 01-07-01 14:48

> Jeg har sendt en mail til Logitech -
> måske de kan hjæpe

Det håber jeg godt nok.. For jeg er ved at få krampe af, ikke kan bruge
dobbelt klik knappen :)

Nu husker du lige at give lyd fra dig, hvis du finder en løsning. Ikk?? Så
vil du være guttermand..

M.v.h.

Henrik

Fra : frenzy

Dato : 01-07-01 15:22

"Henrik" <destroyer@pc.dk> wrote in message

> [...]
> dobbelt klik knappen :)
>
> Nu husker du lige at give lyd fra dig, hvis du finder en løsning. Ikk?? Så

Har en mouseman optical og driverne fra nettet virker ikke. Utroligt de ikke
har lavet nogle ordenlige opdatede drivere endnu...
Men problemet blev løst ved at bruge driverne fra cd'en.
hvis du ikke har win2000 drivere på din cd så prøv at download den nyeste
mouseware og så overskrive win2000 driverne med v.9.0 driverne...
hvis det ikke virker kan du bruge microsoft intellimouse drivere!...

Fra : Madsen

Dato : 01-07-01 15:06

"Morten Bowman Hansen" <bowman@mail1.stofanet.dk> skrev:

> Jeg har samme problem. Den bliver endda vist som forkerte mus i
> konfigurationsprogrammet?

Ja det lyder godt nok mystisk.
Jeg har lige forsøgt at poste 9.27 driveren i dk.binaer, men må
opgive med det her ISDN-pis!

Sagen er at jeg overhovedet ikke har haft problemer og det
hverken med 9.0 driveren til Win2k eller 9.27, som jeg sidder
med nu. Den virkede både på den første Win2k, SP1 og SP2
og jeg har prøvet det på to forskellige computere med vidt
forskellige chipsets. (Intel og Via.)
Lige nu sidder jeg med Cordless Mouseman Optical på USB
og Cordless Mouseman Wheel på PS/2 på samme tid og det
kører bare.

Jeg ved godt det ikke er til den store hjælp, men sådan bare
lige til orientering.

Held og lykke med det.

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.

Fra : Henrik

Dato : 01-07-01 15:16

> Held og lykke med det.

Jo tak.. Det er godt nok mærkeligt, at nogen virker det for, og andre gør
det ikke.. Der må være en lille forskel i musen.. Måske fra en anden
produktion eller nyere eller et eller andet...

Men ellers tak for hjælpen.

M.v.h.

Henrik

Fra : Henrik

Dato : 01-07-01 16:36

> Jeg har lige forsøgt at poste 9.27 driveren i dk.binaer, men må
> opgive med det her ISDN-pis!

9.27???

Jeg har lige fundet ud af, at den driver jeg har hentet fra deres
hjemmeside, er version 9.00..

Kunne du evt. prøve at sende, 9.27 til min mail???

Mvh

Henrik

Fra : Henrik

Dato : 01-07-01 16:49

Bare glem det.. Fandt ud af, at der lå 9.28 på deres hjemmeside.. Det var
bare lavet så ugenialt, at hvis man trykker på Win2k, så kommer der kun
9.00.. Men hvis man går ind under Millenium, er der 9.28..

Og prøver man at pakke den ud, viser det sig, at der faktisk ligger Win2k
drivere i den.. Fuldstændig skørt.. Man skulle tro at alle folk ved logitech
gik i en konstant Hash tåge. :)

Men det virkede heller ikke med 9.28.. Nu ved jeg snart ikke hvad jeg skal
gøre :(
M.v.h.

Henrik

Fra : Madsen

Dato : 01-07-01 17:15

> [...]

> bare lavet så ugenialt, at hvis man trykker på Win2k, så kommer der kun
> 9.00.. Men hvis man går ind under Millenium, er der 9.28..

Genialt. Jeg har endnu ikke kunnet finde noget nævnt om 9.28 inde hos
dem, men noget tyder jo så på at den findes.

> Og prøver man at pakke den ud, viser det sig, at der faktisk ligger Win2k
> drivere i den.. Fuldstændig skørt.. Man skulle tro at alle folk ved logitech
> gik i en konstant Hash tåge. :)

Tja, eller også gør de netop ikke ;)
Hvis man kigger på den cd jeg fik sammen med min Cordless Optical,
så ligger der mapper som passer til alle Windowsversioner og DOS.
Sådan lige hvad jeg kan se, så er det version 9.27 til alle versionerne
og inklusive Win2000, men noget tyder på at det heller ikke ville virke
ved dig, når 9.28 heller ikke gør. :(

<http://home18.inet.tele.dk/madsen/logitech/cd.gif>
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/logitech/9_27.gif>

> Men det virkede heller ikke med 9.28.. Nu ved jeg snart ikke hvad jeg
> skal gøre :(

Nej, det er nu da godt nok også noget underligt noget og så specielt
når jeg aldrig har oplevet lignende problemer på Win2000 med de
to Logitechmus jeg sidder med.

