Hvilken Olsen-Banden film...?
Fra : Tue Sørensen

Dato : 20-02-07 15:43

Er der nogen der kan fortælle i hvilken Olsen-Banden film de laver den
der lille Lego-bil som de vist begår et indbrud med i begyndelsen af
filmen?

Tak,
- Tue

Fra : Per Vadmand

Dato : 20-02-07 16:22

Tue Sørensen wrote:
> Er der nogen der kan fortælle i hvilken Olsen-Banden film de laver den
> der lille Lego-bil som de vist begår et indbrud med i begyndelsen af
> filmen?

Jeg mener, det er "Olsenbandens flugt over plankeværket."

Nu, vi er ved banden, har jeg lige benyttet min kones skiferie til at se
hele serien i rap, og det faldt mig ind, at en stor del af bandens indbrud
ser ud til at være optaget på samme location, den med dee røde elevatordøre
og lange, palisanderklædre korridorer. Er det en kulisse, eller ved nogen,
hvor det er?

Per V..

--
En af de vigtigste menneskerettigheder er retten til at være
inkonsekvent.

Fra : g b

Dato : 21-02-07 01:07

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in

> Nu, vi er ved banden, har jeg lige benyttet min kones skiferie til
> at se hele serien i rap,

Jeg sladrer! Tøffelhelt...

--
GB

Fra : Tue Sørensen

Dato : 20-02-07 21:33

On 20 Feb., 16:22, "Per Vadmand" <p...@post.tele.dk> wrote:

> Jeg mener, det er "Olsenbandens flugt over plankeværket."

Supertak!

- Tue

Fra : Per Vadmand

Dato : 20-02-07 22:30

Tue Sørensen wrote:

> Supertak!

Jeg huskede fejl - nu har jeg slået det op: Det var nr. 11, Olsenbanden
overgir sig aldrig.

Per V.

Fra : Holst

Dato : 20-02-07 23:23

Tue Sørensen wrote:

> Er der nogen der kan fortælle i hvilken Olsen-Banden film de laver den
> der lille Lego-bil som de vist begår et indbrud med i begyndelsen af
> filmen?

Jeg husker desværre ikke filmen, men du kan vist se den her:

http://www.youtube.com/watch?v=Bm-TBtA__1g

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 23-02-07 00:18

"Holst" <newsnov06@shelter.dk> wrote in message

> Jeg husker desværre ikke filmen, men du kan vist se den her:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=Bm-TBtA__1g

Heller ikke her, men jeg kan oplyse, at konstruktøren hed Uffe Madsen, han
var dengang et 26-årig teknisk geni i Legos konstruktionsafdeling.
Der er et billede i Berlingske Tidendes billedserie "DK Dengang" fra januar
i år, hvor han demonstrerer en selvkørende, fjernstyret trappekravlende
kranvogn den 8. januar 1980, med foto af Erik Jepsen/Scanpix.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 23-02-07 00:20

"Aragorn Elessar" <AragornDK@gmail.com> wrote in message
> [...]
> i år, hvor han demonstrerer en selvkørende, fjernstyret trappekravlende
> kranvogn den 8. januar 1980, med foto af Erik Jepsen/Scanpix.

Hep, har lige gravet lidt, det er Olsen Banden Overgiver Sig Aldrig:
http://www.lovefilm.dk/browse.do?show=movie&id=266

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Holst

Dato : 24-02-07 17:33

Aragorn Elessar wrote:

> [...]
> i år, hvor han demonstrerer en selvkørende, fjernstyret trappekravlende
> kranvogn den 8. januar 1980, med foto af Erik Jepsen/Scanpix.

Lige siden jeg så den allerførste gang for mange år siden, har jeg
villet prøve at bygge en sådan. Det er desværre aldrig blevet til noget.

Fra : Tue Sørensen

Dato : 21-02-07 09:43

On 20 Feb., 22:29, "Per Vadmand" <p...@post.tele.dk> wrote:

> Jeg huskede fejl - nu har jeg slået det op: Det var nr. 11, Olsenbanden
> overgir sig aldrig.

Okay, fint!

- Tue

Fra : Tue Sørensen

Dato : 21-02-07 09:48

Per, kan du så fortælle mig hvilken film det er hvor Egon bliver
skrupfornærmet over at blive kaldt for "sprællemand"?

