Brugbart "Tilmeld"/"Frameld"-script ifm. n~
Fra : blaahund1970

Dato : 23-02-07 16:01

Jeg har søgt diverse steder på nettet men kan ikke finde et klar-til-
brug-script som jeg kan lægge direkte ind på min webside ifm. at
besøgende skal kunne enten framelde/tilmelde sig nyhedsbrev via valg
af to submit-knapper.
Jeg har ikke den store indsigt i php, så der bør være et minimum af
tilretning af felter, tekster m.m.
Det skal ikke være databasestyret - jeg er udelukkende interesseret i
at modtage en mail med enten tilmeld eller frameld.
pft. Søren

Fra : Gearløs

Dato : 25-02-07 17:28

Hej Søren

Her hvad jeg tror du skal bruge:

<?
// Insæt din mailadresse herunder

$modtager = "din@mailadresse.dk";

//*********************

if (isset($_POST['submit']))
{

if (!ereg("^.+@.+\..+$", $_POST['email'])) {
echo "-E-mail adressen mangler eller er ugyldig.<br><br><a
href='javascript: history.go(-1)' title='Klik her for at komme
tilbage'>Pr&oslash;v igen</a><br>";
} else {

$headers="From: <".$_POST['email'].">";

$subject = "Tilmelding til nyhedsbrev";

$msg = "Undertegnede vil gerne ".$_POST['submit']."e sig
nydhedsbrevet:\n\n";
$msg .= $_POST['email'];

if (@mail($modtager, $subject, $msg, $headers))
{
echo "Tak, du vil blive ".$_POST['submit']."t nyhedesbrevet med denne
e-mail adresse: <b>".$_POST['email']."</b>";
}
else
{
echo "Der opstod en fejl!<br><br><a href='javascript: history.go(-1)'
title='Klik her for at komme tilbage'>Pr&oslash;v igen</a><br>";
}

}} else {

?>
<form method="post" action="<? echo $PHP_SELF ?>">

E-mailadresse: <input type="text" name="email" size="29" /><br />
<input type="submit" name="submit" value="tilmeld"> <input type="submit"
name="submit" value="frameld">
</form>
<?
}
?>

Håber det virker som ønsket

Venligst,
-Mathias

Fra : Christian Jørgensen

Dato : 23-03-07 18:27

blaahund1970 wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
> Det skal ikke være databasestyret - jeg er udelukkende interesseret i
> at modtage en mail med enten tilmeld eller frameld.

Prøv:
www.websup.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne