Præsentation her i NG?
Fra : Ukendt

Dato : 23-02-07 16:03

Hej,

Jeg har jo været væk her fra nyhedsgruppen i halvanden års tid pga
"skilsmisse" og flytning, og har intet overblik over hvem der egentlig
huserer her mere...
Joeh.. Altså Jens er vel ikke så forandret
Men hvem er i andre, og hvem er hundene?

Hilsen Camilla

Fra : pwh

Dato : 23-02-07 16:29

M&M, skrev:
> Hej,

Hej Camilla

> Jeg har jo været væk her fra nyhedsgruppen i halvanden års tid pga
> "skilsmisse" og flytning, og har intet overblik over hvem der egentlig
> huserer her mere...
> Joeh.. Altså Jens er vel ikke så forandret

Ifølge flere andre her i gruppen er jeg blevet hellig (Barf)

/Jens (som nu vil gå en tur i kulden med sine hellige hunde)

Fra : Leyna

Dato : 23-02-07 22:28

On Fri, 23 Feb 2007 16:28:58 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Ifølge flere andre her i gruppen er jeg blevet hellig (Barf)

Og du er så den eneste der bliver husket... tsk tsk tsk

>/Jens (som nu vil gå en tur i kulden med sine hellige hunde)

Mine hunde er blevet "vantro" så, for de er kommet på tørkost igen.
Det har jeg iøvrigt været vældig glad for, da jeg ellers ville ha'
haft alvorlige problemer med at skaffe mad til dem. Vi har nu været
sneet inde i 3 døgn.

--
Leyna
http://www.leyna.dk/hvalpe-salg

Fra : pwh

Dato : 24-02-07 08:18

Leyna, skrev:

> Mine hunde er blevet "vantro" så, for de er kommet på tørkost igen.

Hvorfor er Vaks og Oy røget på tørkost,
var det ikke kun Hansen der var for fed ?
Nå, nu jeg håber ikke at Hansen får problemer med allerigi igen.

> Det har jeg iøvrigt været vældig glad for, da jeg ellers ville ha'
> haft alvorlige problemer med at skaffe mad til dem. Vi har nu været
> sneet inde i 3 døgn.

Køber du da kun mad til 1 dag af gangen til hundene.
Husk på at hunde er altædene, så ved mindre huset
var tømt for spiseligt var de nok ikke sultet

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 24-02-07 09:36

On Sat, 24 Feb 2007 08:18:26 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Hvorfor er Vaks og Oy røget på tørkost,
>var det ikke kun Hansen der var for fed ?
>Nå, nu jeg håber ikke at Hansen får problemer med allerigi igen.

Primært fordi de alle tre er meget glade for barf, og helt ærligt, så
vil jeg have det ekstremt dårligt med at de to får den "lækre" kost,
mens den tredie bare kan sidde med kedelige piller.
Jeg ved godt at hunde ikke tænker som os, men jeg mindes selv da jeg
var på diæt (på et børnehospital), og alle os tykke børn skulle sidde
og se på at de andre fik lækker mad, mens vi kunne æde kedeligt
diætmad, som der ikke var nogen der kunne lide.

>Køber du da kun mad til 1 dag af gangen til hundene.
>Husk på at hunde er altædene, så ved mindre huset
>var tømt for spiseligt var de nok ikke sultet

Nej nej, men jeg skal have manden til at køre for mig, hvis der skal
handles ind. jeg har ikke selv kørekort, og mine hænder er ikke til at
slæbe tunge ting mere. Manden har arbejdet temmelig uafbrudt de sidste
8 dage (uden fridage!), så der var ikke blevet købt forsyninger ind.

Jeg kan ikke bare lige gå til nærmeste butik og købe barffoder. jeg
skal de første 25-30 km væk for at skaffe det.

Hundene var bestemt ikke kommet til at sulte, men det havde ikke været
barf de havde fået.

Fra : pwh

Dato : 24-02-07 11:06

Leyna, skrev:

> Primært fordi de alle tre er meget glade for barf, og helt ærligt, så
> vil jeg have det ekstremt dårligt med at de to får den "lækre" kost,
> mens den tredie bare kan sidde med kedelige piller.

Hvis du mener at tørfoder er lige så sundt for Vaks og Oy er
der jo heller ingen grund til at de ikke skal følge Hans's diæt.

Ps.
Var lige oppe hos dyrelægen for at få vejet mine,
men de var heldige tror jeg, vægten var nemlig i stykker

/Jens

Fra : nana sørensen

Dato : 23-02-07 16:43

"M&M" <milla snabela jyde punktum dk> wrote in message
> [...]
> huserer her mere...
> Joeh.. Altså Jens er vel ikke så forandret
> Men hvem er i andre, og hvem er hundene?

Hejsa og velkommen tilbage.