Lad os se hvad Logitech svarer til Mortens e-mail. Man må jo håbe
at de har en løsning på problemet.

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.

Fra : Madsen

Dato : 01-07-01 16:50

> 9.27???
>
> Jeg har lige fundet ud af, at den driver jeg har hentet fra deres
> hjemmeside, er version 9.00..
>
> Kunne du evt. prøve at sende, 9.27 til min mail???

Jeg får temmelig sikkert ikke lov til at sende 24 Mb. via e-mail
og som sagt har jeg prøvet i dk.binaer hvor jeg blev smidt af da
jeg var halv færdig. Min FTP kan ikke indeholde mere end 10 Mb.
så jeg er rimelig handicappet på det punkt.
Hvis du har en FTP-adresse der kan indeholder mere, så skriv.
Jeg har ikke noget imod at sende den, men jeg nægter at gøre
det til en binær-gruppe, da jeg altid bliver smidt af lige når jeg
næsten er færdig, og det hader jeg bare!

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.

Fra : Henrik

Dato : 01-07-01 17:39

Hejsa.. Hvis du gider, kan du uploade den til min FTP... Ubegrænset plads :)

ftp://madsen:madsen@destro.dyndns.dk

Du skal lige huske at slå passive mode fra...

M.v.h.

Henrik

Fra : Madsen

Dato : 01-07-01 17:41

"Henrik" <destroyer@pc.dk> skrev:

> Hejsa.. Hvis du gider, kan du uploade den til min FTP... Ubegrænset plads :)
>
> ftp://madsen:madsen@destro.dyndns.dk

Jeg prøver, men bryg en kande kaffe og se en god film imens.
Det bliver ikke lige inden for de første par minutter at den bliver
tilgængelig.

ISDN you know :)

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 01-07-01 20:42

Man skal åbenbart installere driveren FØR sp2!!

Svar fra Logitech :

