Gode "ukendte" britiske komedier?
Fra : Tue Sørensen

Dato : 20-02-07 15:41

Hej,

Britiske komedier kan jo være ret fede, så jeg tænker på om der skulle
være nogle virkelig gode som jeg hidtil er gået glip af - det er der
sikkert! Nogle forslag?

(Det skal lige siges at jeg er stor filmnørd, så jeg kender altså
"alle de kendte"; det er de mindre kendte perler jeg er interesseret i
at høre om.)

- Tue

Fra : Per Hansen

Dato : 20-02-07 21:25

"Tue Sørensen" <sorensonian@gmail.com> mentioned this

> [...]
>
> (Det skal lige siges at jeg er stor filmnørd, så jeg kender altså
> "alle de kendte"; det er de mindre kendte perler jeg er interesseret i

De helt gamle Miss Marple film med Margaret Rutherford fra 60'erne.
Der får man både spænding, mord og en god omgang komedie.
http://www.imdb.com/name/nm0751983/

--
Per Hansen

Fra : gb

Dato : 21-02-07 01:12

Per Hansen <onoman99****opoetikon@yahoo.dk> wrote in

> De helt gamle Miss Marple film med Margaret Rutherford fra
> 60'erne. Der får man både spænding, mord og en god omgang komedie.
> http://www.imdb.com/name/nm0751983/

Det kan næppe betegnes som comedy, men som god krimi med humoristiske
aspekter.

Lidt OT kan jeg kraftigt anbefale serien Cadfael,
<http://www.imdb.com/title/tt0108717/>
som koster knap 25 £ hos Amazon:

http://tinyurl.com/2sblph

--
GB

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 21-02-07 22:31

gb skrev:

> Det kan næppe betegnes som comedy, men som god krimi med
> humoristiske aspekter.

Egentlig syntes jeg, de gik så meget efter det komiske, at de blev til
halvdårlig krimi.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 20-02-07 22:37

Tue Sørensen skrev:

> Britiske komedier kan jo være ret fede, så jeg tænker på om der
> skulle være nogle virkelig gode som jeg hidtil er gået glip af -
> det er der sikkert! Nogle forslag?

Ikke sådan rigtig. Har du set "The Girl in the Café" med Bill Nighy?
Den er ikke helt ukendt, men af en tv-film at være var den ualmindelig
vellykket.

Man kunne også gå efter filmatiseringer, f.eks. Wilde, Austen,
Shakespeare.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Tue Sørensen

Dato : 21-02-07 09:52

On 21 Feb., 01:11, gb <nos...@no.invalid> wrote:

> Det kan næppe betegnes som comedy, men som god krimi med humoristiske
> aspekter.
>
> Lidt OT kan jeg kraftigt anbefale serien Cadfael,
> <http://www.imdb.com/title/tt0108717/>

Er den sjov? Jeg har vist zappet forbi den på TV engang.

- Tue

Fra : gb

Dato : 22-02-07 03:34

"Tue Sørensen" <sorensonian@gmail.com> wrote in

> Er den sjov? Jeg har vist zappet forbi den på TV engang.

Nej, ikke mere end alle andre gode film og serier. Men det er virkelig
kvalitetsunderholdning.

--
GB

Fra : Tue Sørensen

Dato : 21-02-07 09:53

On 20 Feb., 21:25, Per Hansen <onoman99****opoeti...@yahoo.dk> wrote:
> "Tue Sørensen" <sorenson...@gmail.com> mentioned this

> De helt gamle Miss Marple film med Margaret Rutherford fra 60'erne.
> Der får man både spænding, mord og en god omgang komedie.http://www..imdb.com/name/nm0751983/

Tak, dem vil jeg da prøve at kigge på.

- Tue

Fra : Per Vadmand

Dato : 21-02-07 10:17

Tue Sørensen wrote:

> Tak, dem vil jeg da prøve at kigge på.