Jeg er Nana, på sidelinjen sidder min kæreste Mike, og vi har sammen tre
hunde. Alle chihuahuas (som jævnligt bliver hyggemobbet her). Peanut på 3
år, Baby på lidt over 2 år og Pnåf på 8 mdr, som er deres hvalp vi har
beholdt.
Peanut var min første hund ever, og jeg har derfor brugt denne gruppe rigtig
meget, og gode hunde er de også alle blevet.
Kort præsentation af hundene:

Peanut: Mors hund, vil hellere putte end lege. Hader alt der ligner koste,
bat og våben, også vandpistoler. Har har seriøse traumer omkring
negleklipning fra hans fødested Tjekkiet. Neglene var nærmest klippet helt
ned i poterne da jeg fik ham, og det er han aldrig kommet sig over, ligesom
jeg også tror at han har set noget vold der, fordi hansimpelthen kryyyber
når han ser våbenlignende ting. han elsker alle mennesker, og jeg mener
ALLE! Han er glad, hyggelig, klog og lærenem. Ha ner den hund je ghar den
bedste kontakt med, da vi begge er så obs på hinanden. Jeg fik ham midt i en
sindssygt depressiv periode, og han blev min redning. Han er en rigtig
trøste-hund, sådan en der vil krammes og giver omsorg. Han er skøn. Elsker
ost, leverpostej og griseører, som er det eneste han ikke vil dele med de
andre. Ellers er han kun til ros, og ikke kiks. Han er underhund i
rangordenen, på trods af at han er den ældste og største og klogeste. Om jeg
fatter det. Han hader alt hundelegetøj, bortset fra små tennisbolde med
gufhuller i og sokker. han elsker virkelig sokker... Megafejl at give ham
sokker, medmindre han må eje dem.

Baby: Min egen lille retardo. Hun er absolut ikke klog overhovedet, var den
mindste i sit kuld og har sgu nok ligget der i maven hvor knap så meget
næring kom forbi. Det tog hende en måned at fatte at hun altså slog hovedet,
når hun legede under sofaen og løb ud. Peanut slog sig een gang og fattede
det. Babyhader alle mennesker, med meget få undtagelser. jeg fik hende fra
en øde gård på Falster af en privat opdrætter. jeg tror ikke at hun ahvde
set andre mennesker før hun så mig, og hun knyttede sig med det samme kun
til to, mig og min eks. Hun elsker også min nuværende nu, men det tog dælme
tid. Tid hvor hun lå under sofaen og var vanskelig osv. Jeg har aldrig fået
pillet det asociale ud af hende, men hun har lært at elske nogle flere folk,
og hun er ikke besværlig med gæster mere. Det tog hende en hel måned med
intens træning at lære at sitte, men hun kan det dælme også nu, sammen med
flere andre tricks, men dælens, hun er slow. LOL Mit eget lille
mongolbarn... Hun er så sød. Putter på mine fødder under dynen, kræver
omsorg på den nussede måde. Hun er hunden der læææner sig ind til en, vil
bjørneknuses og lægger sin bløde kind mod ens ansigt. Hun er elskelig, men
dybt dum. Og alfahun og suveræn leder. Hun fødte Pnåf her for 8 mdr siden og
var/er en kanon mor. Er sindssygt madmotiveret og æder alt. Elsker pivedyr
og afliver dem med kraftige hovedryst, hvis man skælder hende ud. Er
ligeglad med alle ting, også strøvsugeren og kosten. Faktisk kan man nemt
støvsuge hende, og negleklip er intet problem. Hun hader det, men fatter
ikke at flugt er en mulighed. Hun har ALDRIG bidt, ikke engang som hvalp i
leg. Aldrig. hu nfatter ikke at hun kan.

Pnåf: Hyperhunden Pnåf. Meget hvalpet, sindssygt nuttet, yndig så man
nærmest tuder. Bliver også kaldt Lillemis, fordi den miaver, når den gaber.
Slikker, løber, nusser, leger, larmer, roder, laver ballade, altsammen på
samme tid og i lynfart. Den er dog blevet klart mere afslappet inden for de
sidste par måneder, og nu vil den gerne selv kæle, frem for at man før måtte
fange den i farten og sådan nusse den, mens alt bare gik på den. Ligner en
bamse i ansigtet. Elsker alt mad og æder alt, hele tiden. Også grene fra
haven, sten, nullermænd og folks næser, hvis man leger for vildt. Nusser og
putter under dynen, gerne i spænd et sted. Leger med alt, og leger hele
tiden.Og nooget så kærlig. .-)

Mig: 23 år. studerende, dyrefreak med 35+ dyr af alle arter.

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-02-07 17:02

nana sørensen wrote:

> [...]
> med alt, og leger hele tiden.Og nooget så kærlig. .-)
> Mig: 23 år. studerende, dyrefreak med 35+ dyr af alle arter.

LOL Hej Nana.

Det var simpelthen den pragtfuldeste biografi jeg længe har læst. Du
skulle slå dig ned som hundebogsforfatter *GGG*

Jeg har lige 2 spørgsmål:

BILLEDER (tak) af de små vidundere, hvis det kan bevilges.

og så lige et lidt "frækt" spørgsmål. Jeg troede jeg læste forkert,
men hvor har du dog fundet navnet Pnåf, er det en lyd den laver, eller
er der mon en mere videnskabelig forklaring ?

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : nana sørensen

Dato : 23-02-07 21:50

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote in message

> LOL Hej Nana.
>
> Det var simpelthen den pragtfuldeste biografi jeg længe har læst. Du
> skulle slå dig ned som hundebogsforfatter *GGG*

Ha! Kunne være jeg skullle.... Eller i hvertfald dyrebogsforfatter. Når
man har mindst 35 dyr konstant, så sker der godt nok en del gak og gøgl i
hjemmet. HVER dag griner jeg højlydt og morer mig kongeligt over de dyr. Det
er det hele værd, også dyrlægeregningerne og alt det pasning der er
forbundet hermed.

