Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon D50 og Sigma objektiv
Fra : Søren

Dato : 23-02-07 21:32

Hej

Jeg har en bekendt som har et Nikon D50 og et Sigma 70-300 APO DG objektiv.
Når dette objektiv sættes på kameraet kommer fejlmeddelensen "FEE", frem i
displayet oven på kameraet, og man kan ikke benytte kameraet.

Objektivet går desuden en smule stramt når det skal monteres på kameraet.
Den har fungeret fint og har taget mange billeder, er ca 1 år gammel.

Når man monterere andre objektiver er der ingen problemer og når jeg sætter
Sigma'en på mit D80 får jeg samme fejl.

Hvad tror i der kan være galt ?

Søren

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 23-02-07 21:36

"Søren" <Fjern_Dette _srl@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Når man monterere andre objektiver er der ingen problemer og når jeg
> sætter Sigma'en på mit D80 får jeg samme fejl.

Det er fordi din blændering er forskubbet!

Hvis du kigger på blænderingen, så skal den pege på højeste blændetal. Der
er også en lille lås bag ved, som sikkert er gået fra.
Drej blænderingen helt op igen og lås den, så skulle du være kørende igen.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Søren

Dato : 24-02-07 13:35

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er også en lille lås bag ved, som sikkert er gået fra.
> Drej blænderingen helt op igen og lås den, så skulle du være kørende igen.

Tak for svaret. Jeg har først adgang til kameraet på mandag, men så prøver
jeg det du har beskrevet.

Søren

Fra : Søren

Dato : 26-02-07 17:32

> [...]

> er også en lille lås bag ved, som sikkert er gået fra.
> Drej blænderingen helt op igen og lås den, så skulle du være kørende igen.

Så har jeg fået kigget på Sigma objektivet. Gjorde som du sagde og nu virker
det bare uden problemer.

Mange tak for hjælpen.

Søren