On Sat, 24 Feb 2007 10:44:40 +0100, "Jacob [5260 Odense S]"
<jacob5260@gmail.com> wrote:
>vagn wrote:
>
>Du kan læse om fejl 10 her:
>
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;q125174
>
>Efter alt at dømme er løsningen simpel.
>Geninstaller driveren.
>
>> jeg kan huske at det lokale PC-firmas tekniker (som ved sidste
>> lyd-svigt klarede problemerne) sagde at han havde måttet lede temmelig
>> meget før han fandt driver(e)
>
>Han skal jo retfærdiggøre sin løn.
>Ville du betale ham 500 kr pr påbegyndt time, hvis han fortæller at det
>tog 3 minutter?
jeg ville jo nok prøve at forhandle om prisen, men han havde faktisk
PC'en et døgns tid hvis jeg husker ret - og prisen var så vidt huskes
omkring 350-400 kr - fandt det rimeligt nok.
>
>Gå til producenten af dit bundkorts hjemmeside.
>Du finder driveren i downloadsektionen.
>
>Hvis du ikke ved hvem der har produceret dit bundkort, så kan du åbne
>kabinettet og kigge på det.
>Producent og model er som regel trykt på bundkortet.
>
>Hvis det er en Compaq, IBM, HP eller lignende, så søg Google efter
>modelnummeret (eller den repsktive producents hjemmeside).
>
>Hvis du ikke vil åbne computeren og ikke kender producenten, så kan du
>downloade Everest, den kan fortælle dig det.
>Det findes selvfølgelig under punktet "motherboard". Modelnavnet står
>øverst.
>
>
http://files3.majorgeeks.com/files/d093e56ef752adba41e5eaf26d1960a7/systeminfo/everesthome220.exe
>Det er et direkte downloadlink til Everest.
tak for gode råd,- jeg foretrækker 'Belarc Advisor' for 'Everest',-
jeg synes Belarc giver bedre/flere oplysninger.
jeg har endnu ikke fundet den rigtige driver - har dog ikke opgivet
endnu - bliver måske nødt til at køre PC'en til tekniker i nabobyen.
hilsen,
Vagn