Sneet inde
Fra : Ukendt

Dato : 22-02-07 18:10

Hej NG
Har i fået sne?

Både jeg og kattene var sneet inde her i morges.
Da jeg åbnede min hoveddør, var der en fyge på 1/2 M op af døren.

Og kattelemen var også lukket af sne.
I kan tro de blev glade da de kunne komme ud og lege i sneen
Nu er der poteaftryk langs hegnet, og på på deres 'stier' ja der hvor de
normalt går?
Sådan er katte.

Det er nu mest Rocke der har lavet spor i haven.
For Kosmos vinterpels har slået helt skid, ja han havde den fineste
vinterpels på det rigtige tidspunkt.
Men så smed han den, og så kom vinteren.
Rockes vinterpels kom lidt senere, så han nåede at beholde den.
De er nu begge langhårede, men om aftenen når de vil slappe lidt af.
Så ligger Kosmos foran brændeovnen, og Rocke ligger i den kolde håndvask ude
på badeværelset. Hehe sådan er katte, heldigvis så forskellige

Mvh Allan

Fra : Kari Eiffert

Dato : 22-02-07 18:21

"Allan" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Så ligger Kosmos foran brændeovnen, og Rocke ligger i den kolde håndvask
> ude på badeværelset. Hehe sådan er katte, heldigvis så forskellige

Niks her regner og regner og regner det. Rigtigt trist vejr

Mvh Kari

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-02-07 19:30

Kari Eiffert wrote:
> "Allan" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse

Jo tak Allan vi klarer os. Mini's kattegård er helt fyldt op i over ½
meters højde, så den er der lukket ud til. Baghaven er ét stort
bjerglandskab af fygesne ude fra marken, så der er kun lige indkørslen
og til dels forhaven der er nogenlunde snefri. Indkørslen og halvdelen
af vejen skulle jo ryddes af hensyn til landposten og skraldemanden.
Mini er for så vidt ligeglad, hun vil hellere være inde. Der er alt
for koldt om poterne udenfor så hun ligger i sofaen under hendes
lille tæppe og snorker.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Lilian Nielsen

Dato : 22-02-07 21:19

Ja her er også meget koldt og meget sne jeg kunne ik komme på arbejde
imorgs,og der var heller ik nogen på arbejde jeg har ringet i timevis og
ingen tager telefonen.Ja som sagt bor jeg heller ik i aalborg mere vi alle
tre altså mig,Mille og Gaia er flyttet tættere på havet.

Mille og Gaia var kun ude i kulden i ca. 10 min for mille frøs meget hun
rystede med det samme hun kom ud,mens min maine coon Gaia var utrolig meget
nysgerig.Men lige så snart man åbnede døren ind til huset gik hun hurtig
ind.

Ellers har vi det godt bortset fra at Gaia har uregelvis løbetid og hun er
ikke andet 7 mdr og nogle dage,og hun har haft det flere gang nok 3-4 gange
der er lige en uge imellem ingen hun er meget sagelig.

Hilsen Lilian og de 2 tøser hjemme i varmen.

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-02-07 15:25

Tove Krieger wrote:

> Mini er for så vidt ligeglad, hun vil
> hellere være inde. Der er alt for koldt om poterne udenfor
> hun ligger i sofaen under hendes lille tæppe og snorker.

Hun snorker stadig idag. Min mand har (delvis) ryddet kattegården, men
hun stikker kun lige hovedet ud ad døren, så er hun inde igen. Man kan
slet ikke komme ind på vores vej, den er spærret af 2 meter høje
snedriver, grundejerforeningen har bestilt rydning, men det trækker
vist lidt i langdrag. Godt at vi har sørget for at proviantere i god
tid

Min dattersøn på 18 år skulle komme hjem fra skiferie i Val Thorens
idag. Gad vide om deres bus kan komme igennem sneen i Frankrig, for
der har de vist også fået masser af sne, så nu har han og hans
kammerat sikkert fået deres lyst styret for et stykke tid.

Var lige ude og snuppe et par billeder i kattegården. Det ser jo
ganske smukt ud på billederne.

