Hvad er normal temperatur
Fra : lh

Dato : 22-02-07 08:44

Hvad er en kats normal temperatur? Er 38.1 i underkanten?

lh

Fra : "

Dato : 22-02-07 11:03

lh wrote:
> Hvad er en kats normal temperatur? Er 38.1 i underkanten?
Nej, det er ok, men ikke lavere.

Normal temperatur: Kat 38 - 39.o grader C.
Kilde: Dyrlaegevagten.dk

Fra : Gainsbourg

Dato : 22-02-07 11:24

> Hvad er en kats normal temperatur?

Det er der vist lidt forskellige bud på. Nogle siger 38,5 grader som
udgangspunkt. Andre siger mellem 38,5 og 39,2 grader og andre igen mellem 38
og 39 grader.

> Er 38.1 i underkanten?

Det er i den laveste del af normalområdet.

Spørger du af ren interesse eller fordi du har en kat der også har andre
symptomer end en relativ lav temperatur?

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : lh

Dato : 22-02-07 12:18

"Gainsbourg" <isl41688@THORSTENimage.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Spørger du af ren interesse eller fordi du har en kat der også har andre
> symptomer end en relativ lav temperatur?

Ja jeg har en kat - eller retter nu to, der brækker sig konstant. Den ene er
det nu på 3. dag, men de er nu indlagt begge to. Jeg kan ikke give andre
oplysninger nu men venter på at dyrlægen ringer nærmere besked. Formentlig
er det en virus da to har det, men den der havde brækket sig i længst tid
havde en temperatur på 38.1 til morgen. Men som sagt, de er indlagt begge to
nu.

lh

Fra : Gainsbourg

Dato : 22-02-07 16:11

> [...]
> Formentlig er det en virus da to har det, men den der havde brækket sig i
> længst tid havde en temperatur på 38.1 til morgen. Men som sagt, de er

Puha, det var værre. Jeg tænkte nok at der var en grund til at du spurgte,
ud over almindelig interesse.

Det er godt at de er indlagt og har mulighed for at få væske via drop og
akut hjælp.

God bedring med dem begge!!

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Siri

Dato : 23-02-07 01:47

> [...]
> ud over almindelig interesse.
>
> Det er godt at de er indlagt og har mulighed for at få væske via drop og

Uhhhhh....
Krydser fingre...
Rigtig god bedring til misserne - godt, at de er i kyndige hænder - og
gode tanker til dig
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Siri

Dato : 03-03-07 10:52

:

Er der noget nyt - er de raske igen?
Håber på det bedste

Fra : lh

Dato : 03-03-07 17:51

"Siri" <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> :
> [...]

Hej Siri.
Ja de er raske og friske igen. Jeg har ikke været her fordi jeg bla mistede
min hund pludselig, så ugen har været meget mærkelig!

lh

Fra : Siri

Dato : 04-03-07 13:45

> lh skrev:
> Ja de er raske og friske igen. Jeg har ikke været her fordi jeg bla mistede
> min hund pludselig, så ugen har været meget mærkelig!
>
> lh

Aj hvor barskt! Stakkel - arme dig - det må bare være superhårdt!
Jeg har skrevet det før her, og gør det igen: Det er så hårdt at miste,
og det tager årevis, før det heler bare nogenlunde, og dem, der ikke har
prøvet det, aner ikke, hvad det vil sige - de fatter ikke en snøvs.
Man bliver bare helt rundt på gulvet i lang tid... Og årsdage er -
uha.....
Megen trøst til dig - håber, at vuffe ikke led. Og jeg gider ikke høre
et kvæk fra diverse 'Suresen'er om, at det her ikke er en gruppe for
hunde.... Det ved vi godt, og det er godt, at du så har dine
missevenner, der sikkert trøster.
En kat er uvurderlig...
Med venlig hilsen
Siri, der selv har mistet de vigtigste, og nu har en dejlig perser, der
trøster
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : lh

Dato : 04-03-07 14:14

> [...]
> En kat er uvurderlig...
> Med venlig hilsen
> Siri, der selv har mistet de vigtigste, og nu har en dejlig perser, der

Hun fik 10 gode år og blev en gammel hund ude fra hendes race. Og det har
været en hård uge, men jeg er heller ikke egnet til at være uden hund i lang
tid, så en ny lille hvalp er allerede fundet. Den gamle er ikke glemt af den
grund, men et lille nyt væsen har nu krav på min opmærksomhed. Og ja, så har
jeg mine katte der har trøstet i mellemtiden, og ja alle dyr er jo dejlige
på hver deres måde.

Hilsen
lh

Fra : Siri

Dato : 05-03-07 11:17

> lh skrev:

> jeg mine katte der har trøstet i mellemtiden, > Hilsen
> lh

Må jeg lige heppe på at du laver en lille profil med fotos af kattene,
hep hep, må vi se dem, du behøver jo ikke skrive mere end som så - det
er kattene, det handler om
Det skønne ved albums her er jo, at de er personlige. Det er ikke bare
et foto af en anonym model-kat, men en lille historie, en kat i sine
omgivelser og dens liv med 'slaverne'.
Få eller mange fotos - det er også rart at se de katte, der bliver
spurgt om råd om.
Hep, hep
Med venlig hilsen
Siri - og det bløde uldbundt Gia