problemer med includering af php-side
Fra : Jacob Ask

Dato : 23-02-07 21:31

Jeg har en side, hvor jeg på fosiden skal vise en rækker begivenheder
fra en kalender. Til dette formål har jeg en getevets.php som bliver
hentet med require. Problemet er at det af en eller anden årsag fra
idag ikke bliver vist. kalder jeg getevents.php direkte får jeg det
ønskede output, men når den er inkluderet på forsiden får jeg det
ikke.

Siden hedder http://www.aarhushavkajakklub.dk og getevents kan findes
http://www.aarhushavkajakklub.dk/php/kalender/getevents.php

Hvad kan der være galt.

Jeg har oplevet noget lignende på en anden side. Hvis scriptet blev
hentet med enten include eller require virkede det ikke, en hvis det
bare blev skrevet ind i filen virkede det fint - den forstår jeg ikke
helt...

Mvh
Jacob Ask

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 23-02-07 23:31

On 23 Feb 2007 12:31:27 -0800, "Jacob Ask" <jacobask@gmail.com> wrote:

> [...]
>hentet med enten include eller require virkede det ikke, en hvis det
>bare blev skrevet ind i filen virkede det fint - den forstår jeg ikke

Jeg kan se at koden stopper helt, det sted hvor arrangementerne skulle
være. Er du sikker på at du har stavet rigtigt i include funktionen? -
Du må gerne komme med de omkringliggende linier kode til der hvor du
inkluderer filen, så er det nemmere at hjælpe.

--
Med venlig hilsen,
Martin Mouritzen.

Fra : Jacob Ask

Dato : 24-02-07 07:55

On Feb 23, 11:31 pm, Martin Mouritzen <mar...@siteloom.dk> wrote:
> [...]
> Du må gerne komme med de omkringliggende linier kode til der hvor du
> inkluderer filen, så er det nemmere at hjælpe.

Ja koden stopper, hvilket tyder på en fejl i require (som så vidst jeg
har læst stopper indlæsningen.

De omkringliggende linier kommer her:

<?php
require("php/kalender/getevents.php");
?>

Mvh
Jacob Ask

Fra : Leonard

Dato : 25-02-07 11:28

"Jacob Ask" <jacobask@gmail.com> wrote:

><?php
>require("php/kalender/getevents.php");
>?>

Umiddelbart ser det rigtigt ud, men har du defineret en include_path
et sted?
Hvad fortæller phpinfo(); om den?
Står der noget i din .htaccess?

--
Leonard
http:/leonard.dk/hjemmeside/

Min nye hobby: http://oy-blu.dk/

Fra : Jacob Ask

Dato : 25-02-07 12:56

On Feb 25, 11:27 am, Leonard <piper...@gmail.invalid> wrote:
> Umiddelbart ser det rigtigt ud, men har du defineret en include_path
> [...]

Det er det der undrer mig. Det har virket som det skulle indtil for
omkring en uge siden, uden at jeg har ændret noget i mellemtiden. Vil
lige få tjecket omkring phpinfo() og .htacces (kan desværre ikke blive
før i morgen, da jeg ikke har alle filer liggende her lige pt).

Jeg har oplevet noget lignenede tidligere, hvor jeg i en php fil havde
nogle databasekald, den enkelte fil virkede som den skulle (også et
kopi af denne i det bibliotek hvor den blev inkluderet til), men ikke
virkede hvis den blev inkluderet. Det mærkelige er så, hvis jeg bare
copy/pastede koden ind istedet for at bruge require() eller include()
så virkede det som det skulle - meget mærkeligt....

Mvh
Jacob Ask

Fra : Leonard

Dato : 25-02-07 13:30

"Jacob Ask" <jacobask@gmail.com> wrote:

>Jeg har oplevet noget lignenede tidligere, hvor jeg i en php fil havde

Det lyder som om du vil have stor gavn af at afprøve dine sider på en
server, der giver dig alle errors og warnings. Det gør et typisk
webhotel ikke af sikkerhedshensyn. Det er meget svært at rette fejl,
når man ikke ved hvad fejlen er.

--
Leonard
http:/leonard.dk/hjemmeside/

Min nye hobby: http://oy-blu.dk/

Fra : Jacob Ask

Dato : 25-02-07 13:38

On Feb 25, 1:29 pm, Leonard <piper...@gmail.invalid> wrote:

> [...]
> server, der giver dig alle errors og warnings. Det gør et typisk
> webhotel ikke af sikkerhedshensyn. Det er meget svært at rette fejl,

Det er helt klart et af mine problemer, alm php kan jeg godt få
tjecket på min localhost, men det begynder at blive et problem da jeg
ikke har noget lokal sql-server (det kunne self være at jeg skulle
sætte det op).

Mvh
Jacob Ask

Fra : Jacob Ask

Dato : 26-02-07 07:47

On Feb 23, 9:31 pm, "Jacob Ask" <jacob...@gmail.com> wrote:
> [...]
> hentet med enten include eller require virkede det ikke, en hvis det
> bare blev skrevet ind i filen virkede det fint - den forstår jeg ikke

Nu er problemet løst, men hvorfor det ikke virkede er mig stadigt en
gåde.

Løsningen var at udskifte

require("/php/kalender/getevents.php");

med

require 'http://www.aarhushavkajakklub.dk/php/kalender/getevents.php';

Det må have være en opdatering af serveren der pludseligt gav en
fejl....

Mvh
Jacob Ask