vejr Station
Fra : pet

Dato : 24-02-07 21:21

Jeg har en vejr station WS-2305 som gemmer en fil på hd.disken med data.
Der er et program med til at uploade til hjemmeside men det generere en jpg
fil, og jeg ønsker de rå data da jeg gerne vil have dem i en database mysql
og evt vist med php hvordant griber man sådan en opgave an ? (opload og
sql-php)

her er det vejr stationen gemmer på pcen, der er ikke en ude føler på så
ingen data fra extern givere

på forhand tak poul erik.

[header]
programm_name = "heavy weather"
programm_version = "Ver. 2.0 beta release"
file_name = "currdat.lst"
file_format_version = "ver. 1.0"

[time]
start = 3381331825
start_date_string = "Sat Feb 24 19:50:25 2007"
last_actualisation = 3381336459
last_actualisation_date_string = "Sat Feb 24 21:07:39 2007"
next_actualisation = 3381336519
next_actualisation_date_string = "Sat Feb 24 21:08:39 2007"

[weather_picture]
comment = "-1=not valid, 0=rain, 1=cloud, 2=sun"
number = 1

[weather_tendency]
comment_1 = "-1=not valid, 0=no change of air pressure"
comment_2 = " 1=air pressure rising, 2=air pressure falling"
number = 0

[indoor_temperature]
deg_C = "24.2"
deg_F = "75.5"

[outdoor_temperature]
deg_C = "---"
deg_F = "---"

[indoor_humidity]
percent = "36"

[outdoor_humidity]
percent = "---"

[dewpoint]
deg_C = "---"
deg_F = "---"

[windchill]
deg_C = "---"
deg_F = "---"

[wind_speed]
mps = "---"
kmh = "---"
mph = "---"
knt = "---"
bft = "--"

[wind_direction]
deg = "---.-"
name = "---"

[rain_total]
mm = "15.0"
inch = "0.59"

[rain_24h]
mm = "0.0"
inch = "0.00"

[rain_1h]
mm = "0.0"
inch = "0.00"

[pressure_absolute]
hpa = "999.2"
inHg = "29.50"

[pressure_relative]
hpa = "1005.3"
inHg = "29.68"

[storm_alarm]
comment = "-1=not valid, 0=storm alarm not activ, 1=storm alarm activ"
number = 0

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 24-02-07 21:42

On Sat, 24 Feb 2007 21:21:21 +0100, "pet" <pet@vmgd.dk> wrote:

> [...]
>sql-php)
>
>her er det vejr stationen gemmer på pcen, der er ikke en ude føler på så

Du kan evt. bruge Open2300-programmet. Et af delprogrammerne i den pakke
kan uploade direkte til en mysql-database. Find det her:
<http://www.lavrsen.dk/twiki/bin/view/Open2300/WebHome>

Hvis det skal være en php-løsning kan parse_ini_file() nok bruges til
noget i forbindelse med de data dit nuværende program kommer med.

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Kim Schulz

Dato : 27-02-07 23:39

"pet" <pet@vmgd.dk> wrote:

> [...]
> en opgave an ? (opload og sql-php)
>
> her er det vejr stationen gemmer på pcen, der er ikke en ude føler på

Ved godt det ikke svarer på dit spørgsmål, men ville lige høre om du
(eller andre) ved hvor man kan købe disse vejrstationer billigt -
primært vind,regn,fugtighedsmålere.

--
Kim Schulz | Private : http://www.schulz.dk
Kim@schulz.dk | Business: http://www.devteam.dk

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 28-02-07 07:22

On Tue, 27 Feb 2007 23:39:14 +0100, Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote:

>Ved godt det ikke svarer på dit spørgsmål, men ville lige høre om du
>(eller andre) ved hvor man kan købe disse vejrstationer billigt -
>primært vind,regn,fugtighedsmålere.

Bilka har dem nogle gange til omkring 1000 kr, incl kabler og software
til pc.
Min har dog givet flere grå hår end brugbare data.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Henrik Hansen

Dato : 28-02-07 12:15

"pet" <pet@vmgd.dk> writes:

> [...]
> og evt vist med php hvordant griber man sådan en opgave an ? (opload og

Den fil ligner et format parse_ini_file() kan klare, den kan let smide
alle de data ind i et array.

se mere på http://dk2.php.net/parse_ini_file

Visingen er så bare parse det array igennem.

--
Henrik Hansen