RESOLUTION:
==========
The following information contains some diagnostics from Customer
Support Document #1226, "Standard Diagnostics for Logitechr Pointing
Devices Under Windows 2000." The MouseWare 8.x or earlier should NOT
be installed under Windows 2000. Please note that only MouseWare 9.x
should be installed in this operating system. If you have a previous
version of MouseWare, please download the latest drivers for Windows
2000 from www.logitech.com/cf/support/mousefiles.cfm If you have
previously installed MouseWare 8.x or earlier into Windows 2000, it is
recommended you uninstall it first. After you have successfully
uninstalled all previous versions of MouseWare, then install MouseWare
9.x. If you are planning to upgrade to Windows 2000 from a previous
version of Windows, it is recommended that you uninstall any version
of currently installed MouseWare, (including MouseWare 9.x), BEFORE
upgrade to Windows 2000. After you have successfully upgraded to
Windows 2000, then install MouseWare 9.0.
Logitech mice do not need MouseWare to function; Logitech mice utilize
Windows 2000 internal drivers which support all 3 buttons of a
Logitech pointing device. However, these drivers do NOT offer button
assignments (such as a middle button double click). The default
Windows 2000 drivers will send a middle button event to the system
when the middle button is depressed, but it is up to the application
in use to assign a function to this middle button event. Wheel/Roller
functionality is also inherently supported by the Windows 2000
operating system in all Microsoft Office compatible applications. For
full functionality of your Logitech Pointing device, please install
MouseWare.
In general, a Logitech pointing device should work once it has been
connected to either the PS/2 mouse port, USB port, or Serial port. If
Windows 2000 did not detect a mouse on the system, the pointer does
not move, or the pointer behaves erratically, it can be caused by any
of the following hardware issues:
*A port specific pointing device connected to the wrong port. For
example, a serial only mouse connected to a PS/2 mouse port.
*Using a non-Logitech adaptor. (Verify any previous adapters have been
removed.)
*A hardware conflict with another device in the system, such as an IRQ
or address conflict.
*A disabled, defective, or incorrectly configured port.
*A defective pointing device. This can be verified by trying the
pointing device on a second system. If the device fails on another
system, please contact Logitech Customer Support to inquire about a
warranty replacement.
*A basic compatibility issue with Logitech hardware and the system
port. This can be identified by trying another mouse connected to the
same system and port the Logitech mouse was connected to. If a second
mouse fails on the same port, the problem may be with that system or
port. Please contact the system manufacturer for troubleshooting port
problems.
*Use of an extension cable, switch box. or a port replicator. Logitech
does not support the use of these devices with our pointing devices.
If a switch box, extension cable, or port replicator is being used,
please remove it and try connecting the pointing device directly to
the system.
If there is a mouse pointer on the screen but it does not move or
stops moving and you have verified the mouse and port are functional,
then it maybe a configuration issue. When this happens, verify the
keyboard still works by pressing the "Caps Lock" key. If pressing the
"Caps Lock" key does not change the Caps Lock indicator, the whole
system may be locked up. In cases where the computer system is locked
up, it maybe a general system issue. However, if the keyboard
functions at the time the mouse cursor stops moving, verify the status
of a Logitech entry in Device Manager. Use the following instructions
to verify an entry in Device Manager:
Press the "CTRL" and "ESC" keys to open the "Start" Button.
Using the arrow keys, highlight "Settings".
Using the arrow keys, highlight "Control Panel" and press the [enter]
key.
Using the arrow keys, highlight "System" and press the [enter] key.
Use the right arrow key to select the "Hardware" tab.
Using the tab key highlight the Device Manager button and press the
enter key.
Press the tab key once, then using the down arrow key, highlight the
"Mouse and other pointing devices" icon.
Press the right arrow key to view the mouse type icons.
If there is an exclamation point (!) or a "red X" on the mouse type
icon, this means there may be a problem with this device, or the
device maybe set to "Disabled". Press the down arrow key to highlight
each pointing device icon listed with errors and press the Delete key.
When the "Confirm Device Removal" box appears, press the enter key.
Follow this same procedure until all the pointing device icons with
errors have been removed. Now press the Alt-A keys and from the
"Action" menu, select "Scan for hardware changes" and press the enter
key. You may also do a safe shutdown and restart to allow Windows to
redetect the pointing device hardware. If Windows does not redetect
your mouse, launch the Add New Hardware Wizard from the Windows
Control panel. Use the steps above to open the Control Panel, then
highlight the Add New Hardware icon and press the [enter] key. Follow
the onscreen prompts to detect a pointing device. If the mouse pointer
still does not move, you may also try the "Troubleshooter" offered by
Windows 2000. The Windows 2000 troubleshooters help you diagnose and
solve technical problems that are occurring with your computer.
There are several instances in which a Logitech pointing device may be
identified incorrectly, yet the device still functions. The first
situation in which this may happen is when a Logitech serial mouse or
USB mouse is attached after MouseWare was installed. The Mouse
Properties is updated to the Logitech Enhanced Mouse Properties
(indicated by 6 tabs), however the USB or serial mouse is not
pictured. Performing the Driver Update as described in the full
version of this document (available on
www.logitech.com/cf/support/1226.cfm) should resolve this issue.
The second situation, similar to the one just described, is when
MouseWare incorrectly detects the device. In these cases, the control
panel is updated to the Logitech Enhanced Mouse Properties, but the
picture does not represent the device you are using. This symptom is
most frequently seen on laptop computers when the external mouse is
plugged into the PS2 port.
Another situation in which a Logitech mouse is not identified
correctly is when Logitech drivers are not loaded after an
installation of MouseWare. In these cases, the mouse control panel is
not updated to the Logitech Enhanced Mouse Properties box and there is
a picture of a two button mouse.
To distinguish which of the above situations apply to your issue,
first verify the Logitech mouse drivers are enabled by doing the
following:
Click on the "Start" button on the Windows Desktop.
Select "Settings", then "Control Panel".
From the Control Panel, double click on the "System" icon.
From the System Properties, click on the "Hardware" tab.
Click on the "Device Manager" button.
From the Device Manager, double click the "Mouse" icon.
Double click on the Mouse Type icon.
From the Mouse Properties dialog box, click on the "Driver" tab, and
verify the "Driver Provider" is Logitech. If the driver provider is
Logitech, please obtain Customer Support Document # 1022, "Logitech
Pointing Devices: Installation on Notebooks and Laptops." If you are
using a IBM ThinkPad 500/700 Series notebook, please request Customer
Support Document # 1024, "Using Logitech Premium Pointing Devices with
the IBM ThinkPad 500/700 Series."
However, if the driver provider is Microsoft, you must update the
drivers to Logitech. The driver update procedure is described in
detail in the full version of this document. Also, if the above
situations did not resolve your issue, or were not described, please
download the full version of this document, available at:

Fra : Madsen

Dato : 01-07-01 21:08

"Morten Bowman Hansen" <bowman@mail1.stofanet.dk> skrev:

> Man skal åbenbart installere driveren FØR sp2!!

