Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Tilladelse til at fotograferer på undergru~
Fra : Jarl

Dato : 22-02-07 13:13

Kræver det nogen form for tilladelse, at fotograferer på
undergrundsstationerne i London

Bare en tanke, der opstod efter jeg blev (uberettiget) smidt ud af Metroen
i kbh. da jeg ville fotograferer nogle stationer.
Venlig hilsen Jarl

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : /Peter

Dato : 22-02-07 13:28

"Jarl" <jarlp@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Bare en tanke, der opstod efter jeg blev (uberettiget) smidt ud af
> Metroen i kbh. da jeg ville fotograferer nogle stationer.

Lidt input:
I Canada var det forbudt at fotografere i indkøbscentre,
pga. foto til brug ved indbrud terror osv.

Måske er det samme regler i Metroen
så du måske ikke helt uberettiget er smidt ud, ved ikke.

Ingen ville sikkert lægge mærke til fotografering med mobiltelefon,
men står man med et DSLR så er den helt gal.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 22-02-07 13:43

"/Peter"
> [...]
>
> Ingen ville sikkert lægge mærke til fotografering med mobiltelefon,
> men står man med et DSLR så er den helt gal.

Ja det er for latterligt, alle render rundt med mobile kameraer
og kan knipse til lysky formål uden en sjæl ville vide det, her
i Bangkok måtte jeg fotografere uden stativ, og det er imo
helt fair nok, sådan et treben er ikke det smarteste når mange
folk skal ud og ind. Næste gang du møder den slags modstand,
så få lige personens navn og klag, men kun hvis du har rettighederne
på din side naturligvis - nogle folk får hjerne skade af at bære kasket,
så du gør dem jo bare en tjeneste.. )-max-

Fra : F.Larsen

Dato : 22-02-07 23:14

"-max-" <max@bamarzone.dk> wrote in message

> [...]
> på din side naturligvis - nogle folk får hjerne skade af at bære kasket,
> så du gør dem jo bare en tjeneste.. )-max-

mht til metroen så kræver det tilladelse, sprøgsmålet har været oppe og
vende i gruppen før ... men ok, det er lidt ironisk fordi hele metro området
er kraftigt overvåget af videokameraer :=)

--
Flemming

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 22-02-07 23:26

"F.Larsen" <n0spam@spamfilter.dk> skrev :

>mht til metroen så kræver det tilladelse, sprøgsmålet har været oppe og
>vende i gruppen før

Nej, kun hvis det er i erhvervsøjemed.

http://www.m.dk/kor_med_metroen/generelt/rejseregler/forretningsbetingelser.htm

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : ai

Dato : 22-02-07 13:41

Bare en tanke, der opstod efter jeg blev (uberettiget) smidt ud af Metroen
i kbh. da jeg ville fotograferer nogle stationer.
Venlig hilsen Jarl

Ja her hjælper det åndsvage spamfilter ikke,
(uberettiget)? ..jeg ville nok spørge metroens administration, driftkontor
først.
hos DSB har der aldrig været problemer, bare man spurgte først og
fortalte hvorfor.

/ai

Fra : Bo Bjerre

Dato : 22-02-07 13:42

Jarl wrote:
> Kræver det nogen form for tilladelse, at fotograferer på
> undergrundsstationerne i London
>
> Bare en tanke, der opstod efter jeg blev (uberettiget) smidt ud af Metroen
> i kbh. da jeg ville fotograferer nogle stationer.

Spørg i jernbanegruppen, der er sikkert nogle, der har erfaringer eller
kan skaffe info.

Bo //

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 22-02-07 13:50

Jarl wrote:

> Bare en tanke, der opstod efter jeg blev (uberettiget) smidt ud af Metroen
> i kbh. da jeg ville fotograferer nogle stationer.
> Venlig hilsen Jarl

Hmm... det lyder underligt, jeg har fotograferet masser af billeder i
Metroen i København, og jeg har aldrig oplevet problemer...

> Den har indtil videre sparet mig for at få 3124 spam-mails
> Hent en gratis SPAMfighter her.

Du er en megga-kæmpe-stor-klovn, når du sender den slags spam til
nyhedsgrupperne, læs her hvordan en korrekt signatur skal udformes.
http://usenet.dk/netikette/signatur.html

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jarle H Knudsen

Dato : 22-02-07 16:58

On Thu, 22 Feb 2007 13:13:25 +0100, Jarl wrote:

> Kræver det nogen form for tilladelse, at fotograferer på
> undergrundsstationerne i London

Sjekk http://www.tfl.gov.uk , for eksempel
http://www.tfl.gov.uk/tube/arts/filming/filming-faqs.asp .

Det er dog mange bilder fra undergrunnen på Flickr.

Spør i uk.transport.london . Det er en bra gruppe der vil du få god hjelp.
Det har også vært diskutert der før.

--
jhk