Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
CopyRight
Fra : Johnnie

Dato : 23-02-07 16:53

Hej, er der nogen der kan fortælle mig om jeg kan bruge mærket "©" på mine
billeder eller skal man betale for at bruge det.

Venlig hilsen John

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 23-02-07 17:24

Johnnie wrote:

> Hej, er der nogen der kan fortælle mig om jeg kan bruge mærket "©" på mine
> billeder eller skal man betale for at bruge det.

Fnis... har du overvejet, hvem der skulle være berretiget til at afkræve
dig betaling, fordi du mærker dine billeder med et "©" copyrigth...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : /Peter

Dato : 23-02-07 17:30

> Fnis... har du overvejet, hvem der skulle være berretiget til at
> afkræve dig betaling, fordi du mærker dine billeder med et "©"
> copyrigth...

Jeg kan godt forstå Johnnies spørgsmål,
da du fx. ikke må bruge/printe et DVD logo på en hjemmebrændt DVD skive.

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 23-02-07 18:30

On Fri, 23 Feb 2007 17:29:31 +0100, "/Peter" <nospam@no.mail> wrote:

>Jeg kan godt forstå Johnnies spørgsmål,
>da du fx. ikke må bruge/printe et DVD logo på en hjemmebrændt DVD skive.

Siger hvem? Bortset fra det, så forstår jeg nu også godt spørgsmålet,
men vi kan jo ikke være lige så kloge som ham gammel smølfen alias
NRE.

/Brian
--
Creator of http://www.natart.dk

Fra : /Peter

Dato : 23-02-07 19:11

"Brian B. Christensen" <nej@denneemailerikkedenrigtige.dk> skrev i en
meddelelse news:u09ut218vnj4ab59ego1rtfk9ihc68pett@4ax.com...

> Siger hvem? Bortset fra det, så forstår jeg nu også godt spørgsmålet,
> men vi kan jo ikke være lige så kloge som ham gammel smølfen alias
> NRE.

Her lidt:
http://forums.creativecow.net/readpost/145/764778?&archive=T

Hvis jeg kan finde det andet skal jeg poste.

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 23-02-07 18:33

On Fri, 23 Feb 2007 16:53:25 +0100, "Johnnie" <grandt@os.dk> wrote:

>Hej, er der nogen der kan fortælle mig om jeg kan bruge mærket "©" på mine
>billeder eller skal man betale for at bruge det.

Du kan roligt bruge © mærket. Men du får bare ikke noget ud af det.

Mvh. Brian
--
Creator of http://www.natart.dk

Fra : Erik Nielsen

Dato : 23-02-07 20:54

"Brian B. Christensen" <nej@denneemailerikkedenrigtige.dk> skrev i en
meddelelse news:289ut2p92nid733sp83qklj21ebf8j6gpi@4ax.com...

> Du kan roligt bruge © mærket. Men du får bare ikke noget ud af det.

´
Det er rigtigt at du roligt kan bruge det.
I Danmark har det dog ingen juridisk betydning, som Brian antyder.

Jeg har dog haft stor glæde af det.
Efter jeg begyndte at bruge det, holdt de fleste op med at
kopiere voldsomt fra min hjemmeside.

De fleste der kopierer ved ikke at det ingen betydning har,
om det står der eller ej.

--
Venligst Erik N.

Fra : Bo Bjerre

Dato : 23-02-07 21:21

Erik Nielsen wrote:
> [...]
>
> Jeg har dog haft stor glæde af det.
> Efter jeg begyndte at bruge det, holdt de fleste op med at

lidt ligesom at sætte skilte op med "hunden bider", og så have en
tøjhund liggende i sofaen

Bo //

Fra : Max

Dato : 23-02-07 21:47

Hej Bo Bjerre

> lidt ligesom at sætte skilte op med "hunden bider", og så have en
> tøjhund liggende i sofaen

Det virker, jeg havde et advarselsskilt på havelågen om at der
gik en løs bidsk hund inde bag den, det virkede også selv om det
var flere år siden hunden var blevet aflivet på grund af alderdom :)

--
Mvh Max

Fra : Erik Nielsen

Dato : 23-02-07 22:33

"Bo Bjerre" <Bo@fjernes-sarek.dk> skrev i en meddelelse

> lidt ligesom at sætte skilte op med "hunden bider", og så have en
> tøjhund liggende i sofaen

Yes, men jeg bruger hverken skilte eller tøjhunde, men har til gengæld
2 "dræber" pekingesere der patruljerer.
Den ene lyder farligere end den anden.

Jeg har ikke haft indbrud herhjemme endnu 7-9-13.
--
Venligst Erik N.

Fra : Jan Boegh

Dato : 24-02-07 16:12

Erik Nielsen skrev i 45df5d06$0$228$edfadb0f@dread11.news.tele.dk dette:

> Yes, men jeg bruger hverken skilte eller tøjhunde, men har til gengæld
> 2 "dræber" pekingesere der patruljerer.
> Den ene lyder farligere end den anden.
>
> Jeg har ikke haft indbrud herhjemme endnu 7-9-13.

Måske man skulle anskaffe sig en MP3fil med en Rotweilers bjæffen? Den skal
ikke luftes så tit som pekingeserne.

vh
Jan

Fra : Leif Langgaard

Dato : 23-02-07 18:34

"Johnnie" <grandt@os.dk> skrev i en meddelelse
> Hej, er der nogen der kan fortælle mig om jeg kan bruge mærket "©" på mine
> billeder eller skal man betale for at bruge det.

Hej

Det bedste bud er nok at du selv læser om reglerne:

http://www.cfje.dk/cfje/Lovbasen.nsf/ID/LB03153564

--
Leif Langgaard
"Det er blevet vanskeligt at fotografere, alle de gode billeder er jo taget"

Fra : Hans

Dato : 23-02-07 23:51

"Johnnie" <grandt@os.dk> skrev i en meddelelse
> Hej, er der nogen der kan fortælle mig om jeg kan bruge mærket "©" på mine
> billeder eller skal man betale for at bruge det.
>
> Venlig hilsen John

Der er copyright på. Fire euro, hver gang du bruger det.

Fra : abacus

Dato : 24-02-07 18:46

On 23 Feb., 16:53, "Johnnie" <gra...@os.dk> wrote:
> Hej, er der nogen der kan fortælle mig om jeg kan bruge mærket "©" på mine
> billeder eller skal man betale for at bruge det.
>
> Venlig hilsen John

Klip om ophavsret.
Det er en almindelig misforståelse at materialet skal være mærket med
© for at være beskyttet. Loven om ophavsret kræver nemlig ingen
registrering eller mærkning. Derfor må man ikke kopiere medmindre
indehaveren specifikt har angivet at materialet stilles frit til
rådighed.
Når man ofte ser mærket © eller hele tekster med information om
ophavsret på et websted, er det derfor kun til oplysning og for den
præventive virknings skyld.
Niels