Prøv også de gamle Ealing-farcer fra halvtredserne med bl. a. Peter Sellers.
Der er en, jeg ikke kan huske titlen på, hvor Sellers er en komplet uduelig
forsvarer for Richard Attenborough, der har myrdet sin kone. Og et par
svindlerkomedier, der bl.a. dannede grundlaget for kult-tegneserien
"Bankhursts Barske Boldbørger om en fængselsfodboldhold.

Per V..

Per V

--
En af de vigtigste menneskerettigheder er retten til at være
inkonsekvent.

Fra : Per Hansen

Dato : 21-02-07 12:58

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> mentioned this

> [...]
> kone. Og et par svindlerkomedier, der bl.a. dannede grundlaget for
> kult-tegneserien "Bankhursts Barske Boldbørger om en

Nå ja der er jo også de der "Carry On" film, men dem kender Tue sikkert
allerede når han er en filmnørd.

--
Per Hansen

Fra : Tue Sørensen

Dato : 21-02-07 09:51

On 20 Feb., 22:36, "Peter Brandt Nielsen"
<peterbrandtniel...@gmail.com> wrote:

> Ikke sådan rigtig. Har du set "The Girl in the Café" med Bill Nighy?

Nej, men jeg har hørt om den. Den vil jeg checke.

> Man kunne også gå efter filmatiseringer, f.eks. Wilde, Austen,
> Shakespeare.

Wilde og Shakespeare, jo, men Jane Austen er der sgutte meget komik
over...

- Tue

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 21-02-07 22:32

Tue Sørensen skrev:

> Wilde og Shakespeare, jo, men Jane Austen er der sgutte meget komik
> over...

Håndteret rigtigt, jo bestemt.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Tue Sørensen

Dato : 25-02-07 10:04

On 21 Feb., 12:57, Per Hansen <onoman99****opoeti...@yahoo.dk> wrote:
> "Per Vadmand" <p...@post.tele.dk> mentioned this

> Nå ja der er jo også de der "Carry On" film, men dem kender Tue sikkert
> allerede når han er en filmnørd.

Det gjorde jeg ikke, men det gør jeg så nu!

- Tue

Fra : sniper_Nolight

Dato : 25-02-07 11:34

(Det skal lige siges at jeg er stor filmnørd, så jeg kender altså
"alle de kendte"; det er de mindre kendte perler jeg er interesseret i
at høre om.)

Till Death Us Do Part

http://www.imdb.com/title/tt0060035/

http://www.bbc.co.uk/comedy/guide/articles/t/tilldeathusdopar_7776335.shtml

Jeg har selv fået set nogle fra sæson 4 og desværre ikke resten, så mit eget
kendskab er begrænset - endnu.
--
sniper_Nolight

Fra : Tue Sørensen

Dato : 26-02-07 00:13

On 25 Feb., 11:34, "sniper_Nolight" <sniper_noli...@hotmail.com>
wrote:
> (Det skal lige siges at jeg er stor filmnørd, så jeg kender altså
> "alle de kendte"; det er de mindre kendte perler jeg er interesseret i
> [...]

Sounds good...

- Tue

Fra : sniper_Nolight

Dato : 26-02-07 14:05

Sounds good...

'Rigtigt' britisk og kan være lidt svært at forstå uden subs
--
sniper_Nolight

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 10-03-07 01:09

"Tue Sørensen" <sorensonian@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Britiske komedier kan jo være ret fede, så jeg tænker på om der skulle
> være nogle virkelig gode som jeg hidtil er gået glip af - det er der
> sikkert! Nogle forslag?

Kender du til 'Shaun of the Dead'? Ved ikke hvor stor den nåede at blive.
Jeg faldt selv pladask for den, og jeg har aldrig været til splatterfilm.

Fra : Tue Sørensen

Dato : 10-03-07 09:29

On 10 Mar., 01:09, "C. H. Engelbrecht" <c...@bitfrost.dk> wrote:

> Kender du til 'Shaun of the Dead'? Ved ikke hvor stor den nåede at blive.
> Jeg faldt selv pladask for den, og jeg har aldrig været til splatterfilm.

Jep, har set den. Var nu ikke super-imponeret, men den var da meget
sjov.

- Tue