/ Forside / Interesser / Dyr / Hunde / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hunde
#NavnPoint
Birgitta 19198
Nordsted1 6865
bevi54 6505
Jernladyen 4457
dova 4371
qfha 3911
knh15 3385
k.j.k 3376
ans 3077
10  vaxen 2670
køb af hund - hvad ville du?
Fra : C.H


Dato : 21-02-07 20:16

Hej med jer!

Et lille tankeeksperiment. Jeg har lidt spørgsmål, I må meget gerne besvare
dem hver for sig.

Ville du købe en hund, der koster 50 kr?

Ville du købe en hund, der koster 50 kr, som du har fundet i en annonce i
den blå avis?

Ville du købe en hund, der koster 50 kr, som du har fundet i en annonce i
den blå avis? Hunden er en blanding mellem en Karelsk Bjørnehund og en
Amstaff.

Ville du købe en hund, der koster 50 kr, som du har fundet i en annonce i
den blå avis? Hunden er en blanding mellem en Karelsk Bjørnehund og en
Amstaff, og er blevet behandlet dårligt i fire uger fra 8. til 12. uge.
Hunden er nu 12 uger...



Det var bare det

Connie



 
 
Leyna (21-02-2007)
Kommentar
Fra : Leyna


Dato : 21-02-07 20:31

On Wed, 21 Feb 2007 20:16:01 +0100, "C.H" <vaxen7@hotmail.com> wrote:

>Hej med jer!
>
>Et lille tankeeksperiment. Jeg har lidt spørgsmål, I må meget gerne besvare
>dem hver for sig.
>
>Ville du købe en hund, der koster 50 kr?

Ja da.
>
>Ville du købe en hund, der koster 50 kr, som du har fundet i en annonce i
>den blå avis?

Ja da
>
>Ville du købe en hund, der koster 50 kr, som du har fundet i en annonce i
>den blå avis? Hunden er en blanding mellem en Karelsk Bjørnehund og en
>Amstaff.

Måske,,,
>
>Ville du købe en hund, der koster 50 kr, som du har fundet i en annonce i
>den blå avis? Hunden er en blanding mellem en Karelsk Bjørnehund og en
>Amstaff, og er blevet behandlet dårligt i fire uger fra 8. til 12. uge.
>Hunden er nu 12 uger...

Nej, det ville jeg ikke turde.

--
Leyna
http://www.leyna.dk/hvalpe-salg
Dejlige lab-blandingshvalpe til salg

JB (21-02-2007)
Kommentar
Fra : JB


Dato : 21-02-07 20:37


"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:eri5ph$2m26$1@newsbin.cybercity.dk...
> Hej med jer!
>
> Et lille tankeeksperiment. Jeg har lidt spørgsmål, I må meget gerne
> besvare dem hver for sig.
>
> Ville du købe en hund, der koster 50 kr?
Kun hvis jeg kendte ejeren og hunden, så det var et symbolsk beløb, for at
give mig hunden.
>
> Ville du købe en hund, der koster 50 kr, som du har fundet i en annonce i
> den blå avis?
Nej
>
> Ville du købe en hund, der koster 50 kr, som du har fundet i en annonce i
> den blå avis? Hunden er en blanding mellem en Karelsk Bjørnehund og en
> Amstaff.
Nej
>
> Ville du købe en hund, der koster 50 kr, som du har fundet i en annonce i
> den blå avis? Hunden er en blanding mellem en Karelsk Bjørnehund og en
> Amstaff, og er blevet behandlet dårligt i fire uger fra 8. til 12. uge.
> Hunden er nu 12 uger..
Nej.
>
>
>
> Det var bare det
>
> Connie

Hilsen
Jytte
>
>



Hm (21-02-2007)
Kommentar
Fra : Hm


Dato : 21-02-07 20:48


>Ville du købe en hund, der koster 50 kr?

*ja, tvivlsomt -måske hvis jeg kendte hunden godt.

Ville du købe en hund, der koster 50 kr, som du har fundet i en annonce i
den blå avis?

*nej

Ville du købe en hund, der koster 50 kr, som du har fundet i en annonce i
den blå avis? Hunden er en blanding mellem en Karelsk Bjørnehund og en
Amstaff.

