MS Windows
briani 27239
2 Vista funktioner i XP?
Fra : Sven

Dato : 23-02-07 14:22

Hej.
jeg har 1 PC med dualboot XP Pro og med Vista RC2. Der er 2 ting fra Vista
jeg meget gerne ville have på XP-installationen også (den kan ikke køre ren
Vista endnu pga mang. drivere), nemlig Sleep-funktionen fra Vista (PC'en
bruger 169w i StandBy i XP, mens den kun bruger 18w i Vista's Sleep-mode).
Den anden er Vista's firewall, som jeg synes er meget bedre end den i XP, da
Vista's er 2 vejs. Firewallen kan jeg dog få ved at bruge en 3. part, men
Sleep-funktionen ved jeg ikke hvordan jeg skal få til at virke i XP. I.flg.
PCworld.dk er det jo blevet meget populært at få al øjeguffet fra Vista ind
i XP, så hvorfor ikke også nogle af de mere praktiske funktioner?
http://www.pcworld.dk/art/8459?a=block&i=17

Sven

Fra : Mysterius Fog

Dato : 23-02-07 14:39

Hvis den bruger 169 watt i stand-by så er det jo kun skærmen den har slukket
/ blanket.
Check lige din opsætning i XP's power management.

Fra : Sven

Dato : 23-02-07 20:42

> Hvis den bruger 169 watt i stand-by så er det jo kun skærmen den har
> slukket
> / blanket.
> Check lige din opsætning i XP's power management.

jeg kan altså ikke få den længere ned. Alle 4 HD'ere er stoppet, CPU'en
kører med cool'n'quiet, strømstyring er indstillet til "minimal" (ellers
virker cool'n'quiet ikke). Når den (som lige nu) bare står og laver
ingenting bortset fra denne indtastning, så bruger den 192w, og når jeg
gamer peeker den på 390w.

¨System:
AMD 4800+ X2 2,4Ghz @ 2.55Ghz
BFG Geforce 8800GTS 320MB
2x1 Gb ram Kingston
2x250 Gb samsung Spinpoint samt 2x200Gb Maxtor i RAID 0
X-Fi lydkort
ASUS A8N32-SLI DeLuxe
Targan PSU

Forbruget er målt på selve PC'en og ikke det samlede system
(højttalere,skærm mv)

Det nye 8800GTS kort kan ikke sænke hastigheden, og dermed strømforbruget, i
2D som tidligere Geforce kort kan, desværre.

Sven

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-02-07 14:46

Den 23-02-07 14.21 skrev Sven følgende:

> Den anden er Vista's firewall, som jeg synes er meget bedre end den i XP, da
> Vista's er 2 vejs.

Det skal du vist ikke lægge så meget i:
http://www.pcworld.com/article/id,128834-c,vistalonghorn/article.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Økonom Steffen Møller giver et bud på, hvordan internettet vil påvirke

Fra : Sven

Dato : 23-02-07 20:33

> Det skal du vist ikke lægge så meget i:
> http://www.pcworld.com/article/id,128834-c,vistalonghorn/article.html

Nej, det har du da ret i, så jeg beholder min Outpost, og nøjes så med at
efterspørge Sleep-funktionen. Tak for linket.

Sven

Fra : Jacob [5260 Odense S~

Dato : 24-02-07 11:00

Sven wrote:

> [...]
> ikke køre ren Vista endnu pga mang. drivere), nemlig Sleep-funktionen
> fra Vista (PC'en bruger 169w i StandBy i XP, mens den kun bruger 18w

Hvor meget bruger den hvis du vælger "hibernate/dvale" i stedet for
standby?

Sleep i Vista, erstatter standby i XP.
Det er ikke umuligt at de har opgraderet den til bedre ydelse.

--
mvh Jacob [5260 Odense S]
Mailadressen er god nok som den er.

Fra : Sven

Dato : 24-02-07 16:18

> Hvor meget bruger den hvis du vælger "hibernate/dvale" i stedet for
> standby?

Så bruger den 18w som i "sleep" i Vista, men Hibernation (dvale) tager
væsentligt længere tid både at tilgå og at "vågne" fra. Sleep i Vista er
mindst lige så hurtig som StandBy er i Vista. Gå i Sleep ca 4 sekunder. Vågn
fra Sleep ca 2 sekunder. På disse 2 sekunder, kan min PC ikke engang nå at
gennemføre POST, som den jo skal ved hibernation.

> Det er ikke umuligt at de har opgraderet den til bedre ydelse.
Netop. Derfor ville jeg gerne have denne opgraderede ydelse over i XP

Sven