> Jeg har lige 2 spørgsmål:
>
> BILLEDER (tak) af de små vidundere, hvis det kan bevilges.

Kan sagtens bevilges. Sidst jeg postede billeder af Pnåf i binaer dånede
folk her fra gruppen i flere dage. LOL Er i sikre på at i kan klare det?

> og så lige et lidt "frækt" spørgsmål. Jeg troede jeg læste forkert, men
> hvor har du dog fundet navnet Pnåf, er det en lyd den laver, eller er der
> mon en mere videnskabelig forklaring ?

Hahaha... Jeg ville gerne komme med en forfærdelig smuk forklaring om at
Pnåf er bla bla bla... Men det er ikke sandheden. Sandheden er, at Pnåf er
en af de grimmeste ordlyde kan kan sige. Kombination af P og f og å-lyden er
bare så hæslig at det er sødt. Og Pnåf er så skøn at den sagtens kunne hedde
det og gøre det sødt. (Det kom faktisk af Pnåbbe, som er endnu grimmere.)
Det tog lang tid at finde et navn til den, og vi var igennem flere navne,
bla. Rottelo, udtalt på den italienske måde. Står for Rotte-lo(rt), fordi
den altså åd rottelorte, hvis den kunne finde dem. LOL Vi har ikke
kælerotter mere, og den var gladest for at reagere på Pnåf, og nu har det
hængt ved. Åndssvagt, for den skulle gerne have haft et navn der
kompenserede for Peanut og Babys. LOL De kom også bare til at hedde det,
fordi det virkede som om de syntes det var deres navn. Og så kan Pnåf godt
lide Ffff-lyde. Pnåfffff siger jeg så til den, og så slikker den mig i øjet.

> --
> Venlig hilsen Tove
> Beware of people who dislike cats

apropos din signatur--- Når jeg møder folk der siger at de ikke bryder sig
om dyr, så er jeg straks på vagt, og begynder at overveje hvordan det
forfærdelige brist dog kunne opstå. LOL

Fra : nana sørensen

Dato : 23-02-07 22:03

> Jeg har lige 2 spørgsmål:
>
> BILLEDER (tak) af de små vidundere, hvis det kan bevilges.

Psst.... Links til billeder: (Så skal folk ikke brokke sig over latterlige
binaer.)

De første er af Pnåf, i sådan helt tilfældig rækkefølge.

http://www.blackmarket.dk/galleryimages/1027/503278676.jpg

http://www.blackmarket.dk/galleryimages/1027/83527338.jpg

http://www.blackmarket.dk/galleryimages/1027/58870759.jpg

http://www.blackmarket.dk/galleryimages/1027/765158892.jpg

http://www.blackmarket.dk/galleryimages/1027/1857523531.jpg

http://www.blackmarket.dk/galleryimages/1027/2144040758.jpg

http://www.blackmarket.dk/galleryimages/1027/1188137042.jpg (Her med Mama
Baby, Pnåf ligner en død medister her.)

http://www.blackmarket.dk/galleryimages/1027/378721196.jpg (som MEGET ny)

http://www.blackmarket.dk/galleryimages/1027/2111134464.jpg (Modella-billede
af de stolte forældre.)

http://www.blackmarket.dk/galleryimages/1027/1836650568.jpg (Peanut, med
Baby da hun var klein.)

http://www.blackmarket.dk/galleryimages/1027/1635664471.jpg (Beviset for at
jeg er dyreplager)

http://www.blackmarket.dk/galleryimages/1027/1151768836.jpg

http://www.blackmarket.dk/galleryimages/1027/680737540.jpg (Baby som hvalp,
og mig med grimme tømmermænd kl 6 om morgenen. ) (Hvalpe forstår ikke
koncept "sove længe".)

http://www.blackmarket.dk/galleryimages/1027/998662689.jpg (Peanut som
hvalp, der sover på mit hovede.)

http://www.blackmarket.dk/galleryimages/1027/1274143688.jpg (Billedet der
udløste chihuahua Vs. Nitter-mobningen)

http://www.blackmarket.dk/galleryimages/1027/1275067209.jpg (Peanut som
meget ung)

Er i SÅ glade?

Fra : Leyna

Dato : 23-02-07 22:36

On Fri, 23 Feb 2007 22:02:53 +0100, "nana sørensen"
<nanatorsk@phobia.dk> wrote:

>http://www.blackmarket.dk/galleryimages/1027/1274143688.jpg (Billedet der
>udløste chihuahua Vs. Nitter-mobningen)

>Er i SÅ glade?

Jeps, for det var lige det billede jeg ventede på. *GGG*
Synes at nittehalsbåndet er blevet væk på de øvrige billeder... har du
skiftet stil? *GGG*

Fra : nana sørensen

Dato : 24-02-07 00:00

"Leyna" <leyna@leyna.dk> wrote in message

> Jeps, for det var lige det billede jeg ventede på. *GGG*
> Synes at nittehalsbåndet er blevet væk på de øvrige billeder... har du
> [...]

