Meget Svær Westen titel ?
Fra : maxx

Dato : 22-02-07 00:28

Grunden til at denne sikkert bliver svær..er fordi jeg ikke huske
meget af den, set for 20-25år siden i tv!, så det kræver en expert

Jeg er næsten sikker på den var i faver, og cowboy helten havde en
jakke ala david crockett over i det creme farvet, tror også han var
lyshåret

Jeg er helt sikker på, han havde fundet kærligheden i en smuk ung
indianerpige, på et tidspunkt bliver de angrebet af en flok indianer
og hun bliver skudt med en pil midt i brystkassen..falder om og
dør..chock, derfor kan jeg huske denne film og vil meget gerne se den
igen, nogen ide om hvad titelen kan være ??

Fra : Johann Friedrich Str~

Dato : 22-02-07 01:13

maxx skrev:

> [...]
> dør..chock, derfor kan jeg huske denne film og vil meget gerne se den
> igen, nogen ide om hvad titelen kan være ??

Jeremiah Johnson?

http://uk.imdb.com/title/tt0068762/

Strålende film!

Johann

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-02-07 16:22

Johann Friedrich Struensee wrote:

> Jeremiah Johnson?
>
> http://uk.imdb.com/title/tt0068762/
>
> Strålende film!
>
> Johann

Den film lyder meget sandsynlig. Der er også Winnetou-filmene med Lex
Barker i rollen som "Old Shatterhand". Han var en meget nordisk
lyshåret type med en jakke i lyst skind med frynser, så det kunne
måske også være ham. Jeg kan dog ikke huske om han blev gift med en
indianerpige. Han har desuden medvirket i et par Tarzan film, hvor han
spillede Tarzan himself.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : gb

Dato : 23-02-07 03:47

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote in

> Den film lyder meget sandsynlig. Der er også Winnetou-filmene med
> Lex Barker i rollen som "Old Shatterhand".

Dem tænkte jeg også på. Rigtig kåbåjder-film for 12-24-årige.

Iøvrigt er historierne om Winnetou skrevet af østrigeren Karl May.

--
GB

Fra : NNH

Dato : 22-02-07 21:03

"maxx" <maxx@netmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> dør..chock, derfor kan jeg huske denne film og vil meget gerne se den
> igen, nogen ide om hvad titelen kan være ??

En anden mulighed er muligvis "Little Big Man" (64) med Dustin Hoffman. Jeg
mener han i filmen mister sin indianske kone.
http://en.wikipedia.org/wiki/Little_Big_Man

Fra : Peter G

Dato : 22-02-07 22:11

"NNH" <asdf@asdf.dk> writes:

> En anden mulighed er muligvis "Little Big Man" (64) med Dustin Hoffman. Jeg
> mener han i filmen mister sin indianske kone.
> http://en.wikipedia.org/wiki/Little_Big_Man

Måske Richard Harris i "Manden, De Kaldte Hest"?
http://www.imdb.com/title/tt0066049/

--
Med venlig hilsen, Peter.

Please, do not toppost.

Fra : Max

Dato : 22-02-07 22:24

Hej Peter

> Måske Richard Harris i "Manden, De Kaldte Hest"?

Så huskede man nok patvorterne :)

--
Mvh Max

Fra : Max

Dato : 22-02-07 22:24

Hej

> En anden mulighed er muligvis "Little Big Man" (64) med Dustin
> Hoffman. Jeg mener han i filmen mister sin indianske kone.

Man glemmer ikke Dustin Hoffman i den rolle.

--
Mvh Max

Fra : konstman

Dato : 23-02-07 20:13

On 22 Feb., 22:23, "Max" <Max_J...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> Hej

> Man glemmer ikke Dustin Hoffman i den rolle.
>
> --
> Mvh Max

I "Jeremiah Johnson" ser man ikke heltens (Robert Redford) indianske
kone blive myrdet. I Little Big Man (En god dag at dø) er det US-
kavallerister, der myrder heltens (Dustin Hoffman) kone - og ikke med
en pil, men med riffelskud. Filmen er fra 1970 - ikke 1964. Romanen
filmen er bygget over er vist fra 1964.

Så... svaret blæser i prærievindene endnu...

mvh
Jan Konstmann

Fra : Max

Dato : 23-02-07 20:26

Hej Jan

> kavallerister, der myrder heltens (Dustin Hoffman) kone - og ikke med
> en pil, men med riffelskud. Filmen er fra 1970 - ikke 1964. Romanen

Jeg husker det ikke, men husker hende der mister hovedet da hun
indhentes af kaveleristen med sværdet, en stærk scene i 70.

--
Mvh Max

Fra : konstman

Dato : 23-02-07 20:36

> [...]
> dør..chock, derfor kan jeg huske denne film og vil meget gerne se den
> igen, nogen ide om hvad titelen kan være ??

Filmen hedder "Across the Wide Missouri" (Dansk titel: "Vest for
Missouri") og er fra 1951! Instrueret af William Wellman. Den har for
nylig været vist på TCM.

Den er IKKE udgivet på DVD endnu. Hverken i USA eller i Europa.

Brugeromtale fra www.imdb.com: "Yet there is one moment, typical
Wellman that comes out of nowhere to shatter you, the death of the
Indian wife of (Clark) Gable. She has gone to give her baby some water
and WHAM is killed by an arrow instantly. No warning. Nada."

mvh

Jan Konstmann

Fra : maxx

Dato : 24-02-07 06:36

On 23 Feb 2007 11:35:44 -0800, "konstman" <jan.konstmann@gmail.com>
wrote:

> [...]
>Indian wife of (Clark) Gable. She has gone to give her baby some water
>and WHAM is killed by an arrow instantly. No warning. Nada."

Hej alle sammen, jeg er lige blevet færdig med Jeremiah Johnson som en
ven havde , rigtig god "glemt" film, men det var ikke den..men Jan jeg
tror du har ramt plet med den filmomtale du har opsøgt, jeg kan
heldigvis tage TCM og nu ved jeg hvad jeg skal kigge efter..TAK Jan og
alle i andre.

Fra : konstman

Dato : 23-02-07 20:38

On 23 Feb., 20:25, "Max" <Max_J...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> [...]
>
> Jeg husker det ikke, men husker hende der mister hovedet da hun
> indhentes af kaveleristen med sværdet, en stærk scene i 70.

Det må være "Soldier Blue", du tænker på... (også fra 1970)

mvh
Jan Konstmann

Fra : Max

Dato : 23-02-07 21:17

Hej Konstman

> Det må være "Soldier Blue", du tænker på... (også fra 1970)

Naturligvis, sorry jeg må være ved at blive gammel :)

--
Mvh Max