Migræne - Sumatriptan ??
Fra : Is

Dato : 24-02-07 16:14

Hej

Før "fik" man Imigran mod migræne.

Nu er der flere "billig" præparater.

Er der nogen der har kenskab til forskellen på

"Sumatriptan GSK" & "Sumatriptan Hexal"

Erik Isager

Fra : Holst

Dato : 24-02-07 17:38

Is wrote:

> Er der nogen der har kenskab til forskellen på
>
> "Sumatriptan GSK" & "Sumatriptan Hexal"

Prøv at kig forbi http://www.medicin.dk - om du får svar på dit
spørgsmål der, skal jeg så ikke kunne sige.

Fra : D

Dato : 24-02-07 17:51

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse2@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Før "fik" man Imigran mod migræne.
>
> Nu er der flere "billig" præparater.
>
> Er der nogen der har kenskab til forskellen på

Hej

Det er samme indholsstoffer der er i både Sumitriptan GSK og Hexal, det er
blot to forskellige firmaer der laver det.

Hilsen Ditte

Farmakonomelev

Fra : Peter Albrechtsen

Dato : 24-02-07 18:51

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse2@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har kenskab til forskellen på
> "Sumatriptan GSK" & "Sumatriptan Hexal"

Iflg. lægemiddelkataloget ( http://www.medicin.dk ) er der samme aktive stoffer i de
to præparater, blot koster GSK kun det halve af Hexal.

Peter

Fra : Is

Dato : 24-02-07 19:20

"Peter Albrechtsen" <Peterallbrect@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
aktive stoffer i de
> to præparater, blot koster GSK kun det halve af Hexal.

på sunhed.dk

"GSK"
filmovertrukne tabl. 100 mg 44351 12 stk. (blister)
132,80

Dispenseringsform

tabletter a 50 mg (filmovertrukne - mrk. 50) eller 100 mg
(filmovertrukne - mrk. 100) sumatriptan (som succinat). Indeholder
lactose (tabl. 50 mg og 100 mg). Tilsat farve: Jernoxider og
jernhydroxider E172 (tabl. 50 mg) og Titandioxid E171 (tabl. 50 mg og
100 mg).

"Hexal"
tabl. 100 mg 29779 12 stk. (blister) 225,50

Dispenseringsform

tabletter a 50 mg (delekærv) eller 100 mg (delekærv) sumatriptan (som
succinat). Indeholder lactose (tabl. 50 mg og 100 mg). Tilsat farve:
Jernoxid-gul og -rød E172 (tabl. 50 mg).

-
Så ud fra det er den ene filmovertrukket, og den anden har delekærv

Og så prisen ja, men svinger den ikke meget ?

Mis sp gik også lidt mere på om nogle brugere kunne mærke forskel på
de 2 ???

Erik Isager

Fra : Claria

Dato : 24-02-07 19:46

> "Peter Albrechtsen" <Peterallbrect@hotmail.com> skrev i en meddelelse
SNIP
> Og så prisen ja, men svinger den ikke meget ?
>

> Mis sp gik også lidt mere på om nogle brugere kunne mærke forskel på
> [...]

Forskellen ligger i de hjælpe stoffer som man har brugt til tabletterne.
Og nogen kan mærke forskel, en forskel i de bivirkningerne som der kan komme
i forbindelse med indtagelsen af tabletterne.
Jeg taler af egen erfaring, og som bruger af migrænemedicin.

Mvh
Claudia - R & D Kemiker

Fra : Is

Dato : 27-02-07 00:42

> [...]
kan komme
> i forbindelse med indtagelsen af tabletterne.
> Jeg taler af egen erfaring, og som bruger af migrænemedicin.

Jeg takker for svarene.

Erik Isager

Fra : D

Dato : 24-02-07 19:25

> [...]
>
> Iflg. lægemiddelkataloget ( http://www.medicin.dk ) er der samme aktive
> stoffer i de to præparater, blot koster GSK kun det halve af Hexal.

Hej

Priserne ændres hver 14. dag, startende om mandagen.
Kan desværre ikke huske om det er i lige eller ulige uger, tiltrods for at
jeg arbejder på et apotek.
Så selvom det ene firma er billigst i denne uge, kan det være det dyre i
næste takstperiode.

Hilsen Ditte