Næææh nej, han voksede bare ud af det, den fede pølle. LOL Og Pnåf ter´ sig
fundstændig vanvittigt, når den får det på. LOL

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-02-07 22:47

nana sørensen wrote:

> [...]
>
> http://www.blackmarket.dk/galleryimages/1027/1274143688.jpg
> (Billedet der udløste chihuahua Vs. Nitter-mobningen)

ROFL Åh neeeej altså, nu har jeg hulket af grin i en
halv time over dine kommentarer til de aldeles vidunderlige billeder.
Hold da helt op, hvor er de skønne de små vapper, der er da vist
charme så det vil noget. Billederne kommer fluks i mit album til alle
de andre skønheder jeg møjsommeligt har fået samlet. Tusind tak fordi
du vil dele dem med os andre - jeg er i hvert fald meget glad for dem.

Med hensyn til min signatur som du nævnte i det foregående indlæg, så
synes jeg at den lyder bedre på engelsk, men det er jo også et irsk
ordsprog. Jeg er skam blevet punket med den for ikke så længe siden af
en herre, der tilsyneladende ikke deler min begejstring for katte. Han
tillod sig at tilføje et........."hvor dumt"....... efter signaturen.
Jeg blev rasende og fortalte ham, at det er utilgiveligt at rette i
andres signatur selv om man ikke lige er enig, og jo du har helt ret
i, at der må være en brist hos de mennesker der ikke kan li' dyr, hvad
skulle vi dog gøre uden dem (altså dyrene)?

Endnu en gang tak for de dejlige billeder ("død medisterpølse".. LOL
... ), og forklaringen på Pnåf's navn, den var særdeles udtømmende må
jeg indrømme.

Mange kram til Baby, Peanut, Pnåf og resten af "Noahs Ark".

Fra : nana sørensen

Dato : 24-02-07 00:06

Klip klip, et ton links til billeder.

> [...]
> møjsommeligt har fået samlet. Tusind tak fordi du vil dele dem med os
> andre - jeg er i hvert fald meget glad for dem.

de er endnu skønnere i virkeligheden. de har godt nok også virkelig været
ynglingsofre for digital kameraet. Faktisk så meget at peanut kniber øjnene
sammen, når han ser kameraet, for han ved godt hvad blitz er. LOL Det
resulterer i at han ligner en skæv junkiehund på de fleste billeder, som
f.eks det hvor han har christiania-kyse på. Det er i øvrigt ikke hans, den
tilhører en baby jeg kender.

> [...]
> brist hos de mennesker der ikke kan li' dyr, hvad skulle vi dog gøre uden

Vi ville falde døde om. Hundene ville charmere sig ind hos en ny familie og
kattene vile finde nye slaver, der købte bedre kattemad til dem. Folk
der ikke kan lide dyr... Der må bare være noget galt med dem. Jeg fatter det
slet ikke. Normalt har jeg ingen fordomme, men dyrehadere, det funker jeg
skidt med. (Ogs¨å lidt fordi at 90% af mit liv ikke giver mening for dem.)
Du får lige et godt kattedigt:

Stray Cat (Francis Witham)

Oh, what unhappy twist of fate
Has brought you homeless to my gate?
The gate where once another stood
To beg for shelter, warmth, and food
For from that day I ceased to be
The master of my destiny

While he, with purr and velvet paw
Became within my house the law
He scratched the furniture and shed
And claimed the middle of my bed

He ruled in arrogance and pride
And broke my heart the day he died
So if you really think, Oh Cat,
I'd willingly relive all that
Because you come forlorn and thin
Well...don't just stand there...
Come on in!

> Endnu en gang tak for de dejlige billeder ("død medisterpølse".. LOL
> .. ), og forklaringen på Pnåf's navn, den var særdeles udtømmende må jeg
> indrømme.

Medisteren kaldte de den ude i byen... Det er bare så godt et billede.
Generelt var den bare så pølset da den var lille. På den nuttede måde.

> Mange kram til Baby, Peanut, Pnåf og resten af "Noahs Ark".

Tak tak, og kram på dine også.

Fra : Leyna

Dato : 24-02-07 08:35

On Sat, 24 Feb 2007 00:05:31 +0100, "nana sørensen"
<nanatorsk@phobia.dk> wrote:

> [...]

>f.eks det hvor han har christiania-kyse på. Det er i øvrigt ikke hans, den

Jeg tror bare han skammer sig. Tænk at blive udsat for nuttede
babykyser! :D Og så når man er hanhund... tsk tsk tsk.

>Du får lige et godt kattedigt:

> [...]

hehe... Det er bare en præcis beskrivelse.

Måske Tove skal sende den til "kattehaderen"?

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-02-07 11:51

> hehe... Det er bare en præcis beskrivelse.
>
> Måske Tove skal sende den til "kattehaderen"?

Det skønne digt ? Nej det fortjener han godt nok ikke. Han kan få Piet
Heins gruk i stedet for.

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-07 10:26

"nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

Hej Nana!

Dig kan jeg godt huske da du fik Peanuten, og dengang baby kom i løbetid
første gang
At der var kommet en ekstra var jeg lige gået glip af Tillykke med ham!

Hilsen Camilla
også 23 år og studerende...

Fra : nana sørensen

Dato : 23-03-07 22:03

> [...]
> første gang
> At der var kommet en ekstra var jeg lige gået glip af Tillykke med

Jaaah... Der er sket meget siden. Deres hvalp Pnåf, som i øvrigt er en lille
pige, er omkring 8-9 mdr nu og simpelthen den lækreste hvalp jeg nogensinde
har set. Bortste fra Baby og Peanut selvfølgelig. Vi har beholdt Pnåf,
det åndssvage dyr, der lige har opdaget det fede ved at slæbe grene ind fra
haven. ih...