*nej, bestemt ikke

Ville du købe en hund, der koster 50 kr, som du har fundet i en annonce i
den blå avis? Hunden er en blanding mellem en Karelsk Bjørnehund og en
Amstaff, og er blevet behandlet dårligt i fire uger fra 8. til 12. uge.
Hunden er nu 12 uger...

*Nej.under ingen omstændigheder

Hilsen
Hanne/ som sikkert ville vælge en hund med DKK stamtavle



Jan Rudkøbing (21-02-2007)
Kommentar
Fra : Jan Rudkøbing


Dato : 21-02-07 20:42

> Ville du købe en hund, der koster 50 kr?

Ja, da..

> Ville du købe en hund, der koster 50 kr, som du har fundet i en annonce i
> den blå avis?

Ja, da... men først efter at have hentet yderligere oplysninger.

> Ville du købe en hund, der koster 50 kr, som du har fundet i en annonce i
> den blå avis? Hunden er en blanding mellem en Karelsk Bjørnehund og en
> Amstaff.

Niks!

> Ville du købe en hund, der koster 50 kr, som du har fundet i en annonce i
> den blå avis? Hunden er en blanding mellem en Karelsk Bjørnehund og en
> Amstaff, og er blevet behandlet dårligt i fire uger fra 8. til 12. uge.
> Hunden er nu 12 uger...

Ja, da... men kun for at køre den til nærmeste dyrlæge... Blandingen af de
to racer er "eksplosiv" nok - uden at det behøver at blive krydret med
dårlig prægning/socialisering! Der vil ikke være ret mange mennesker, som
ville have det som skulle til, for at få en ordentlig hund ud af den
cocktail!

MVH Ann K



Anette (21-02-2007)
Kommentar
Fra : Anette


Dato : 21-02-07 20:52

C.H wrote:

> Ville du købe en hund, der koster 50 kr?

Måske - hvis det er en hund der passer til os
>
> Ville du købe en hund, der koster 50 kr, som du har fundet i en
> annonce i den blå avis?

Måske - hvis det er en hund der passer til os
>
> Ville du købe en hund, der koster 50 kr, som du har fundet i en
> annonce i den blå avis? Hunden er en blanding mellem en Karelsk
> Bjørnehund og en Amstaff.

Nej - den blanding passer formentlig ikke til os.
>
> Ville du købe en hund, der koster 50 kr, som du har fundet i en
> annonce i den blå avis? Hunden er en blanding mellem en Karelsk
> Bjørnehund og en Amstaff, og er blevet behandlet dårligt i fire uger
> fra 8. til 12. uge. Hunden er nu 12 uger...

Jeg ville sagtens turde tage så ung en hvalp; hvis det var racer jeg vidste
en hel masse om. Velvidende at der skulle arbejdes en masse med hunden for
at få de dårlige oplevelser ud af den.
Men jeg aner intet om de to racer - så nej, jeg ville ikke købe en sådan
hvalp.

/ Anette
www.philana.dk



Benny Mortensen (22-02-2007)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 22-02-07 15:44


"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:eri5ph$2m26$1@newsbin.cybercity.dk...
> Hej med jer!
>
> Et lille tankeeksperiment. Jeg har lidt spørgsmål, I må meget gerne
besvare
> dem hver for sig.
>
> Ville du købe en hund, der koster 50 kr?

Ja

> Ville du købe en hund, der koster 50 kr, som du har fundet i en annonce i
> den blå avis?

Ja

> Ville du købe en hund, der koster 50 kr, som du har fundet i en annonce i
> den blå avis? Hunden er en blanding mellem en Karelsk Bjørnehund og en
> Amstaff.

Ja

> Ville du købe en hund, der koster 50 kr, som du har fundet i en annonce i
> den blå avis? Hunden er en blanding mellem en Karelsk Bjørnehund og en
> Amstaff, og er blevet behandlet dårligt i fire uger fra 8. til 12. uge.
> Hunden er nu 12 uger...

Ja, den ville da max kunne få det bedre, og det skulle vel nok kunne lade
sig gøre, at lave en god hund ud af så ung en hund...