Jeg kan nu ikke lige se hvor det står henne i teksten.
De siger at man skal afinstallere tidligere versioner end 9.0 før
man opgraderer til Win2000. Version 9.0 er den første version der
skulle virke under Win2000. SP2 er ikke nævnt et eneste sted i den
tekst du har sat ind.

Ikke hvad jeg lige kan se i hvert tilfælde.

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 01-07-01 21:41

On Sun, 1 Jul 2001 22:07:31 +0200, "Madsen" <madsens@whomail.dk>
wrote:

> [...]
>tekst du har sat ind.
>
>Ikke hvad jeg lige kan se i hvert tilfælde.
Jep ar rte - der var jeg for hurtig.
Men jeg har gjort som der står skrevet, så det hjælper ikke her

Morten Bowman Hansen
bowman@mail1.stofanet.dk

Fra : Madsen

Dato : 01-07-01 21:54

"Morten Bowman Hansen" <bowman@mail1.stofanet.dk> skrev:

> Men jeg har gjort som der står skrevet, så det hjælper ikke her

Ærgerligt!

Jeg er lidt spændt på om Henrik får det til at virke med version
9.27 som jeg har uploadet til hans FTP, men jeg tvivler stærkt på
det. Han har i hvert tilfælde ikke svaret endnu...

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.

Fra : Henrik

Dato : 02-07-01 10:03

Jeg skal nok lige prøve dem i dag, men jeg bliver nødt til at tage på
arbejde nu, så det må ske senere på dagen.

M.v.h.

Henrik

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 02-07-01 13:14

RESOLUTION:
==========
The issue you are experiencing is currently being researched by
Logitech. Once a solution is available, it will be posted to our web
site. Therefore, we suggest you check our web site periodically. We
apologize for any inconvenience this has caused you.
This is an issue with SP2 - not mouseware. Microsoft and Logitech are
researching a solution in the next release of Mouseware due out
shortly

RESOLUTION:
==========
MouseWare 9.0 is still recommended for Windows 2000. However,
MouseWare 9.29 should be released shortly and will be addressing many
Windows 2000 issues. Please check our web site for this release.

Nå lidt sker der da

Morten Bowman Hansen
bowman@mail1.stofanet.dk

Fra : Henrik

Dato : 02-07-01 17:51

Det var da en dejlig nyhed.. Nu er det sq ellers ved at være lang tid siden,
at Win2k kom, og alligevel findes der ikke en ordentlig driver.. Det er sq
utrolig.

Jeg har i mellem tiden prøvet 9.27 uden held :(

M.v.h.

Henrik

Fra : Madsen

Dato : 02-07-01 17:55

> [...]

> at Win2k kom, og alligevel findes der ikke en ordentlig driver.. Det er sq

På visse systemer, må du heller rette det til.
Som nævnt tidligere har jeg absolut ingen problemer med hverken
version 9.0 eller 9.27 på Win2k Pro DK SP2.

> Jeg har i mellem tiden prøvet 9.27 uden held :(

Øv.

Held og lykke med det. Jeg håber Logitech _meget_ snart kommer
med den driver.

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.

Fra : S@ndman

Dato : 03-07-01 19:45

> [...]
> version 9.0 eller 9.27 på Win2k Pro DK SP2.

> Øv.
>
> Held og lykke med det. Jeg håber Logitech _meget_ snart kommer

Hejsa,

Jeg har samme problem, kan ikke bruge min tommelfingerknap i win2k. Min
kæreste har næsten samme konfiguration og på hendes kører det fint, jeg
fatter det overhovedet ikke.

Jimmy

Fra : S@ndman

Dato : 09-07-01 10:17

Hejsa,

Er der stadig ikke nogen løsning på problemet, jeg har lige reinstalleret og
det virker stadig ikke....*GGGRRRRR*

Jimmy

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 09-07-01 10:24

Hej Jimmy

"S@ndman" <sandman@ofir.dk> skrev i en meddelelse news:9ibstk$t4j$1@news.cybercity.dk...
> Er der stadig ikke nogen løsning på problemet, jeg har lige reinstalleret og
> det virker stadig ikke....*GGGRRRRR*

Afinstaller alt Logitech, prøv så MS Intellipoint:
<http://www.microsoft.com/products/hardware/mouse/driver/default.htm>

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.: