Nogen der kender Linux XP?
Fra : Pindsvinet

Dato : 24-02-07 18:35

Er der nogen der har stiftet bekendtskab med Linux XP ?

Skal feks det købes?
Virker det?

mvh
stampe

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 24-02-07 18:50

Pindsvinet skrev:
> Er der nogen der har stiftet bekendtskab med Linux XP ?
>
> Skal feks det købes?
> Virker det?

jeg kender den ikke, men kiggede lige på deres site. Som jeg ser det er
det en tilpasset RedHat linux. De kan logisk nok ikke tage penge for den
del der er under GPL licens, og det ser ud som om den kan downloades
uden at man behøver at betale.

Men jeg vil nu anbefale at bruge ubuntu, da der er god dokumentation og
bruger forummer til den, og hardware understøttelse til det meste.

/Andreas

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 24-02-07 19:37

On Sat, 24 Feb 2007 18:49:46 +0100, Andreas wrote:

> De kan logisk nok ikke tage penge for den del der er under GPL
> licens,

Det kan de nu sagtens.

De kan bare ikke forhindre dig i at dele den frie software med andre
derefter; de skal leve op til de "fire friheder".

Læs mere her:

<http://www.gnu.org/philosophy/selling.html>
<http://www.gnu.org/philosophy/free-sw.html>

Mvh.

--
"My internal clock is on Tokyo time." Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Kent Friis

Dato : 24-02-07 20:00

Den Sat, 24 Feb 2007 19:37:19 +0100 skrev Adam Sjøgren:

> Det kan de nu sagtens.

Det var jeg også lige ved at skrive, indtil jeg så at der der stod
"kan", og ikke "må".

Ligesom man gerne må forlange en million for sin gammel gennemrustne
2CV, men man KAN ikke få en million for den.

Mvh
Kent