Tele2 og Nyhedsgrupper
Fra : MJU

Dato : 24-02-07 12:05

Har kigget rundt på tele2 hjemmeside, for at se om de har nyhedsgrupper.
Men jeg kan ikke finde noget om det.

Så nu vil jeg høre om der er nogle her som kan fortælle om de har
nyhedsgrupper?
Findes der evt en liste over hvilken nyhedsgrupper de har?

Fra : Henrik Hansen

Dato : 24-02-07 12:51

"MJU" <news@duerher.dk> writes:

> [...]
> nyhedsgrupper?
> Findes der evt en liste over hvilken nyhedsgrupper de har?

news.tele2.dk er deres news server. Dit news program kan sikkert hente
en liste for dig når du indtaster den server.

--
Henrik Hansen

Fra : MJU

Dato : 24-02-07 16:22

"Henrik Hansen" <spam@fsck.dk> skrev i en meddelelse

> news.tele2.dk er deres news server. Dit news program kan sikkert hente
> en liste for dig når du indtaster den server.
>
> --
> Henrik Hansen

Tak. Men jeg er ikke Tele2 kunde endnu.
Men har tænkt på og blive det. Og kunne godt tænke mig og vide hvilken
grupper man kan hente ved dem.

Fra : Peter

Dato : 25-02-07 12:56

"MJU" <news@duerher.dk> skrev i en meddelelse

> Tak. Men jeg er ikke Tele2 kunde endnu.
> Men har tænkt på og blive det. Og kunne godt tænke mig og vide hvilken
> grupper man kan hente ved dem.

Du er en modig mand, eller også mangler du bare spænding i hverdagen, du ved
når brevene, med trusler om inkasso, for noget du ikke har modtager,
begynder et vrimle ind af brevsprækken.
Teleselskaber minder meget om mafioso virksomheder.
Tele 2 har førstepladsen, men Cybercity haler ind på dem.

Peter

Fra : MN

Dato : 25-02-07 13:14

"Peter" <doc_069@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> Teleselskaber minder meget om mafioso virksomheder.
> Tele 2 har førstepladsen, men Cybercity haler ind på dem.

TDC, Tele2, CC.....
Ingen forskel på dem.

Mogens

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-02-07 13:48

MN skriver:

> TDC, Tele2, CC.....
> Ingen forskel på dem.

Ja, nemlig ja......

http://www.teleanke.dk/t2w_352.asp

4.4 Teleudbydernes andel i internet-sager

2005
INTERNET   Antal sager   %   Selskabernes markedsandel
Cybercity      10   8,9%   5,9%
TDC         44   39,3%   57,5%
Tele2 1)      46   41,1%   12,2%
Telia 2)      6   5,4%   12,4%

Øvrige
DLG         1   0,9%   0,4%
Jay.net         1   0,9%   0,2%
Telefin         1   0,9%   0,0%
Næsby Antennelaug    1   0,9%   -
Diverse         0   0,0%   11,4%
Hovedtotal      112   100%   100%

1)Omfatter også klager over det tidligere Tiscali.
2)Omfatter også klager over det tidligere Orange.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 25-02-07 13:55

> 4.4 Teleudbydernes andel i internet-sager

Så vi kan altså konkludere at Jay.net m.fl. er de værste skurke, idet de
som de eneste har en klageandel på mere end 4 gange deres markedsandel?

Statistik er taknemmeligt...

--
Michael

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-02-07 14:40

Michael Kjærsgård skriver:

> Så vi kan altså konkludere at Jay.net m.fl. er de værste skurke, idet de
> som de eneste har en klageandel på mere end 4 gange deres markedsandel?

Statisktisk set - ja, Telefin er faktisk værre, hvis du vil læse det på
den måde.

> Statistik er taknemmeligt...

Ja, hvis man ikke læser og forstår den.

Hvis man sidder på 12% af markedet og har 41% af klagerne, så..... men
det er jo ingen overraskelse, hvis man følger lidt med i medierne.

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 25-02-07 15:49

> Hvis man sidder på 12% af markedet og har 41% af klagerne, så.....

Du fik ikke min pointe før..?

Der er stadigvæk kun tale om 46 klager, og selv om det er 46 for mange,
så kan det jo have sine årsager...

Måske Tele2-kunder bare generelt brokker sig mere ifht. til TDC-kunder
der typisk har været kunder hos TDC i en menneskealder og måske derfor
er mere tolerante overfor fejl eller hvad ved jeg...

Jeg siger ikke Tele2 er ufejlbarlig - langt fra - guderne vil vide jeg
selv har haft mine ture med daværende Tiscali, men at konkludere på 46
klager på et år ud af en kundemasse på jeg ved ikke hvor mange tusinde,
det synes jeg måske ikke er helt rimeligt..

--
Michael

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-02-07 16:52

Michael Kjærsgård skriver:

> Du fik ikke min pointe før..?

Jo.

> Der er stadigvæk kun tale om 46 klager, og selv om det er 46 for mange,
> så kan det jo have sine årsager...

Det er kun 46 der har betalt de 150 kr det koster at klage til
teleankenævnet.

> Måske Tele2-kunder bare generelt brokker sig mere ifht. til TDC-kunder
> der typisk har været kunder hos TDC i en menneskealder og måske derfor
> er mere tolerante overfor fejl eller hvad ved jeg...

Eller, hvis man ser sig lidt omkring, alt Tele2 generalt laver mange
mærkelige ting ?

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 25-02-07 17:02

> Eller, hvis man ser sig lidt omkring, alt Tele2 generalt laver mange
> mærkelige ting ?

-og det gør TDC, Cybercity, Telia m.fl. ikke?

Bortset fra det er vi langt OT, hvis spørger havde ønsket folks mening
om Tele2 havde han nok spurgt..

Jeg kan desværre ikke selv med mit nuværende programe lave et print af
de tilgængelige grupper, men generelt kan du (OP) regne med at alle
tekstgrupper er der (eller i hvert fald bliver tilføjet på request), men
at binær ikke kan bruges til noget som sådan, dk.binaer.* føres dog,
mens udenlandske binære grupper er mangelfulde.

--
Michael

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-02-07 17:15

Michael Kjærsgård skriver:

> -og det gør TDC, Cybercity, Telia m.fl. ikke?

TDC nej, Telia, nej. CC var dygtige før i tiden, men de er nu ved at nå
ned på Tele2's niveau.

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 25-02-07 17:24

> TDC nej, Telia, nej

Så TDC og Telia er fejlfri?

Interessant, de har da alligevel næsten halvdelen af sagerne i din fine
statistik..

Mere konkret er det jo noget sludder, jeg har selv flere
førstehåndserfaringer med "mærkelige ting" fra TDC, at du måske ikke
har, well heldigt for dig - men igen er vi komplet OT i denne tråd...

--
Michael

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-02-07 17:57

Michael Kjærsgård skriver:

> Så TDC og Telia er fejlfri?

Nej

> Interessant, de har da alligevel næsten halvdelen af sagerne i din fine
> statistik..

Tjek i forhold til kundeantallet.

> Mere konkret er det jo noget sludder, jeg har selv flere
> førstehåndserfaringer med "mærkelige ting" fra TDC, at du måske ikke
> har, well heldigt for dig - men igen er vi komplet OT i denne tråd...

Prøv at kig dig lidt omkring. Hvem er oftest på tv osv på grund af
mærkelige sager ?
Eller mener du at de har fredet TDC ?

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 27-02-07 11:45

> Prøv at kig dig lidt omkring. Hvem er oftest på tv osv på grund af
> mærkelige sager ?
> Eller mener du at de har fredet TDC ?

Jeg ser ikke så meget fjernsyn, men har bemærket Cybercity har været i
vælten de sidste uger...

Selv har jeg de dårligste erfaringer med - som sagt hedengangne Tiscali
- er ikke TDC Privat kunde, men ved vi har haft et helvedes bøvl med dem
på arbejdet, se i øvrigt også
http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=12434

--
Michael

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-02-07 16:56

Michael Kjærsgård skriver:

> Selv har jeg de dårligste erfaringer med - som sagt hedengangne Tiscali
> - er ikke TDC Privat kunde, men ved vi har haft et helvedes bøvl med dem
> [...]

ROFL, hende med indlæg nummer 2 fatter da minus.....

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-07 19:22

"MJU" skrev i en meddelelse
> [...]
> nyhedsgrupper?
> Findes der evt en liste over hvilken nyhedsgrupper de har?

Tele2's nyhedsserver har flere end 53.000 nyhedsgrupper.

--
Mvh, Vagn.

Ved direkte mail - brug:
nyhedsgruppe (ved) oz6vg (punktum) dk