Random image - med beskrivende tekst
Fra : Malene Arno

Dato : 22-02-07 08:38

Jeg har fået en god ven til at hjælpe mig med at lave en random
funktion med JS, og jeg leder efter et script, som kan sørge for,
der samtidigt kommer en kort beskrivende tekst med til hver
billede.

Jeg skal huske at sige, at jeg bestemt ikke er hjemme i
JavaScript, så hvis der kunne komme en kort forklaring med, på
hvad der sker i scriptet, ville det hjælpe mig til at forstå det
lidt.

Er der nogen, der kan hjælpe mig?

HTML: http://www.atra.dk/pages/test/test04.html
JavaScript: http://www.atra.dk/pages/test/test.js

På forhånd tak.

/Malene

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 22-02-07 10:47

Malene Arno skrev:

> [...]
> JavaScript, så hvis der kunne komme en kort forklaring med, på
> hvad der sker i scriptet, ville det hjælpe mig til at forstå det

http://www.webdesign101.dk/javascript/eksempel_1.php

er en beskrivelse af en tekst-rotator, der skriver
forskellige fyndord til en websiden ved page load.
Jeg har forklaret det meget godt, synes jeg selv. Det
der mangler, er indsætningen af forskellige billeder,
i forbindelse med teksten, så det må du selv eksperimentere
med...

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Malene Arno

Dato : 22-02-07 13:29

> [...]
> der mangler, er indsætningen af forskellige billeder,
> i forbindelse med teksten, så det må du selv eksperimentere

Mange tak ... Det er forklaret godt, hvad der sker. Nu mangler jeg
kun den sidste del - hvis der er nogen, der mener, at de kan hjælpe,
er alle bud velkomne!

En tekst til hvert random image, som er afhængig af, hvilket billede,
der bliver vist. Det må kunne lade sig gøre, men jeg ved ikke,
hvordan det kan løses. Håber på hjælp..