Generelt om mave/tarm
Fra : Peter Albrechtsen

Dato : 21-02-07 12:49

Hej NG

Er der nogen som har et godt link til hvor man kan læse om fordøjelsessystemet. Jeg
har kunnet finde en del men ikke specifikt de oplysninger jeg mangler.
Jeg har tænkt en del på hvad de "normale" tider er for fordøjelsen. Her tænker jeg
specielt på hvor længe opholder føden sig i mavesækken, er der nogle fødevarer der
bliver der længere end andre? - Hvor længe er en opløste fødevarer om at passere
gennem tarmsystemet, og igen, er nogen fødevarer længere tid om det end andre.

Med venlig hilsen
Peter

Fra : Hansen

Dato : 21-02-07 13:07

http://laerer.aarhusakademi.dk/aast/Pdf/STOFSK.PDF

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-02-07 13:13

Peter Albrechtsen wrote:
> [...]
> andre? - Hvor længe er en opløste fødevarer om at passere gennem
> tarmsystemet, og igen, er nogen fødevarer længere tid om det end

Jeg synes, at dette link er ret informativt vedr. fordøjelse:

http://www.lottefundal.dk/brevkasse/tarmproblemer/ford%F8jelsen.html

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Peter Albrechtsen

Dato : 21-02-07 15:54

Til både Tove og Hansen

Mange tak for de yderst informative link.

Til Tove: Link kun til http://www.lottefundal.dk/brevkasse/tarmproblemer/ , og henvis
til dokumentet "fordøjelsen. html" da den nye internet exploerer ikke kan gå ind i
underdokumenter automatisk.

Peter

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-02-07 16:02

Peter Albrechtsen wrote:
> [...]
> dokumentet "fordøjelsen. html" da den nye internet exploerer ikke
> kan gå ind i underdokumenter automatisk.

Tak for oplysningen Peter. Det vidste jeg godt nok ikke. Jeg har
endnu ikke den nye IE 7, men jeg har også ( foruden IE 6) Firefox
installeret, og mener at det var den jeg brugte, så det må være den
der har givet problemet.

Fra : Sabina H.

Dato : 21-02-07 23:44

http://www.vitamindoktor.com/cm139/