>
> Det var bare det
>
> Connie

Så er der jo ingen problemer.

M.V.H....Benny..


Kim Christensen (22-02-2007)
Kommentar
Fra : Kim Christensen


Dato : 22-02-07 17:38

On 21 Feb., 20:16, "C.H" <vax...@hotmail.com> wrote:
> Hej med jer!
>
> Et lille tankeeksperiment. Jeg har lidt spørgsmål, I må meget gerne besvare
> dem hver for sig.
>
> Ville du købe en hund, der koster 50 kr?

Jeg ville under alle omstændigheder se hunden og afgøre om hunden er
noget for mig, og omvendt, inden der blev trufet en beslutning.

> Ville du købe en hund, der koster 50 kr, som du har fundet i en annonce i
> den blå avis?

Det ville ikke ændre på mit syn, hvor hunden er sat til salg, men jeg
ville f.eks. ikke byde på en QXL auktion. Her foretrækker jeg helt
klart DBA, hvis det skal være.

> Ville du købe en hund, der koster 50 kr, som du har fundet i en annonce i
> den blå avis? Hunden er en blanding mellem en Karelsk Bjørnehund og en
> Amstaff.

Karelsk bjørnehund er en spidshund, og de siger mig ikke rigtigt
noget. Amstaff, det trækker godt ned, her slap min interesse for det
hvalpekuld op.

> Ville du købe en hund, der koster 50 kr, som du har fundet i en annonce i
> den blå avis? Hunden er en blanding mellem en Karelsk Bjørnehund og en
> Amstaff, og er blevet behandlet dårligt i fire uger fra 8. til 12. uge.
> Hunden er nu 12 uger...

Min gamle hund blev behandlet dårligt fra 8 uger til 13 mdr, han
bliver 11 på lørdag. Dårlig behandling kan være alt ligefra
omsorgssvigt til decideret mishandling. Ser man bort fra at jeg
allerede har mistet interessen for kuldet på grund af raceblandingen,
så ville jeg vurdere sagen kritisk, evt tage en anden med på råd.

> Det var bare det

Ja, men vær så god ;)

Hilsen Kim


C.H (23-02-2007)
Kommentar
Fra : C.H


Dato : 23-02-07 13:19


Tusind tak for jeres svar!
Det lille tankeeksperiment kom sig af, at min søster har fundet denne hund
på DBA og gerne ville have en han fra det kuld.
Min reaktion var, at jeg ville holde snitterne langt væk fra det (vil lige
tilføje, at hun er enlig mor til to små drenge som er lige omkring starten
af skolealderen. Hun har ikke før haft hund(ehvalp).

Jeg skulle så sikre mig, at det ikke var mig, der var hysterisk, derfor
dette tankeeksperiment...
Samtidig ville jeg se, hvor det var grænsen gik for jer andre, der sagde fra
overfor tilbuddet...

Tak for det

Connie - der stadig gerne hører flere meninger om sagen.





Tove Krieger (23-02-2007)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 23-02-07 14:56

C.H wrote:
> Tusind tak for jeres svar!
> Det lille tankeeksperiment kom sig af, at min søster har fundet
> denne hund på DBA og gerne ville have en han fra det kuld.
> Min reaktion var, at jeg ville holde snitterne langt væk fra det
> (vil lige tilføje, at hun er enlig mor til to små drenge som er
> lige omkring starten af skolealderen. Hun har ikke før haft
> hund(ehvalp).
> Jeg skulle så sikre mig, at det ikke var mig, der var hysterisk,
> derfor dette tankeeksperiment...
> Samtidig ville jeg se, hvor det var grænsen gik for jer andre, der
> sagde fra overfor tilbuddet...
>
> Tak for det
>
> Connie - der stadig gerne hører flere meninger om sagen.

