Bødler må også dø og den ukendte soldat
Fra : Mr. D

Dato : 23-02-07 18:59

Er der nogen der kender disse to film, og hvad de evt. hedder på udenlandsk

simon

Fra : Mr. D

Dato : 23-02-07 19:15

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der kender disse to film, og hvad de evt. hedder på
> udenlandsk

.... og filmen 08/15?

simon

Fra : konstman

Dato : 23-02-07 19:31

On 23 Feb., 18:59, "Mr. D" <s-gr...@post5DELETE.tele.dk> wrote:
> Er der nogen der kender disse to film, og hvad de evt. hedder på udenlandsk
>
> simon

En film, der hedder "Bødler dør også" (?) hedder på engelsk "Hangmen
Also Die" og er instrueret af Fritz Lang i 1942, hvor han levede i
eksil i USA. Den handler om likvideringen af Richard Heydrich. Den fås
på DVD.

Der findes to finske film, der hedder "Den ukendte soldat" fra hhv
1955 (instr: Edvin Laine) og 1985 (instr: Rauni Mollberg). "Tuntematon
sotilas" er de finske titler. 1955-udgaven (168 min.) fås for 59 kr. +
porto fra cdon.com. 1985-udgaven fås på DVD med engelske/svenske
undertekster SAMMEN med 1955-udgaven med engelske/svenske undertekster
(også set på cdon.com for 309 kr. + porto).

Jeg håber, at det er de rigtige film!

mvh
Jan Konstmann

Fra : konstman

Dato : 23-02-07 19:40

On 23 Feb., 19:15, "Mr. D" <s-gr...@post5DELETE.tele.dk> wrote:

> ... og filmen 08/15?
>
> simon

08/15 hedder det samme på tysk

Den fås i Tyskland - fx fra amazon.de - uden tyske tekster (og
egentlig er det tre film, der kan købes samlet!)

mvh
Jan K

Fra : konstman

Dato : 23-02-07 19:59

On 23 Feb., 19:30, "konstman" <jan.konstm...@gmail.com> wrote:

> [...]
> Also Die" og er instrueret af Fritz Lang i 1942, hvor han levede i
> eksil i USA. Den handler om likvideringen af Richard Heydrich. Den fås

Og så har jeg faktisk "Hangmen Also Die" til salg for kun 25 kr + 20
kr. porto (set én gang). Jeg købte OGSÅ en box, hvor den var med, så
min ekstra er til salg... Det er en Region 1-dvd, så dvd-afspilleren
skal være kodefri/regionfri, før man kan se den.

mvh
Jan K

Fra : Mr. D

Dato : 26-02-07 20:59

"konstman" <jan.konstmann@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> min ekstra er til salg... Det er en Region 1-dvd, så dvd-afspilleren
> skal være kodefri/regionfri, før man kan se den.

Hi Jan

Tak for dine svar. Ja, jeg tror du har fat i de rigtige film, og tak, men
ellers tak, Region 1 er ikke for mig og mine billige playere. Håber du får
den afsat til anden side. Jeg må se om jeg kan finde filmene hen ad vejen og
få dem set. Jeg er lidt i tvivl med hensyn til de finske, men jeg er helt
sikker på, at er det en af dem, så er det den fra 55.

simon

Fra : konstman

Dato : 27-02-07 11:10

On 26 Feb., 20:58, "Mr. D" <s-gr...@post5DELETE.tele.dk> wrote:

> [...]
> få dem set. Jeg er lidt i tvivl med hensyn til de finske, men jeg er helt
> sikker på, at er det en af dem, så er det den fra 55.

Selv tak.

Selv billige Føtex-dvd-afspillere og lignende (ca. 500 kr) er
undertiden regionfri!

Inspireret af beskrivelsen af de finske film, har jeg bestilt en 3-DVD
(fra cdon.com) med begge udgaver af "Den ukendte soldat" + en trejde
vinterkrigsfilm "Talvisota".

"Hangmen Also Die" fås også som Region 2 (Europa)-DVD fx fra
amazon.co.uk eller play.com. Så vidt jeg kan se uden undertekster
overhovedet.

http://www.amazon.co.uk/Hangmen-Also-Die-Brian-Donlevy/dp/B000CR6WUS/sr=8-1/qid=1172570810/ref=pd_ka_1/202-7227932-2263009?ie=UTF8&s=dvd

http://www.play.com/DVD/DVD/4-/861053/Hangmen_Also_Die/Product.html

(Fra Play.com skal man huske at vælge Euro som betalingsmiddel, ellers
afviser den bestillingen, når der skal sendes til DK)

mvh
Jan K