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-07 17:40

KLIP

> Jaaah... Der er sket meget siden. Deres hvalp Pnåf, som i øvrigt er en
> lille pige,

Ups - det lød bare som en rigtig fræk drengerøv

> [...]
>set. Bortste fra Baby og Peanut selvfølgelig. Vi har beholdt Pnåf, det
>åndssvage dyr, der lige har opdaget det fede ved at slæbe grene ind fra

Thi hi - glæder mig til sommer - der skal vi beholde en hvalp fra Mollys
kuld. Hun er på fyn lige pt. og "in loooove" Jeg glæder mig til at der
skal tisses på det fine gulv og slæbes halvgamle hestepærer med ind
Har der været nogle problemer med at beholde en tæve? Jeg vil nemlig helst
selv beholde en tæve.

Hilsen C.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 23-02-07 16:47

"M&M" <milla snabela jyde punktum dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> huserer her mere...
> Joeh.. Altså Jens er vel ikke så forandret
> Men hvem er i andre, og hvem er hundene?

Jamen, der er mig, Marie(-Louise), jeg var der også da du var her sidst, så
vidt jeg husker..
jeg har 3 lømler, cairn terrieren Ebbe på 5 år, og de to boxere Loui og
Emma, begge 2 år.
(og to herlige Ragdoll`s katte).
-Og jeg er også en af de hellige (barfere), dog langt fra så ekstremistisk
som Jens ((-;

Du kan se mine herligheder her;
http://www.photopassion.dk/webgrafik/hunde%20SimpleViewer_v17/

Mvh. marie
www.photopassion.dk

Fra : pwh

Dato : 23-02-07 17:55

Torben og Marie-louise Ager, skrev:

> -Og jeg er også en af de hellige (barfere), dog langt fra så
> ekstremistisk som Jens ((-;

Er jeg nu ekstremistisk bare fordi jeg har brændt et par
tørfoderfabrikker af og gennembanket deres ejere

Jeg har self stadig gruppens smukkeste hunde
http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11569
http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11568

/Jens (også kaldet den nyreligiøse frelste ekstremist)

Fra : nana sørensen

Dato : 23-02-07 21:51

"pwh" <gætselv@.dk> wrote in message news:%%EDh.31$0b2.26@news.get2net.dk...

> [...]
> http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11568
>
> /Jens (også kaldet den nyreligiøse frelste ekstremist)

Sevfølgelig har du det. (Hvis man kan lide flæskepoter.)

Fra : Leyna

Dato : 23-02-07 22:37

On Fri, 23 Feb 2007 21:50:31 +0100, "nana sørensen"
<nanatorsk@phobia.dk> wrote:

>Sevfølgelig har du det. (Hvis man kan lide flæskepoter.)

*ROTFL*
Ta' den, Jens!

Fra : pwh

Dato : 24-02-07 08:26

nana sørensen, skrev:

> Sevfølgelig har du det. (Hvis man kan lide flæskepoter.)

Mine hunde elsker flæskepoter, de ægte af slagsen.
Købte lige en ladning grisepoter fra Allergården,
det er det rene guf kan jeg love dig

/Jens (hvis flæskepotehunde skal have flæskepoter til aftensmad)

Fra : nana sørensen

Dato : 24-02-07 18:34

"pwh" <gætselv@.dk> wrote in message news:zMRDh.5$MX1.3@news.get2net.dk...

> Mine hunde elsker flæskepoter, de ægte af slagsen.
> Købte lige en ladning grisepoter fra Allergården,
> det er det rene guf kan jeg love dig
>
> /Jens (hvis flæskepotehunde skal have flæskepoter til aftensmad)

Grisetæer simpelthen? Jeg ved ikke helt hvad der går galt for mine hunde,
men de kan ikke ret godt tåle andre gristeting end griseører. Har forsøgt
med både tæer og haler, som de kastede op af. Flæskepoter... LOL

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-07 10:38

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:45df0c65$0$177$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

KLIP

> [...]
> (og to herlige Ragdoll`s katte).
> -Og jeg er også en af de hellige (barfere), dog langt fra så ekstremistisk

Hej Marie!

Nemlig! Dig husker jeg også, og faktisk mest for Barf´en *G* Godt du har
fået Jens til at skifte til Barf også.. Så behøver hans hunde ikke finde
aftensmad i form af små vapser nede på engen
Tak for billeder - dejlige hunde! Er imponeret af de smukke boxere.

Hilsen Camilla

Fra : Leyna

Dato : 23-02-07 22:27

On Fri, 23 Feb 2007 16:02:51 +0100, "M&M" <milla snabela jyde punktum
dk> wrote:

>Joeh.. Altså Jens er vel ikke så forandret
>Men hvem er i andre, og hvem er hundene?

Hmmmm... så Jens er den eneste du husker?
Nu er jeg sg* fornærmet!

Nå, men jeg huserer altså under nick'et Leyna, og har gjort det i
årevis, så jeg har osse været her sidst er jeg ret sikker på.

Mine hunde...

Vaks - 4-årig blandingshund, der ligner en gul labrador til
forveksling. Vaks var min første hvalp.

