MS Windows
briani 27239
bat. fil spørgsmål
Fra : Nederbasse

Dato : 22-02-07 18:22

Hejsa

Jeg har lavet en bat fil der kører en kommando fra XP og jeg vil gerne se
evt. fejl inden vinduet lukker
Hvordan laver jeg det sådan at vinduet ikke lukkes efter udført kommando ?
--
<LarsN />
www.neder.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 22-02-07 18:33

Nederbasse skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Jeg har lavet en bat fil der kører en kommando fra XP og jeg
> vil gerne se evt. fejl inden vinduet lukker
> Hvordan laver jeg det sådan at vinduet ikke lukkes efter
> udført kommando ?

Kør den i et kommandoprompt vindue i stedet for "Kør"

Vælg kør og skriv CMD

Så får du et kommandoprompt vindue, hvor du kan skrive din
kommando - og se outputtet.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Nederbasse

Dato : 22-02-07 18:37

> [...]
> Med venlig hilsen Jan Vestergaard
> Web: www.jve.dk - email kan sendes via hjemmesiden
> - men indlæg på Usenet bør normalt besvares i gruppen

Det er lige det jeg ikke 'gider' derfor har jet en bat fil er er på
skrivebordet
Filen kører en compiler hvor der skal sættes en del flag derfor er det
mennere med en bat hvor alt er skrevet ind i

Lars

Fra : jørgen

Dato : 22-02-07 18:48

Nederbasse wrote:

> Jeg har lavet en bat fil der kører en kommando fra XP og jeg vil gerne se
> evt. fejl inden vinduet lukker
> Hvordan laver jeg det sådan at vinduet ikke lukkes efter udført kommando ?

set /p msg=tryk enter for at fortsætte...

Fra : Nederbasse

Dato : 22-02-07 18:56

--
<LarsN />
www.neder.dk
"jørgen" <na@invalid> skrev i en meddelelse

> set /p msg=tryk enter for at fortsætte...

Der var den

Lars

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 22-02-07 19:28

> Der var den
> Lars

Pause gør det samme bortset fra at du ikke selv skal angive
teksten

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Ingolf

Dato : 22-02-07 19:20

pause

?

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 23-02-07 10:41

On Thu, 22 Feb 2007 19:19:45 +0100, "Ingolf"
<Dont@spam_ingolf@excite.com> wrote:

>pause
>
>?

Den er god nok... en Dansk Win XP vil på skærmen vise
Tryk på en vilkårlig tast for at fortsætte . . .

Du kan også selv definere teks på denne måde

echo TRYK på Mellemrumstasten for at fortsætte
pause > NUL
--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]