Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lave JPG fra digital kamera mindre
Fra : Søren

Dato : 22-02-07 17:19

Hej

Jeg har brug for at lave bileder der er taget med et digitalkamera mindre,
så de nemt kan sendes via mail eller placeres i word.

Billerne er taget i 6 Mil Pix og fylder vel omkring 2 mb pr stk. Vil gerne
have dem ned på f.eks 100-200 kb. Er helt klar over at de ikke kan bruges
til andet end at kigge på skærmen. Skal bare bruges når man er ude at rejse
og gerne vil sende en stak billeder hjem.

Findes der freware/shareware der kan gøre det.

Søren

Fra : s.v.nielsen

Dato : 22-02-07 18:54

Søren wrote:
> [...]
> og gerne vil sende en stak billeder hjem.
>
> Findes der freware/shareware der kan gøre det.

Ja det gør der da Fra vindows stifinder kan du gøre det: Vælg
filen/filerne, menuen: Send til/postmodtager. Så bliver du spurgt om
billederne skal reduceres i størrelse.
(den viste dialog er for dansk Win XP) Det fungerer både med Thunderbird
med MS mail programmer.

Picasa (gratis) kan scalere billeder

Hvis dit words document skal printes skal du ikke reducere
billedstørrelse inden du inporterer billederne, tilpas dem i
aplicationen ellers bliver de bare pixelerede på printet

Søren Videbæk Nielsen

Fra : Søren

Dato : 22-02-07 22:36

"s.v.nielsen" <s.v.nielsen@bogstavc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> billederne skal reduceres i størrelse.
> (den viste dialog er for dansk Win XP) Det fungerer både med Thunderbird

Tak for input. Har downloadet Picasa.

Søren

Fra :    ab©

Dato : 22-02-07 23:11

"Søren" <Fjern_Dette _srl@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for input. Har downloadet Picasa.

Der er også Irfanview (med dansk vejledning) http://www.altero.dk/cm85/
lynhurtig mini-billedbehandling med masser af faciliteter.

ab©

Fra : Thomsen

Dato : 22-02-07 18:14

> [...]
> rejse og gerne vil sende en stak billeder hjem.
>
> Findes der freware/shareware der kan gøre det.

Bl.a. Picasa kan vist gøre det.....og en del andet.

mvh Ole