Hans - 4-årig Retriever blanding, sort og lidt krølhåret. Ligner ikke
rigtigt nogen bestemt race. Hans er en genbrugshund, som primært blev
anskaffet som legekammerat til Vaks, og de to er da osse rigtigt gode
venner. Hans har problemer med allergi og overvægt.

Oy - 5 mdr. og søn af Vaks og naboens tæve. Oy har Rottweiler
aftegninger, men ligner hverken det ene eller det andet. Hans bygning
er spinkel og ansigtet er langt i stedet for rottens brede, og så er
hans næse helt lys, så han minder lidt om en gris. *GGG*
Oy har ikke slægtet sin far på hvad angår sind og indlæring. Han er
bange for biler og for fremmede vi møder på vejen. Hjemme er han dog
ikke usikker overfor gæster.
Han er kommet langt mht renlighed, men det har virkelig været en kamp.
Der kan stadig forekomme små søer indendørs, men "kagere" lægger han
udenfor. Han er en rigtig kælehund, og elsker at ligge i arm. Oy er
glad for både Vaks og Hans og vores 3 katte er hans yndlings tyggedyr.

Fra : pwh

Dato : 24-02-07 08:29

Leyna, skrev:

> Hmmmm... så Jens er den eneste du husker?
> Nu er jeg sg* fornærmet!

Og når man nu tænker på hvor lidt jeg har skrevet herinde

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 24-02-07 09:37

On Sat, 24 Feb 2007 08:28:45 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Og når man nu tænker på hvor lidt jeg har skrevet herinde

Nu kan man jo være berømt eller berygtet...!

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-07 10:45

> Hmmmm... så Jens er den eneste du husker?
> Nu er jeg sg* fornærmet!

Det må du undskylde Leyna!

> [...]
>
> Mine hunde...
>
> Vaks - 4-årig blandingshund, der ligner en gul labrador til

Husket!

> [...]
> anskaffet som legekammerat til Vaks, og de to er da osse rigtigt gode
> venner. Hans har problemer med allergi og overvægt.

Hansen har jeg hørt før, men ved ikke om det er DEN Hansen
(Var der en herinde der havde en Dansk/Svensk der hed det?)

> [...]
> udenfor. Han er en rigtig kælehund, og elsker at ligge i arm. Oy er
> glad for både Vaks og Hans og vores 3 katte er hans yndlings tyggedyr.

Kan det passe at vi engang har snakket om at jeg skulle komme på besøg ved
dig i Havndal?
Hold op hvor jeg husker dårligt - det er godt i hjælper mig lidt

Hilsen C.

Fra : Leyna

Dato : 26-02-07 18:54

On Mon, 26 Feb 2007 10:44:50 +0100, "M&M" <milla snabela jyde punktum
dk> wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse

>Husket!

Dejligt. Han fortjener bestemt heller ikke at blive glemt!

>Hansen har jeg hørt før, men ved ikke om det er DEN Hansen

Vi kaldte ham faktisk Hansen den første lange tid, men han var jo døbt
Hans, og nu er han altså blevet til Hans. Synes stadig det er et
besynderligt navn til en hund, men nu er Hans så osse en besynderlig
hund, såeh...!

>Kan det passe at vi engang har snakket om at jeg skulle komme på besøg ved
>dig i Havndal?

Det ved jeg faktisk ikke, men muligheden er der da, for vi bor i
Havndal... eller et pænt stykke udenfor. Nærmeste by er Dalbyover.
Du skal da være velkommen!

Fra : Anette

Dato : 24-02-07 00:43

M&M wrote:
> Men hvem er i andre, og hvem er hundene?

Hej Camilla
Velkommen "hjem"

Anette her - jeg kan ikke huske hvor længe jeg har hængt ud her i NG'en -
men længe nok til at småmobbe Jens. Gift, bor på Fyn og har - udover
hundene, også 4 katte.

Hundene, nævnt i kronologiske orden i forhold til hvornår de flyttede ind
her, er
Philana, Polsk lavlands hyrdehund også kaldet PON, 2½ år tæve. Sød, kærlig,
superloyal, legesyg, sjov, underholdende, dominerende, lærenem og lydig når
hun har tid.
Philanas Hot liste er: Mad, Mavenusser,Mad, Leg, Mad, stjæle sko, Mad, sne,
Mad, lydighedstræning, Mad, bolde, Mad.
Philanas NOT hot liste: Gulerødder, børn, fremmede mennesker,regnvejr.

Dagmar: Hollandsk hyrdehund også kaldet Schapendoes, 7 årig tæve. Sød,
glad,kærlig, superloyal, værdig, høflig, superlydig og Fruen, der lærer alle
andre hvad rigtig ordentlige hundemanerer er.
Dagmars Hot liste: Mad, helkropsnusser, Mad, lydighedstræning, Mad, Agility,
Mad, Stjæle Anettes seng om morgenen, Mad, alle mennesker og hunde, Mad.
Dagmars NOT hot liste: At blive børstet, grøntsager, at få spænde i
pandehåret.

Andy: Schapendoes, 6 årig kastreret han. Sød, glad, kærlig, forsigtig,
lærenem, legesyg, småforvirret, som forsøger at finde sig selv i det her
tæve hieraki.
Andys Hot liste: Mad, ros, Mad, leg, Mad, lydighedstræning, Mad,
udfordringer, Mad, hyggegnufle i Anettes seng om morgenen sammen med Dagmar,
Mad, alle mennesker, Mad, løbe om kap med Philana, Mad
Andys NOT hot liste: Alle andre hunde, at blive børstet, grøntsager, katte,
mennesker der råber.

