Andet multimedie
bentjuul 3670
Photoshop "replace color"?
Fra : Ukendt

Dato : 22-02-07 01:41

Hejsa

På nedenstående billede har jeg med Magic Wand Tool i PhotoShop 7 selected
den blå væg (det er kun en test, så den er ikke fritlagt særlig godt, I
know). Men hvordan udskifter jeg den blå farve med fx. en hvid således at
vægstrukturen (savsmuldstapet) og kontrastforhold (mørk foroven og lys
længere nede) bibeholdes?

Jeg har prøvet at bruge en alm. hvid brush og opacity på 50%, men væggens
struktur forsvinder på den måde.

http://home1.stofanet.dk/happyhome/entre/

Håber på hjælp.

MVH Steen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 22-02-07 03:37

Steen wrote:

> Men hvordan udskifter jeg den blå farve med fx.
> en hvid således at vægstrukturen (savsmuldstapet) og kontrastforhold
> (mørk foroven og lys længere nede) bibeholdes?

Nu er jeg ikke Photoshop-mand, men i Paint Shop Pro ville det være noget med
at ændre på farvebalance og eventuelt også ændre lys/kontrast i det
markerede område.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk
Derved skulle du kunne bibeholde skyggeefekten

Fra : RoJo

Dato : 22-02-07 09:12

On 22/02/07 1:40, in article 45dce67f$0$4163$ba624c82@nntp02.dk.telia.net,
"Steen" <-> wrote:

> [...]
> længere nede) bibeholdes?
>
> Jeg har prøvet at bruge en alm. hvid brush og opacity på 50%, men væggens

Hej Steen

Prøv med "hue/saturation", som du finder enten i layer > adjustment eller i
lagpalettens layer adjustment.

Prøv at krydse af i colorize, og se om du finder den ønskede farve.

Mvh Ronni

Fra : Elle

Dato : 22-02-07 13:08

wrote:C2030EF8.1615C%Geckodk@fjerndettehotmail.com

> Jeg har prøvet at bruge en alm. hvid brush og opacity på 50%, men væggens
> struktur forsvinder på den måde.

Udover hue/saturation (som er glimrende) findes også "color replacement
tool" (gemmer sig under brush i toolboxen).
Det er lidt tricky med indstillingerne, men prøv dig frem.

Husk at bruge en temmelig stor brush size. Den bruger forgrundsfarven til at
"replace" med. (sikken dog et elendigt dansk, man efterhånden skriver).

Hilsen Elle

Fra : Elle

Dato : 22-02-07 13:15

wrote:C2030EF8.1615C%Geckodk@fjerndettehotmail.com

> Jeg har prøvet at bruge en alm. hvid brush og opacity på 50%, men væggens
> struktur forsvinder på den måde.

Eller hvad med at bruge "replace color" under image>ajustments? Ligger også
godt til højrebenet

elle

Fra : Malene Hald

Dato : 14-03-07 16:27

"Steen" <-> skrev i en meddelelse
> [...]
> længere nede) bibeholdes?
>
> Jeg har prøvet at bruge en alm. hvid brush og opacity på 50%, men væggens

Min yndlingsmetode til den slags, er at lave et nyt lag, og lave blending
mode til "color". Det er ike lige godt i alle tilfælde, men kan måske bruges
hvis en af de andre nævnte metoder svigter.

--
Med venlig Hilsen

Malene Hald
www.malenehald.dk