Hjælp til nybagt hundeejer!
Fra : Leif Langgaard

Dato : 24-02-07 10:25

Hej

Som nybagt "hundeejer" har jeg fået et problem, den hund ( 9 mdr) vi hentede
havde husdyr, men vi fik et præparat med til at smøre i nakken af ham som
hed "Zéro puce", men det virker ikke på de levende lopper.
Nu er vi så sneet inde og Gucci gnaver nu voldsomt ved haleroden hvor han
har små sår, så mit spørgsmål er så om man kan gøre noget for ham her og nu,
e.vent. et gammelt husråd med noget vi har i huset?

Alle råd modtages med kyshånd!

--
Leif Langgaard
"Det er blevet vanskeligt at fotografere, alle de gode billeder er jo taget"

Fra : C.H

Dato : 24-02-07 10:35

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> skrev i en meddelelse
> [...]
> har små sår, så mit spørgsmål er så om man kan gøre noget for ham her og
> nu, e.vent. et gammelt husråd med noget vi har i huset?

Sikke noget - jeg går ud fra, at I forventede Ét kæledyr - ikke en hel
koloni

Jeg er bange for, at du ikke kan gøre noget "nu og her". Som jeg ser det er
den bedste løsning at finde et apotek og få noget, der virker mod levende
lopper.
Vær opmærksom på, at nogen lopperne i nogen områder af landet har udviklet
resistens overfor Frontline combo - spørg på apoteket.

Connie

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-02-07 12:00

C.H wrote:

> [...]
> Vær opmærksom på, at nogen lopperne i nogen områder af landet har
> udviklet resistens overfor Frontline combo - spørg på apoteket.

Det er nemlig rigtigt det med Frontline combo. Vores dyrehospital har
skrottet det mærke på grund af resistens, så jeg købte Advantage i
stedet for, og det virker upåklageligt. Håber at I får bugt med
lopperne, det må være meget ubehageligt for hunden at være _så_ plaget
at den ligefrem gnaver hul.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Hm

Dato : 24-02-07 12:01

Hej
Jeg ville nok vaske hunden rigtig godt, ved godt at det ikke slår lopperne
ihjel, men dem der vaskes ud af gør dog ingen skade, og det kunne være det
også var rart for hunden.
Så snart I kan komme på apoteket så køb Capstar.vet, det dræber de voksne
lopper indenfor få timer, det siges at man simpelthen kan se de dratter af,
men det forebygger ikke.
Det var ikke meget jeg kunne hjælpe med, men min fantasi rakte ikke længere.
Hilsen
Hanne

Fra : makkerlone

Dato : 24-02-07 11:52

> [...]
> har små sår, så mit spørgsmål er så om man kan gøre noget for ham her og nu,
> e.vent. et gammelt husråd med noget vi har i huset?

Ja, nu hvor du er sneet inde, så hjælper råd som at smutte på apoteket
jo ikke
Jeg vil derfor råde dig til at vaske hunden meget grundigt, gerne 2
gange, og evt. også med balsam, som skal sidde i pelsen et stykke tid
inden du skyller hunden.

Held og lykke.

K.h. Lone Sommer

Fra : jytte

Dato : 24-02-07 12:03

On 24 Feb., 11:52, "makkerlone" <p...@makker.dk> wrote:

> [...]
> Jeg vil derfor råde dig til at vaske hunden meget grundigt, gerne 2
> gange, og evt. også med balsam, som skal sidde i pelsen et stykke tid

Og hvis i så har en lusekam liggende, så kunne det da være at i kunne
fange nogle af lopperne med den.

Jytte M

Fra : mcloud

Dato : 24-02-07 16:40

Hej
Kunne det ikke være orm også ???
mvh mcloud

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-02-07 16:33

> [...]
nu,
> e.vent. et gammelt husråd med noget vi har i huset?

Hej Leif

Nu er i jo helt sneet inde . Så se om du kan luske op til købmanden, og
få noget rosmarin, lav så en kraftig omgang af dette, og skyl kræet med det,
det skulle nok kunne få dem til at foretrække en anden vært...

M.V.H....Benny..

Fra : qfha

Dato : 25-02-07 19:05

Fra : qfha

Dato : 25-02-07 19:09

> [...]
> Leif Langgaard
> "Det er blevet vanskeligt at fotografere, alle de gode billeder er jo taget"

Nu har du sikkert løst dit problem. Men et lille pip kan jeg ikke lade
være med at komme med. Havde det været et kamera du havde købt havde
det jo nok været et Hasselblad og ikke et leika. Så hvorfor vælge det
i hund?
Tillykke med den.

Fra : Leif Langgaard

Dato : 26-02-07 10:25

"qfha" <bt_s2002@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

[...]

Jeg har et Hasselblad, et stort skrummel, og jeg havde jo kun brug for en
lille hund

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 07-03-07 21:11

få noget fucicort salve til sår ellers loppe middel