Læs evt mere på www.philana.dk

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Leyna

Dato : 24-02-07 08:37

On Sat, 24 Feb 2007 00:43:06 +0100, "Anette" <abc@def.es> wrote:

>Andys Hot liste: Mad, ros, Mad, leg, Mad, lydighedstræning, Mad,
>udfordringer, Mad, hyggegnufle i Anettes seng om morgenen sammen med Dagmar,
>Mad, alle mennesker, Mad, løbe om kap med Philana, Mad

Er der slet ingen af dien hunde der er glade for mad? *GGG*

Fra : Anette

Dato : 24-02-07 13:52

Leyna wrote:

> Er der slet ingen af dien hunde der er glade for mad? *GGG*

Joow en lille smule. Man kan da altid vække deres mad-interesse ved .feks at
nærme sig køkkenet )

Anette
www.philana.dk

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-07 10:48

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> [...]
> Dagmar, Mad, alle mennesker, Mad, løbe om kap med Philana, Mad
> Andys NOT hot liste: Alle andre hunde, at blive børstet, grøntsager,

Hej Anette!!

Philana husker jeg skam! Som en ordentlig tot hår
Men hvis jeg skal være helt ærlig, så anede jeg slet ikke at du havde andre
hunde! Har du haft det hele tiden??
Skønt at lave en "Hot or Not"-liste

Hilsen C.

Fra : Anette

Dato : 26-02-07 23:00

M&M wrote:
> [...]
> Men hvis jeg skal være helt ærlig, så anede jeg slet ikke at du havde
> andre hunde! Har du haft det hele tiden??

Næh, jeg havde nok kun Philana, sidst du var med her.
De to andre er sådan bare kommet dryssende
De manglede et sted at bo og vi havde så lige plads, henholdvis august 05 og
juli 06

Hot or not liste - er faktisk sjovt at lave, sikke mange ting man kommer i
tanke om efter man har klikket på send

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Leyna

Dato : 27-02-07 01:10

On Mon, 26 Feb 2007 23:00:02 +0100, "Anette" <abc@def.es> wrote:

>Hot or not liste - er faktisk sjovt at lave, sikke mange ting man kommer i
>tanke om efter man har klikket på send

Sad lige og tænkte på hvad der mon skulle på Vaks' liste..

HOT - Motion, kødben, motion, trækkeleg, motion, hente ting til
mor/far, vand/sne, motion, vælte sig i mudder, motion, svømme i havet,
motion, køre i bil, damehunde og så motion.

NOT - Gå i snor, komme i bad.

Hans

HOT - Kæleture, mad, ligge i sofaen, grave huller, mad, ligge i arm,
mad, gæster (der gider kæle), mad, ligge i sengen og så mad.

NOT - Gå i snor, hvalpe (specielt Oy), komme i bad, få klippet negle.

Oy

HOT - Mad, leg (med Vaks, andre hvalpe eller mennesker), gåture, ligge
lige op ad et menneske eller Vaks/Hans, ligge i arm i sengen, mad,
søg, gæster (der gider kæle/lege), æde gulvtæpper (SUK) og så mad.

NOT - At blive hentet hos naboen når man leger med mor og søskende,
store biler, fremmede mennesker når man ikke er på hjemmebane, at få
mad sidst.

Hehe... egentlig temmelig forskellige hunde jeg har, nu jeg får
skrevet det ned.

Fra : jytte

Dato : 24-02-07 11:06

On 23 Feb., 16:02, "M&M" <milla snabela jyde punktum dk> wrote:
> [...]
> huserer her mere...

> Men hvem er i andre, og hvem er hundene?

Hej med dig
Jeg har selvfølgelig den skønneste hund af dem alle En dejlig 3
årig border collie, som hedder Mollie. Mollies hotliste er: Nusseture,
børnenes sækkestole - er der måske nogle steder man ligger bedre, når
man nu ikke må være i sengen , lege i sneen - som der godt kunne
være lidt mere af her, jagte naboernes katte. flænse bamser, gø af
posten, MAD, holde øje med kaninen, få børnene til at gemme hundkiks,
ligge foran brændeovnen. Dyrlægen - han har nogle fantastisk gode
guffere,og hvis man stirrer nok på æsken og gir et lille vuf, så
tryller han flere guffer frem den venlige mand. At jagte bølger ved
stranden er også skønt. Hmm, der er sikkert flere ting, som jeg ikke
lige kan komme i tanke om nu.
Not hot er: Store fremmede mænd - de er altså meget farlige , bad -
det er væmmeligt og bestemt ikke noget for Mollie. Køer og heste - de
må være farlige med de der store øjne og nysgerrig muler, og så ser vi
dem heller ikke så tit.

Udover Mollie består husstanden af mig og min mand, vores 3 børn,
kanin, marsvin, nymfeparakit, et par undulater, et par dværgvagtler,
diverse fisk og indimellem lopper

Jytte M

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-07 10:53

"jytte" <mollie-mor@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Udover Mollie består husstanden af mig og min mand, vores 3 børn,
kanin, marsvin, nymfeparakit, et par undulater, et par dværgvagtler,

Hej Jytte!
Nu skal jeg lige være med igen her.. Har du ikke haft Collier engang? Ellers
husker jeg meget forkert...
Mollie lyder ligepræcis som en hunni skal Lidt ligesom min nemlig
Går du til noget "hyrdning" med hende?

