Hvad hjælper det...?
Fra : Leyna

Dato : 24-02-07 09:29

Jeg har i de sidste dage været ude med skovlen for at holde havedøren
fri for sne, så mine hunde kunne komme ud i haven. Jeg har ikke lyst
til at have dem rendende frit ude på den spejlblanke vej, selvom der
vist ikke er nogen der prøver lykken ved at forsøge at køre der lige
pt.
I går aftes blev hundene så igen lukket ud i haven (efter endnu en tur
ud gennem et vindue for at grave døren fri), men 5 min. senere kommer
Vaks busende ind ad hoveddøren. Vaks kan åben døre, men hoveddøren
burde han ikke kunne åbne, når nu han var lukket ude i haven. Så han
er altså sluppet ud... Jeg kalder på Hans og Oy gennem havedøren, men
haven er helt stille og meget hundeløs. SHIT! Så er de alle tre altså
sluppet ud.

På med støvler og overtøj og ud at lede. Det er halvmørkt, så lygten
er selvfølgelig med, men jeg ser ingen hunde. Der går dog kun 2 min.
så kommer Vaks og Oy galoperende bagfra. De har rigtigt hygget sig med
sneen og den nufundne frihed. Jeg får dem allesammen ind, og begiver
mig så op til min nabo, som er løbet tør for kaffe.

På vejen finder jeg så den indlysende grund til hundenes flugt. Sneen
ligger så højt og så fast oppe i trætoppe højden, at de kan spadsere
lige ud af haven... endda uden at skulle anstrenge sig med at grave
eller springe. Hegnet er totalt dækket af sne, og holder pt hverken
noget ude eller inde. Så lige for tiden er det faktisk underordnet med
indhegnet have. Jeg er så bare glad for, at der ikke kan ske de store
ulykker ved fritløbende hunde lige nu, for der er for meget sne, og
for glat til at nogen vover at køre på vejen, og når sneen er væk
løser problemet jo sig selv, men lige pt er mine hunde altså ikke til
at holde inde på egen grund.

--
Leyna
http://www.leyna.dk/hvalpe-salg