Det kan jeg godt forstå Connie. Nu kender du jo mit syn på hunde, jeg
er jo fuldkommen tosset med dem allesammen, meeeeeeen..........jeg
tror dog at din søster gør sig selv en tjeneste ved at holde sig langt
væk fra den hund. Det *kan* jo være, at det er alle tiders hund, som
kan opdrages til den hund som lige er sagen for hende og børnene, men
det er nærmere de to små drenge der bekymrer mig lidt. Prøv at tale
hende fra det, det tror jeg at jeg ville gøre. Man skal ikke "gamble"
når man har så små børn. Alene det du skriver om, at hunden er blevet
dårligt behandlet er nok til, at jeg ikke turde binde an med den, for
hvem ved hvor meget den psykisk har taget skade.

Gid pokker havde de mennesker, som ikke behandler deres dyr
anstændigt.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


Iben Holst (23-02-2007)
Kommentar
Fra : Iben Holst


Dato : 23-02-07 14:45

> Ville du købe en hund, der koster 50 kr?

Ja!

> Ville du købe en hund, der koster 50 kr, som du har fundet i en annonce i
> den blå avis?

Ja!

> Ville du købe en hund, der koster 50 kr, som du har fundet i en annonce i
> den blå avis? Hunden er en blanding mellem en Karelsk Bjørnehund og en
> Amstaff.

Niks, ikke med de racer og den blanding...

> Ville du købe en hund, der koster 50 kr, som du har fundet i en annonce i
> den blå avis? Hunden er en blanding mellem en Karelsk Bjørnehund og en
> Amstaff, og er blevet behandlet dårligt i fire uger fra 8. til 12. uge.
> Hunden er nu 12 uger...

Ja! - dog stadig nej til racerne!

Iben



makkerlone (24-02-2007)
Kommentar
Fra : makkerlone


Dato : 24-02-07 11:47

Nej

Nej

Nej

Nej

Hilsen Lone Sommer


Benedikte Brisson (24-02-2007)
Kommentar
Fra : Benedikte Brisson


Dato : 24-02-07 12:02

C.H skrev:
> Hej med jer!
>
> Et lille tankeeksperiment. Jeg har lidt spørgsmål, I må meget gerne besvare
> dem hver for sig.
>
> Ville du købe en hund, der koster 50 kr?

Jeg vil rigtig gerne have hund selv på et tidspunkt, så ja. Det ville
være første gang, jeg købte min egen hund, men jeg plejer da at komme
fint ud af det med familiens og andre lånehunde.
>
> Ville du købe en hund, der koster 50 kr, som du har fundet i en annonce i
> den blå avis?

Også ja, hvis hunden og dens familie virkede rigtig. Jeg kunne så godt
finde på at tage en erfaren hundeejer med ud og kigge på hunden.
>
> Ville du købe en hund, der koster 50 kr, som du har fundet i en annonce i
> den blå avis? Hunden er en blanding mellem en Karelsk Bjørnehund og en
> Amstaff.

Nixen. Dels er det ikke de racer, jeg er interesseret i, dels vil jeg
ikke ha en hund, der er risiko for, jeg ikke kan styre.
>
> Ville du købe en hund, der koster 50 kr, som du har fundet i en annonce i
> den blå avis? Hunden er en blanding mellem en Karelsk Bjørnehund og en
> Amstaff, og er blevet behandlet dårligt i fire uger fra 8. til 12. uge.
> Hunden er nu 12 uger...

Det er sikkert synd for hunden, men ellers tak. Det ville jeg ikke turde.

Venlig hilsen Dikte (hundeelsker og katteslave)

Ukendt (24-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-02-07 16:38

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:eri5ph$2m26
> Ville du købe en hund, der koster 50 kr?

Ja


> Ville du købe en hund, der koster 50 kr, som du har fundet i en annonce i
> den blå avis?

Ja


> Ville du købe en hund, der koster 50 kr, som du har fundet i en annonce i
> den blå avis? Hunden er en blanding mellem en Karelsk Bjørnehund og en
> Amstaff.

Nej- ikke lige "mine" racer.

>og er blevet behandlet dårligt i fire uger fra 8. til 12. uge. Hunden er nu
>12 uger...