- Tue

Fra : Per Vadmand

Dato : 21-02-07 10:20

Tue Sørensen wrote:
> Per, kan du så fortælle mig hvilken film det er hvor Egon bliver
> skrupfornærmet over at blive kaldt for "sprællemand"?

Det er ikke Egon. Det er professor Tournesol i albummet Månen Tur-Retur I.

Per V.

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 23-02-07 15:54

Per Vadmand wrote:

> Det er ikke Egon. Det er professor Tournesol i albummet Månen
> Tur-Retur I.

"Sprællemand" er i øvrigt blevet til "fransk klovn" i Niels
Søndergaards nye oversættelse "Mission til Månen".

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : ML-78

Dato : 24-02-07 20:56

Per H. Nielsen skrev:

> "Sprællemand" er i øvrigt blevet til "fransk klovn" i Niels
> Søndergaards nye oversættelse "Mission til Månen".

Er der nogen, der kan skrive hvad originalteksten siger?

ML-78

Fra : Tue Sørensen

Dato : 21-02-07 14:51

On 21 Feb., 10:19, "Per Vadmand" <p...@post.tele.dk> wrote:

> Det er ikke Egon. Det er professor Tournesol i albummet Månen Tur-Retur I.

LOL! Ja, for helvede, det er det sgu'da også! Det må være det Olsenske
øgenavn "skidespræller" der er årsag til forvirringen! Thanks! Det
var heldigt at det lige var dig, jeg spurgte! (Og du kalder Morten
Søndergaard for autist... jaja, det man siger er man selv!)

- Tue

Fra : Per Vadmand

Dato : 21-02-07 17:13

Tue Sørensen wrote:

> [...]
> var heldigt at det lige var dig, jeg spurgte! (Og du kalder Morten
> Søndergaard for autist... jaja, det man siger er man selv!)

Har jeg kaldt Morten autist? Det tror jeg ikke - og HVIS jeg har, har det
været ment som en ros!

Per V.

Fra : Tue Sørensen

Dato : 21-02-07 18:06

On 21 Feb., 17:13, "Per Vadmand" <p...@post.tele.dk> wrote:

> Har jeg kaldt Morten autist? Det tror jeg ikke - og HVIS jeg har, har det
> været ment som en ros!

Det var på Komiks-festivallen under Super-Ove vs. Marvel-Morten
dysten. Morten kunne svare på et eller andet vildt obskurt, og så
råbte du "Autist!" til ham. Selvfølgelig i høj grad for sjov
(stemningen var høj!), men det lød nu ikke som om det ligefrem var
rosende ment... But anyway, it was all in good fun.

- Tue

Fra : Peter B. Juul

Dato : 21-02-07 22:35

"Tue Sørensen" <sorensonian@gmail.com> writes:

> [...]
> (stemningen var høj!), men det lød nu ikke som om det ligefrem var
> rosende ment... But anyway, it was all in good fun.

Jaja, men Morten var altså ude af stand til at give et ordentligt svar
på, om Hulk bliver til Chuck Norris, når han bliver vred.

til gengæld var hans svar på den evige "Kan Superman tæve Hulk"-snak
formfuldendt.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I så fald er din mening objektivt
The RockBear. ((^)) forkert. Efter min mening."

Fra : Tue Sørensen

Dato : 23-02-07 21:44

On 23 Feb., 15:54, "Per H. Nielsen" <p...@dkscan.dkx> wrote:

> "Sprællemand" er i øvrigt blevet til "fransk klovn" i Niels
> Søndergaards nye oversættelse "Mission til Månen".

Ak ja...

- Tue

Fra : Tue Sørensen

Dato : 25-02-07 01:22

On 24 Feb., 20:55, "ML-78" <nneew...@DELETETHISkabelmail.dk> wrote:

> Er der nogen, der kan skrive hvad originalteksten siger?
>
> ML-78

Næh, men den nye oversættelse er vist meget direkte, så jeg vil tro
der faktisk står "fransk klovn" på fransk. Desværre forstår folk ikke
i dag at der ofte skal gendigtning til for at oversætte *ånden* i et
givent værk, hvilket i de fleste tilfælde er væsentligt mere korrekt
end blot at oversætte ordret.

"Sprællemand" er klart det bedste. Man kan *forstå* at Tournesol
bliver fornærmet over det! Mens, hvem har noget særligt forhold til
"fransk klovn"?

- Tue