Hilsen Camilla

Fra : JB

Dato : 26-02-07 11:07

Jytte M

> [...]
> Ellers husker jeg meget forkert...
> Mollie lyder ligepræcis som en hunni skal Lidt ligesom min nemlig

Hej Camilla.

Det er nok mig, du tænker på. Jeg har to collier og to dværgpinschere. Jeg
barfer også.

Jeg har været med her i flere år, men jeg skriver ikke så tit.

Hilsen
Jytte

Undskyld jeg kom til at sende til dig privat

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-07 11:16

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hilsen
> Jytte
>
> Undskyld jeg kom til at sende til dig privat

Hej!

Ja det er dig jeg tænker på! Selvom du ikke skriver så tit har du alligevel
gjort dig bemærket

Hilsen C

Fra : C.H

Dato : 24-02-07 12:56

> [...]
> huserer her mere...
> Joeh.. Altså Jens er vel ikke så forandret
> Men hvem er i andre, og hvem er hundene?

Jamen hej Camilla!

Jeg skal da gerne præsentere mig. Jeg hedder Connie og har min lille vaps
Cassius som er en schæfer-lømmel på godt et halvt år...
Han er joooo - vældig irriterende lige for tiden, men det ligger vidst til
alderen

Connie

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 24-02-07 13:14

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "M&M" <milla snabela jyde punktum dk> skrev i en meddelelse

hej Camilla

jeg læser mest med fra sidelinien.

Jeg har en gul lab.tæve Sally på snart 5 år og en sort lab.hvalp på 8 uger
Sia, som jeg skulle have hentet på Sjælland i går, men på grund af vejret
sker det nok først på mandag.

Venlig hilsen Anelise

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-07 10:56

KLIP

> [...]
> Sia, som jeg skulle have hentet på Sjælland i går, men på grund af vejret

Hej Anelise!

Velkommen til i mellemtiden, og tillykke med lille Sia!!
Kan regne ud du ikke er fra sjælland så. Godt! hvor er du så fra? og er der
billeder på vej?

Hilsen C

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 27-02-07 00:12

> [...]
>
> Velkommen til i mellemtiden, og tillykke med lille Sia!!
> Kan regne ud du ikke er fra sjælland så. Godt! hvor er du så fra? og er

Hej igen Camilla

jeg er faktisk fra Sjælland (Holbækområdet), men flyttede for 2½ år siden
til Langeland.

Jeg kan ikke finde ud af at lægge billeder i binaer, men du kan se mine dyr
her:

http://picasaweb.google.dk/Nilleslyst

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-07 10:54

KLIP

> [...]
> Cassius som er en schæfer-lømmel på godt et halvt år...
> Han er joooo - vældig irriterende lige for tiden, men det ligger vidst til

Velkommen Connie

Hvor i landet?

Hilsen C.

Fra : C.H

Dato : 26-02-07 11:13

> KLIP

> Velkommen Connie

Ja tak da - og velkommen tilbage til dig

> Hvor i landet?

Vi nyder livet i det sydfynske Ø-hav.... Herligt sted.

Jeg har ikke været så flink til at fortælle om vores lille lømmel, men du er
velkommen til at kigger herind:

http://cassius-the-dog.blogspot.com

Så kan du se, hvordan Cassius' hundeliv forløber sig

Connie

Fra : jytte

Dato : 26-02-07 13:34

On 26 Feb., 10:53, "M&M" <milla snabela jyde punktum dk> wrote:

> Hej Jytte!
> Nu skal jeg lige være med igen her.. Har du ikke haft Collier engang? Ellers
> husker jeg meget forkert...

Nej, det er den anden Jytte. Det er derfor jeg skriver Jytte M

> Mollie lyder ligepræcis som en hunni skal Lidt ligesom min nemlig
> Går du til noget "hyrdning" med hende?

Nej ingen hyrdning her eller anden hundesport for den sags skyld.
Mollie er ren familiehund. Dog har hun mange små opgaver her i huset.
Og før jeg får andre border collie ejere på nakken, for kun at have
hende som familiehund, vil jeg lige fortælle at hun er den 3. border
collie jeg har som familiehund, og det har aldrig givet os nogen
problemer.

Jytte M

Fra : BettinaP

Dato : 28-02-07 10:44

> [...]
> huserer her mere...
> Joeh.. Altså Jens er vel ikke så forandret
> Men hvem er i andre, og hvem er hundene?

har godt nok lige været væk et par uger ga travlhed, men jeg giver da et
besyv med indimellem

er den heldige ejere af Mocka (Ridgeback tæve på 6 år) og Thea (Dobemann
blanding på ca 2 år der kom til os i sommers)

p.t. handler mine indlæg vist mest om Theas gode og dårlige vaner. Det er
ikke helt nemt at overtage en dejlig vaps der er vant til at løbe frit rundt
og gøre lige hvad det passe hende.
For tiden er jeg gået intensivt igang med et ny test for at få hende til at
holde op med at trække så forbandet meget i snoren når vi er ude på vores
daglige gåture.
Har godt nok kun været igang et par dage, men med stor succes indtil videre
(har reb og bolde og andre sjove ting med i lommerne, så mor bliver sjovere
end resten af verden.)

BettinaP