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_show.php?album=1395&folder=1424&limit_start=0&limit_user=15

Fra : Siri

Dato : 23-02-07 01:42

> Allan skrev:
> Hej NG
> Har i fået sne?
> Mvh Allan

JaMONikke (for nu at citere Obelix)! Jeg var sørme glad for at bo så
centralt, for da jeg fik fri kl 2330, så gik end ikke bus 1A... Det blev
lidt senere end vanligt med at nå hjem, så Gia fortjente - og fik - en
ordentlig legetur, hun var rigtig i hop-la: Op og vende i luften i knap
1ms højde, de fjer skulle bare fanges! Tju!
Hendes morgentur på altanen var dog ikke spor interessant: Der lå vel 10
cm af det der kolde, hvide noget, næh tak, hen i 'alkoven' i læ og sove,
man er vel perser
Jeg havde ellers så småt glædet mig til at se hende lege i sneen - med
den vinterpels er hun ellers rustet til det.... Der er noget at frisere,
men vi hygger os med det. Hun er ikke begejstret for alle sekvenser af
friseringen, men finder sig rimelig tålmodigt i rimelig meget - og jeg
byder hende så ingen urimeligheder Aldrig mere knotter!
Allan, ku' du evt byde på billeder af misserne i sneen? Hvis en kat er
til sne, kan det være noget af et syn... Jaaah...
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-07 08:37

"Siri" <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Allan, ku' du evt byde på billeder af misserne i sneen? Hvis en kat er
> til sne, kan det være noget af et syn... Jaaah...

Hej Siri du må nøjes med billeder fra sidste år.
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_show.php?album=646&limit_start=0&limit_user=15

Mvh Allan

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-07 08:39

"Allan" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse

Hehe hold da op der er skyggelæsere her og kan i så skrive
Jeres historier er nok bedre end dem der er skrevet.
nej jeg så lige seertallene på mine gamle billeder, og fra 84 til mange er
meget.
Hehe skriv og gerne billeder.
Mvh Allan

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-07 09:00

Allan wrote:
> [...]
> Så ligger Kosmos foran brændeovnen, og Rocke ligger i den kolde
> håndvask ude på badeværelset. Hehe sådan er katte, heldigvis så

Ja, puha, vi er sneet inde her nord for Århus... Må vist krybe til korset og
proviantere til ågerpriser hos den lokale fødevarepusher (daglibrugsen)
Buster er meget utilfreds med dette hvide snask overalt i sin have, det er
dybt uforskammet af slaven at tillade det, hvis man spørger ham.

Igår prøvede vi at gå ud med sele på, men det var ikke den store succes, for
Buster vik sig vikelt ud af den (så kan jeg lære at stramme den, kan jeg),
så vi kom hurtigt ind igen.. Den onde slave ehr vil nemlig ikke have at han
skal gå løs i dette snevejr, har fx ½ meter ude i haven...

Håber snart det er muligt at komme udenfor igen, er faktisk ret misundelig
på dem i Sønderjylland...

Louise

Fra : Kate

Dato : 23-02-07 09:30

"Louise" <louise.krarupSNABELAprivat.dk> wrote in

> Buster er meget utilfreds med dette hvide snask overalt i sin
> have, det er dybt uforskammet af slaven at tillade det, hvis man
> spørger ham.

Hæhæ, sådan har Mowgli det også, han er helt overbevist om at det er
min skyld. Nøj, hvor har han brokket sig de sidste par dage I går
gik han og Lante meget kort ud, Mowgli gik som om han havde skidt i
bukserne og jeg onde menneske lo ad ham 2 min efter kom de begge
ind og lagde sig hhv i sengen og på det varme badeværelsesgulv.

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.com
Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/

Fra : Siri

Dato : 26-02-07 17:56

---- Hee hee hee Vi onde slaver, hva'

> [...]
> så vi kom hurtigt ind igen.. Den onde slave ehr vil nemlig ikke have at han
> skal gå løs i dette snevejr, har fx ½ meter ude i haven...

--- Det der med sele, det skal nok blive godt - Gia nyder at komme ud i
sin, enten en lille spadseretur ud at snuse, eller med i kurven ud i
byen en aften, dvs mødes med veninder på en fredelig cafe - så kan hun
rigtig snuse nye lugte og dufte, og ikke mindst blive behørigt beundret
af andre som slaven (hvad er de til, udover at tjene og tilbede....
)

> Håber snart det er muligt at komme udenfor igen, er faktisk ret misundelig
> på dem i Sønderjylland...
>
> Louise

Håber, at du og Buster er kommet over sne-kulleren - i dag har jeg
rigtig nydt at det er knap så koldt og indpakningskrævende..... Gia
sofa'er den som vanligt, hun gider slet ikke sneen: 'Euvh, den giver
efter, når jeg går på den - og den er kold! Uf, ind igen, huha, op i
sofaen, tak!'
Med venlig hilsen
Siri og sofa-gudinden
- Tøm kattebakken ved privat svar
PS - jeg har stadig Yahoo messenger, og den er endda sat til ind i
mellem....

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-07 20:16

"Allan" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej NG
> Har i fået sne?

Heldigvis er mine katte glade*ligeglade* med hegnet.
Så de har ikke set den drive der ligger nede i hjørnet og laver hegnet kun
1/2 M højt.
Hehe.
Så det virker, endnu

Ja hegnet.