Hvilken gammel karatefilm ?
Fra : MFN

Dato : 23-02-07 13:54

Så nu bliver den svær .....

Fra omkring 82' vil jeg gætte på. Ingen kendte skuespillere så vidt jeg
husker, ingen Bruce Lee eller noget.

Helten var ikke helt asiatisk, han havde langt hår og skæg. Filmen slutter
vist nok med at han bliver tosset af alt den kung-fu og man ser ham ligge på
ryggen og lave "spastiske kung-fu bevægelser". På et tidspunkt i filmen skal
han møde superskurk-kung-fu-mesteren, som lige laver en demostration hvor
han hopper op i luften og nærmest bliver hængende og hugger adskillige fulge
ned.

Jeg vil blive vældig glad for titlen på denne film, og rimelig imponeret
hvis nogen andre i hele det ganske danske land kan huske denne film.

mvh
Michael

Fra : Rene Madsen

Dato : 23-02-07 16:18

mit bud vil være "the thundering mantis"

Hilsen

Rene

Fra : Tue Sørensen

Dato : 23-02-07 21:51

On 23 Feb., 16:18, "Rene Madsen" <asian-mov...@asian-movies.dk> wrote:
> mit bud vil være "the thundering mantis"

Ja, det lyder som den. Super-god er den nu ikke, men klimakset er
berømt. Her er min bruger-kommentar:
http://www.imdb.com/title/tt0087145/usercomments-8

P.S. Hovedpersonen, Ka-Yan Leung, også kendt som Beardy, er skam helt
asiatisk. Nogle af dem kan godt anlægge "rigtigt" skæg...

- Tue

Fra : the LU

Dato : 24-02-07 12:22

"Tue Sørensen" <sorensonian@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Her er min bruger-kommentar:
>http://www.imdb.com/title/tt0087145/usercomments-8
>
>- Tue

Ja, du har ret mht dateringen af filmen. 1984 passer jo ingen steder, i
hvert fald ikke hvis Siu Tien Yuen skulle være medvirkende, da han døde i
1979. Dengang var det jo ikke på mode at genoplive døde skuespillere i form
af arkivfoto, såsom Olivier til "Sky Captain" og Brando til "Superman
Returns". :)

/Toby

Fra : MFN

Dato : 24-02-07 15:24

"the LU" <fart1138REM0VEME@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> form
> af arkivfoto, såsom Olivier til "Sky Captain" og Brando til "Superman

Yep, det er sgu den. Fantastisk. Det havde jeg alligevel ikke ventet at
nogen kunne svare på. I får alle tak for hjælpen. Nu vil jeg søge om man kan
handle den nogen steder.

Michael

Fra : Tue Sørensen

Dato : 25-02-07 01:17

On 24 Feb., 15:23, "MFN" <mfnpri...@msn.com> wrote:
> [...]

IMDb sjusker ofte med sådanne årstal. De anfører f.eks. også Shaolin
Drunk Fighter (http://www.imdb.com/title/tt0200125/) til at være fra
1969, når den i virkeligheden er fra begyndelsen af '80erne... helt
fin kung fu-film, i øvrigt.

> Yep, det er sgu den. Fantastisk. Det havde jeg alligevel ikke ventet at
> nogen kunne svare på. I får alle tak for hjælpen. Nu vil jeg søge om man kan
> handle den nogen steder.

Jeg købte den på play.com. Men jeg ser at den kan fås for en 50'er på
www.asian-movies.dk.

- Tue

Fra : sniper_Nolight

Dato : 25-02-07 10:44

Jeg købte den på play.com. Men jeg ser at den kan fås for en 50'er på
www.asian-movies.dk.

- Tue

Hvor finder jeg Devil's Three / Pay or Die henne? Jeg MÅ se den helt.
--
sniper_Nolight

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 25-02-07 16:45

Tue Sørensen skrev:

> [...]
> Drunk Fighter (http://www.imdb.com/title/tt0200125/) til at være fra
> 1969, når den i virkeligheden er fra begyndelsen af '80erne... helt

Hvis I kan finde noget rimelig dokumentation for korrekt premiereår,
kan vi jo indsende rettelserne.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Tue Sørensen

Dato : 26-02-07 00:23

On 25 Feb., 10:43, "sniper_Nolight" <sniper_noli...@hotmail.com>
wrote:
> Hvor finder jeg Devil's Three / Pay or Die henne? Jeg MÅ se den helt.

Jeg kan ikke finde nogle steder hvor den kan fås. Men måske hvis du
finder frem til nogle film-webbutikker fra Singapore og Filippinerne,
kan det være de har den.

Jeg fandt dog dette link, men det er bare nogle screen captures og en
omtale:
http://xoomer.alice.it/amasoni2002/shl/internationals/pay_or_die_(1984).htm

Årstallet (1984) er forkert; i dette tilfælde tror jeg at IMDb (1979)
har ret. Skal dog ikk' ku' sige det med sikkerhed.

- Tue

Fra : sniper_Nolight

Dato : 26-02-07 14:03

Jeg kan ikke finde nogle steder hvor den kan fås. Men måske hvis du
finder frem til nogle film-webbutikker fra Singapore og Filippinerne,
kan det være de har den.

Jeg må bare søge og håbe.

[...]

1984 er i hvert fald forkert. Jeg så den omkring 80, så 79 er nok korrekt.
--
sniper_Nolight