Anker kæde
Fra : Per Christiansen

Dato : 23-02-07 09:45

Hej
Hvor kan jeg købe rustfri 6mm ankerkæde til elspil
til fornuftigepenge.

Jeg skal bruge ca. 30m

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 23-02-07 13:59

Hej Per,

Skal du købe ny ankerkæde i rustfri kan du få en rigtigt god
pris og levering fra:
Michael Otto
Nyvang 10
6400 Sønderborg
74432727
41405080
kompasnaal@tiscali.dk

Jeg synes at huske at du i en mail til mig omtalte din sejlbåd
som en 34 fod. Husker jeg rigtig så skal du anvende en 10 mm
kæde.
En rustfri kortleddet kæde af AISI316 på 6 mm har en brudstyrke
på 1600 kg hvorimod en 10 mm har en brudstyrke på 4400 kg.
Du skal regne med at den maksimale arbejdsbelastning er 1/4 af
brudstyrken.
Prisen på kæden hos overnævnte leverandør er ca det halve af
prisen i bådudstyrsforretningerne.
Du skal også påregne at investere i en ankersvirvel med høj
styrke, en fjedrende kædeaflaster og kædemarkering.
Husk at ankerkæden skal være kalibreret til kædenødden.

Mvh/Harding

Fra : Per Christiansen

Dato : 23-02-07 15:54

Du husker ikke rigtigt seg har en sea ray sd270
motorbåd.

"Harding E. Larsen (slet DQNIY)" <harding@DQNIYlarsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:11722358330.582312381418255@dtext.news.tele.dk...

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 24-02-07 10:01

Hej Per,

Ja jeg må huske forkert.
Til en Sea ray sd270 passer det meget bedre med en 6 mm kæde,
det gør også prisen på kæden noget mere overkommelig.