Nej- har set, hvad dårlig prægning kan gøre ved hunde og 8-12 ugers- alderen
er stadig en del af prægningsperioden. Hunden kan måske sagtens blive en
rigtig god hund, hvis man arbejder med det, men det kan ligeså nemt- ellere
måske nemmere gå den anden vej rundt og så ender man måske bare med en hund,
der ender med, at blive aflivet, inden den fylder 1 år.....

--
Mvh. www.tjekmig.dk



UG (24-02-2007)
Kommentar
Fra : UG


Dato : 24-02-07 16:47

En Karelsk Bjørnehund KAN være en rigtig dejlig hund. Jeg har selv en tæve
på 9 år. Hun er dejlig, charmerende, stolt, kærlig, men speciel.

--
Hundehuset
http://home19.inet.tele.dk/laika7





Jan Rudkøbing (24-02-2007)
Kommentar
Fra : Jan Rudkøbing


Dato : 24-02-07 17:16


"UG" <famgerlach@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:45e05def$0$47916$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> En Karelsk Bjørnehund KAN være en rigtig dejlig hund. Jeg har selv en tæve
> på 9 år. Hun er dejlig, charmerende, stolt, kærlig, men speciel.

Jeps... og det kan en Am Staff skam også!
Men det *jeg* reagerer negativt på er raceblandingen. To meget forskellige
"skarpe" hunderacer i et miks, som oven i købet ikke har fået den rette
socialisering og prægning - nej tak!

Mvh Ann K

--------------------------------------------------------------------------------
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 121 spam-mails
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent en gratis SPAMfighter her.



Ukendt (24-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-02-07 19:21



"UG" <famgerlach@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:45e05def$0$47916$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> En Karelsk Bjørnehund KAN være en rigtig dejlig hund. Jeg har selv en tæve
> på 9 år. Hun er dejlig, charmerende, stolt, kærlig, men speciel.


Kender ikke så meget til den karelske bjørnehund, men mener, at det er en
temmelig selvstændig race ?

Det var dog mest det med, at hvalpen har haft en dårlig start på livet, der
får mig til, at stejle.

--
Mvh. www.tjekmig.dk



jytte (24-02-2007)
Kommentar
Fra : jytte


Dato : 24-02-07 17:58

On 24 Feb., 17:15, "Jan Rudkøbing" <sif...@c.dk> wrote:

> > En Karelsk Bjørnehund KAN være en rigtig dejlig hund. Jeg har selv en tæve
> > på 9 år. Hun er dejlig, charmerende, stolt, kærlig, men speciel.
>
> Jeps... og det kan en Am Staff skam også!
> Men det *jeg* reagerer negativt på er raceblandingen. To meget forskellige
> "skarpe" hunderacer i et miks, som oven i købet ikke har fået den rette
> socialisering og prægning - nej tak!
>
> Mvh Ann K

Jeg må give dig ret, Ann. Og så især ved tanken om at det er en helt
"grøn" hundeejer, som oven i købet har små børn.

Jytte M
>




Jan Rudkøbing (24-02-2007)
Kommentar
Fra : Jan Rudkøbing


Dato : 24-02-07 18:24

> Men det *jeg* reagerer negativt på er raceblandingen. To meget forskellige
> "skarpe" hunderacer i et miks, som oven i købet ikke har fået den rette
> socialisering og prægning - nej tak!
>
> Mvh Ann K

Jeg må give dig ret, Ann. Og så især ved tanken om at det er en helt
"grøn" hundeejer, som oven i købet har små børn.

Jytte M
>

Ohh ja! jeg kan lige se overskriften i EkstraBladet, når det går galt!

Og igen undrer jeg mig over, *hvem* i alverden er det, som finder på at lave
alle disse mere eller mindre mærkværdige miks???
Jeg mener... En ups hovsa parring - det er da til at forstå. Men det er lidt
som om der idag er helst *skal* blandes noget "farligt" inden i... og at man
så også sælger afkommene (alt for) billigt, når det går op for tæveejeren,
at det altså er for svært at komme af med afkommet
Om jeg fatter det!?!?

Ann - lykkelig ejer af en *hul-i-hæk*hund af den ægte slags




--------------------------------------------------------------------------------
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 121 spam-mails
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent en gratis SPAMfighter her.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177495
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408489
Brugere : 218886

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste