Danmark trækker alle tropper ud af Irak.
Fra : Allan Riise

Dato : 21-02-07 13:38

Det forlyder netop nu fra Statsministeriet, at Danmark vil trække alle sine
tropper ud, når det kontingent der er der nu, har fuldført deres 6 mdrs.
turnus.
I stedet skal der indsættes et helikopter kontingent og der skal bruges
flere ressourcer på den civile opbygning.

I stedet for de tropper der før var i Irak, så skal et større kontingent
overføres til Afghanistan.

Selv mener jeg at det er den rigtige vej at gå, at fjerne militæret fra Irak
og indsætte større hjælp til den civile opbygning, samtidigt som jeg også
mener at militæret kan gøre større nytte i Afghanistan sålænge det ikke sker
på samme måde som man så over TV2.

--
Allan Riise

Fra : Per Rønne

Dato : 21-02-07 14:08

Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:

> [...]
> mener at militæret kan gøre større nytte i Afghanistan sålænge det ikke sker

DR? »Den hemmelige Krig« som var stopfyldt af manipulationer?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Allan Riise

Dato : 21-02-07 14:16

"Per Rønne" wrote:

> DR? »Den hemmelige Krig« som var stopfyldt af manipulationer?

Nej, det var over TV2, et spin-off fra Station 2 hvor man var med en afd.
spejdere i felten i Hellman provinsen.

--
Allan Riise

Fra : Per Rønne

Dato : 21-02-07 14:54

Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:

> Nej, det var over TV2, et spin-off fra Station 2 hvor man var med en afd.
> spejdere i felten i Hellman provinsen.

Jeg tror ikke at jeg har set den.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 21-02-07 17:07

Allan Riise wrote:

> Nej, det var over TV2, et spin-off fra Station 2 hvor man var med en
> afd. spejdere i felten i Hellman provinsen.

Er det mon eet af Niels Brinchs "Rød Zone"-programmer, du således tænker på?

Anders Peter Johnsen

Fra : Allan Riise

Dato : 21-02-07 17:10

Anders Peter Johnsen wrote:

> Er det mon eet af Niels Brinchs "Rød Zone"-programmer, du således
> tænker på?

Yup, hvor man påbegyndte et angreb, uden at se hvor fjenden var, og derefter
bedte om fuld luftangreb fra UK side.

--
Allan Riise

Fra : Knud Larsen

Dato : 21-02-07 15:04

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote in message
> [...]
> også mener at militæret kan gøre større nytte i Afghanistan sålænge det
> ikke sker på samme måde som man så over TV2.

Der er jo bare den lille hage ved det, at man ikke kan opbygge noget som
helst, så længe man ikke engang kan køre ud med en entreprenørmaskine, eller
noget andet for den sags skyld, og det var jo faktisk derfor, vi var i
Irak, - selv om nogle af "jer" troede det var for at plaffe irakere ned, - i
en "krig" som vi elskede at være med i.

Fra : Allan Riise

Dato : 21-02-07 15:08

Knud Larsen wrote:
> [...]
> jo faktisk derfor, vi var i Irak, - selv om nogle af "jer" troede det
> var for at plaffe irakere ned, - i en "krig" som vi elskede at være

Det tror jeg stadig at en hel del debattører mener herinde, at det var fedt
at komme ned og slå Muslimer ihjel.

Men; når argumentationen på at trække tropperne ud er at der er fredeligt,
så kan man også hjælpe til med det civile arbejde, og optræne Irakere til at
bevare sikkerheden, eller?

--
Allan Riise

Fra : Per Rønne

Dato : 21-02-07 16:24

Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:

> Det tror jeg stadig at en hel del debattører mener herinde, at det var fedt
> at komme ned og slå Muslimer ihjel.

Hvem er dog så primitive?

> Men; når argumentationen på at trække tropperne ud er at der er fredeligt,
> så kan man også hjælpe til med det civile arbejde, og optræne Irakere til at
> bevare sikkerheden, eller?

Det er jo også det der er meningen. Man fortsætter med at optræne
sikkerhedspersonalet, og man bevilger 100 millioner til hjælp til
flygtninge i nærområdet. Der skal sikkert også komme en bunke civil
hjælp - mon ikke Røde Kors står på stikkerne?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : John

Dato : 21-02-07 15:39

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> det var jo faktisk derfor, vi var i Irak, - selv om nogle af
> "jer" troede det var for at plaffe irakere ned, - i en "krig"

Det kan du ikke forklare venstrefløjserne, der har deres helt
egne virkeligheds-opfattelse.

Imens sprænger muhammedanerne lystigt hinanden i luften, omkring
100 stk hver eneste dag.

John

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 21-02-07 15:43

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og indsætte større hjælp til den civile opbygning, samtidigt som jeg også
> mener at militæret kan gøre større nytte i Afghanistan sålænge det ikke

Det er fantatisk.

Det eneste som mangler er at vi begrunder vores tilbagetrækning med
amerikanernes overgreb mod danske statsborgere, som vi havde to af 2006:

* Den danske fotomodel, som blev offer for at sige fra overfor en nærgående
steward der godt ville stikke snuden ned i godterne.
* Den danske kaptajn, som blot ville behandles anstændig.

Det kunne have lært dem noget respekt for andre folkeslag.
Carsten Overgaard
http://www.center-validering.dk/da_muren_faldt.htm
http://www.center-validering.dk/aboutdenmark.htm
http://blog.myspace.com/covergaard3650
"Om 2006 - Evigt ejer du kun det, som du har mistet."

Fra : Martin

Dato : 21-02-07 17:35

On 21 Feb., 15:08, "Allan Riise" <a...@pc.dk> wrote:

> Det tror jeg stadig at en hel del debattører mener herinde, at det var fedt
> at komme ned og slå Muslimer ihjel.

Det bekræfter de værste anelser man kunne have om din intelligens,
både politisk og almen. Og det bekræfter også på parodisk vis de
"fordomme" man kunne have om de rødes indskrænkede fjende-projicerende
gul-stue-univers. Ak, ak, ak

Mvh
Martin

Fra : Allan Riise

Dato : 21-02-07 17:39

Martin wrote:

> [...]
> både politisk og almen. Og det bekræfter også på parodisk vis de
> "fordomme" man kunne have om de rødes indskrænkede fjende-projicerende
Google er din ven, og jeg har ret, @ og Jim er bare et par stykker der
syntes det var kanon jo flere der røg i svinget.

--
Allan Riise

Fra : Ingolf

Dato : 21-02-07 21:12

Den person som smed rød maling på Fogh, for at symbolisere at Fogh har blod
på hænderne, var i sin gode ret, og nu viser det sig jo netop han har ret!

På den ene side er det supergodt nyt, og på den anden side ikke. Vi har
rodet os ud i noget lort mh. til Irakkrigen. Vi har kvajet os sammen med
Amerikanerne og Briterne, derfor bør vi blive og få ryddet op. Man kan ikke
bare starte en krig, dræbe deres leder, og så sige "Hov... det var vist
forkert.. vi skrider". Danmark har også et ansvar, specielt når flertallet
er dumme/grådige nok til at vælge en regering der udfra meget speget
information vælger at deltage i en angrebskrig. Dette er
worst-case-scenario, som ingen troede var muligt, men sådan er det, og så må
vi tage ansvaret. Jeg ønsker vores soldater hjem, men sådan kan man ikke
bare forlade slagmarken. Eller er det fordi Bush' tid er ved at løbe ud ?

Irak vil ende i borgerkrig. Men det er måske det nogle ønsker? Så vi kan
lave den gamle olie-for-mad deal om til olie-for-våben?

Eller er det blot Fogh der prøver at redde sin patetiske røv, inden retsagen
den 11. april ??

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6114057.html

Jeg tror som menneskehed, vi har langt værre problemer at tage itu med.

Fra : @

Dato : 21-02-07 21:21

On Wed, 21 Feb 2007 21:12:24 +0100, "Ingolf"
<Dont@spam_ingolf@excite.com> wrote:

>Den person som smed rød maling på Fogh, for at symbolisere at Fogh har blod
>på hænderne, var i sin gode ret,

nej det var kan ikke, han er blot en gemen voldsforbryder

angreg på regeringschefer og -medlemmer er der ingen som har ret til
at foretage

man kan "angribe" dem når der er nyvalg til Folketinget

/Albert Camus/

Fra : Ingolf

Dato : 21-02-07 21:27

"@" <1[at]invalid.net> wrote in message

> nej det var kan ikke, han er blot en gemen voldsforbryder

Gu er han ej.. han lavede en fredelig "happening", ingen kom til skade...
Det er Roligansk når det vil noget!

Fra : @

Dato : 21-02-07 21:32

On Wed, 21 Feb 2007 21:26:35 +0100, "Ingolf"
<Dont@spam_ingolf@excite.com> wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> wrote in message

>Gu er han ej..

jo

og det blev han også dømt for at være

at du mener det er i orden at bruge vold overfor dem man er politisk
uenig med må jo så sætte dig i samme bås som attentatmændene

/Albert Camus/

Fra : Ingolf

Dato : 21-02-07 21:39

> jo
>
> og det blev han også dømt for at være

Og mens du skrev det, hører jeg Fogh svare på et spgs fra Reimer Boo m "at
det KAN ende i et endeløst blodbad, i form af borgerkrig".. og Fogh svarer
" Ja, det er springet vi er nødt til at tage..." Hvordan vil du dømme Fogh
udfra den udtalelse?

> at du mener det er i orden at bruge vold overfor dem man er politisk
> uenig med må jo så sætte dig i samme bås som attentatmændene

Nej.. jeg er enig at vold er aldrig iorden. Det manden lavede var en
"happening", hvad har du ikke forstået der ? Hvem døde, hvem kom til skade?
Det var Dansk't hele vejen igennem! Svar gerne på mine øvrige spgs når du
engang smider skyklapperne...