NAS med ntfs eller > 4GB support
Fra : Sune Storgaard

Dato : 23-02-07 15:09

Er på jagt efter en "billig" NAS som kan håndtere filer større end 4GB
,FAT32 er derfor ikke interessant.
Native NTFS foretrækkes, i tilfælde af at disken skal sluttes direkte til en
windows maskine, men ellers er alternativet vel ext2/3, og så tilføje det
til windows på den pågældende maskine.

Skal kunne håndtere 3.5" 320GB diske (s-ata foretrækkes), gerne mere.

Skal køre over et almindeligt ethernet windows netværk, er dog ok hvis det
"kun" har FTP server.

Der findes mange billige til 5-600 som egenligt er fine nok til formålet,
bortset fra at de fleste tilsydenladende kun har fat32.

Nogen forslag ?

Bemærk xpost til dk.edb.hardware.drev & dk.edb.netvaerk
--
It's what happens when Alex Trebek has a picture of a giraffe
in his ass during an earthquake ! [The Tourettes guy]

Fra : mcloud

Dato : 23-02-07 18:34

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.invaliDK> skrev i en meddelelse

> Er på jagt efter en "billig" NAS som kan håndtere filer større end 4GB

Hej Sune
Jeg har lige købt denne ,måske den dækker dit behov:

http://www.dlink.dk/?go=jN7uAYLx/oIJaWVUDLYZU93ygJVYKuJXStvhLPG3yV3oV413g6ltbNlwaaRp+X19Vnq1zitUvt1LVILi0KflKF8VsOvQboOzHde9

Den er købt her:
https://www.databutikken.com/dk/Default.aspx

mvh
mcloud

Fra : Harald

Dato : 23-02-07 18:40

"mcloud" <kim@kiras.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hej Sune
> Jeg har lige købt denne ,måske den dækker dit behov:

Til 1576,- +diske kan man (hvis man kan) bygge sin egen lille NAS der kan
lige det man har brug for. Jeg går ud fra at der også er en del der gør det
for jeg kan ikke lige se nogle ulemper ved det?

/H

Fra : Esben

Dato : 23-02-07 19:05

"Harald" <nomail@noname.dk> skrev i en meddelelse

> Til 1576,- +diske kan man (hvis man kan) bygge sin egen lille NAS der kan
> lige det man har brug for. Jeg går ud fra at der også er en del der gør
> det for jeg kan ikke lige se nogle ulemper ved det?

Sikkert, men der er da også mange der kan se fordelen i en turnkey løsning.

--
Esben

Fra : Sune Storgaard

Dato : 23-02-07 19:28

Esben skrev:

> "Harald" <nomail@noname.dk> skrev i en meddelelse

> Sikkert, men der er da også mange der kan se fordelen i en turnkey
> løsning.

I det aktuelle tilfælde er en færdig løsning at foretrække, selvom man da
ganske rigtigt nemt for de penge kan stable en lille linux server på benene.

Den DNS323 som mcloud foreslog (tak!) benytter sig af ext2 eller 3
(valgfrit), så den er fin til formålet. Prisen er måske lidt.. en del
pebret, cirka dobbelt så meget som andre NAS'er med de featuers, bortset
lige fra ext2/3 supporten. Findes der nogle billigere ville det ikke være
tosset, omend den DNS323 er fin til formålet.

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 24-02-07 11:16

> [...]
> lige det man har brug for. Jeg går ud fra at der også er en del der gør
> det for jeg kan ikke lige se nogle ulemper ved det?

Strømforbruget til at starte med....

Fra : Kasper

Dato : 24-02-07 11:40

> Til 1576,- +diske kan man (hvis man kan) bygge sin egen lille NAS der kan
> lige det man har brug for. Jeg går ud fra at der også er en del der gør
> det for jeg kan ikke lige se nogle ulemper ved det?

Til den pris vil det vidst være på sin ret at nævne synology evt. DS-106E

Kasper

Fra : Kim M Jørgensen

Dato : 28-02-07 07:58

Da ville jeg nok anbefale denne her

Dem køre vi ihverfald med i firmaet og ahr også lige bestilt en til der
hjemme.
Det skulle ligge blandt dem der har den største overførsels hastighed.

Den findes også i en 320 GB udgave til små 1800 kr

Fra : Michael Tinding

Dato : 28-02-07 11:41

Hej Sune

Der er vist kun Linksys NSLU 2 der opfylder dette kriterie. >Den koster ca
800 kr, så billigere bliver det næppe. Desuden er det uden sammenligning den
NAS der har det største community.