baby hiver stik ud af stikontakter
Fra : alten

Dato : 22-02-07 15:33

Vores dreng på 8 måneder elsker at hive stik ud af vores stikkontakter. Kan
man fastgøre stikkene, så de ikke kan hives ud?

mvh,
Henrik

Fra : ThomasB

Dato : 22-02-07 16:22

alten skrev:
> Vores dreng på 8 måneder elsker at hive stik ud af vores
> stikkontakter. Kan man fastgøre stikkene, så de ikke kan hives ud?

I kan købe nogle kabelclips, og sømmet kablet fast på væggen

Det nytter ikke meget at sige "nej" hele tiden - det bliver både irriterende
for jer og forvirrende for drengen.

Fra : Dorthe

Dato : 22-02-07 19:15

ThomasB skrev:

> I kan købe nogle kabelclips, og sømmet kablet fast på væggen
>
> Det nytter ikke meget at sige "nej" hele tiden - det bliver både irriterende
> for jer og forvirrende for drengen.

Hvad er det forvirrende ved at sige nej når der er noget han ikke må????
Det er noget andet hvis man hver anden gang siger nej og hver anden gang
siger ja. Vi siger nej til vores 8 mdrs. knægt

/Dorthe

Fra : ThomasB

Dato : 22-02-07 21:20

Dorthe skrev:

> Hvad er det forvirrende ved at sige nej når der er noget han ikke
> må???? Det er noget andet hvis man hver anden gang siger nej og hver
> anden gang siger ja. Vi siger nej til vores 8 mdrs. knægt

Ja, naturligvis skal man sige nej til sit barn.

Men i stedet for at lære barnet at det ikke må pille ved tingene ved at sige
nej hele tiden, er det bedre for alle partner at man simpelthen fjerner
tingene. F.eks telefoner, fjernbetjeninger, ledninger, vaser osv.
Efterhånden som barnet bliver ældre, er det langt nemmere at forklare hvilke
ting det ikke må pille ved, og man undgår de mange nej'er, som kan virke
hæmmende for barnets nysgerrighed.

Fra : Dorthe

Dato : 22-02-07 21:32

ThomasB skrev:

> [...]
> ting det ikke må pille ved, og man undgår de mange nej'er, som kan virke

Jeg er ikke enig (surprise ) - hvad så når man er andre steder??
Børn bør vide hvad de må og ikke må, det er en bjørnetjeneste at flytte
alt fra deres rækkevidde.

Bare min mening og vores måde at opdrage på

Fra : ThomasB

Dato : 22-02-07 21:52

Dorthe skrev:

> Jeg er ikke enig (surprise ) - hvad så når man er andre steder??

Børn er naturligt mere tilbageholdende og forsigtige når de er ude

> Børn bør vide hvad de må og ikke må, det er en bjørnetjeneste at
> flytte alt fra deres rækkevidde.

Nu har jeg researchet lidt:
Politikens Bogen om Barnet side 139:
"I stedet for at forsøge at overbevise barnet om alle de ting, som det ikke
må røre, er det langt nemmere at flytte alle disse genstande..."

"...det er kun er sundt og fremmende for barnet at være nysgerrigt og en
lille pilfinger. Indret derfor hjemmet på barnets præmisser."

> Bare min mening og vores måde at opdrage på

Det vil jeg ikke blande mig i

Fra : Bænni

Dato : 22-02-07 19:53

ThomasB wrote:

> I kan købe nogle kabelclips, og sømmet kablet fast på væggen
>
> Det nytter ikke meget at sige "nej" hele tiden - det bliver både irriterende
> for jer og forvirrende for drengen.

for poller da - i må sørme ikke sige nej til jeres lille prins - for
dælen da - barnet blir jo ked af det!!

--
Bae9

Rigtige mænd bruger ikke kill-filter!

Fra : ThomasB

Dato : 22-02-07 21:22

Bænni skrev:

> for poller da - i må sørme ikke sige nej til jeres lille prins - for
> dælen da - barnet blir jo ked af det!!

Var det det du fik ud af det?

Har du ikke noget at bidrage med andet end, at kommentere andres indlæg med
platte ironiske kommentarer?

Fra : Bænni

Dato : 22-02-07 23:29

ThomasB wrote:

> Var det det du fik ud af det?
>
> Har du ikke noget at bidrage med andet end, at kommentere andres indlæg med
> platte ironiske kommentarer?

nej - har du?

Fra : ThomasB

Dato : 22-02-07 23:33

"Bænni" <davs@du.der> skrev i en meddelelse

> nej

Er der en grund til det?

> har du?

For det meste.

Fra : mfn

Dato : 23-02-07 13:02

> Vores dreng på 8 måneder elsker at hive stik ud af vores stikkontakter.
Kan
> man fastgøre stikkene, så de ikke kan hives ud?

Det er da nemt. 10-sekunder-lim på stikket og sæt det så i. Så skal det nok
blive der.